Pagina 1 van 6
Z400/KFX400: shims (kleppen regelen)
Geplaatst: di 13 jun, 2006 08:11
door Fré
Heb net mijn hotcams geïnstalleerd.
Ik heb dus een aantal nieuwe pastilletjes nodig; iemand die me kan zeggen welke diameter de pastilletjes hebben? Ik zou er graag vanavond wat gaan halen, maar dan heb ik de juiste diameter nodig (quad staat thuis, ik zit op mijn werk).
Bedankt!
EDIT:
kebbet al:
http://www.hotcamsinc.com/catalog.asp#HCSHIM08
9.48 mm
Geplaatst: di 13 jun, 2006 09:07
door Teunie
Je zult erg tevreden zijn met de cams!
Het maakt veel verschil, zeker met CDI erbij.
De intake shim hoeft normaal niet veranderd, exhaust wel enkele maatjes kleiner.
Ze zijn echter niet noodzakelijk hetzelfde voor elke quad...
Geplaatst: di 13 jun, 2006 09:36
door Sg6
je hebt er ook nog van 7,48. Welk zijn dan voor de Z?
Geplaatst: di 13 jun, 2006 10:33
door Skicks
even offtopic:
ik heb ook hotcams (van teunie gekocht) maar ze zullen pas na de examens gestoken worden!
nu ff een vraag: wat is het verschil tussen stage 1 en stage 2? want nu weet ik niet meer welke ik heb
nog een vraagje: wat is die grote ring op deze exhaust (bijna tegen het tandwiel) ? heb ik niet!

Geplaatst: di 13 jun, 2006 10:35
door Hanzie
stage 1 is enkel intake nokkenas
stage 2 is zowel intake als exhaust nokkenas
(als ik mij niet vergis)
dat op de foto is de decompressie, zit idd niet op aftermarket nokkenassen maar zul je niet echt missen.
Geplaatst: di 13 jun, 2006 10:37
door Teunie
Die ring op de exhaust nokkenas is voor de decompressie.
Dat zou moeten helpen bij het starten, maar is niet perse nodig, hij start direct ook zonder de ring.
Stage2 wil zeggen intake en exhaust nokkenas. Dit is ook de set die Skicks heeft.
Edit: Hehe Hanzie was mij net voor

Geplaatst: di 13 jun, 2006 10:40
door Skicks
Dan ben ik gerust! merci teun en hans
nu nog juist een cdi aanschaffen om ten volle te genieten van die nokken, ma das zo duuuuuuur

Geplaatst: di 13 jun, 2006 10:43
door Hanzie
zonder cdi merk je ook al een pak verschil hoor, zeker in samenwerking met een goede uitlaat en luchtfilterkit.
Geplaatst: di 13 jun, 2006 10:46
door Teunie
Skicks schreef:Dan ben ik gerust! merci teun en hans
nu nog juist een cdi aanschaffen om ten volle te genieten van die nokken, ma das zo duuuuuuur

Voorzichtig met de installatie he, handleiding goed volgen en de tijd ervoor nemen.
Het komt vrij precies, je wilt liever niet hebben dat je een tandje verkeerd zit met je timing...
Het is niet moeilijk, maar goed het koppie erbij houden.
(Dus niet direct na de examens gaan zuipen en dan nog ff de nokkenassen erin zetten he!

)
Geplaatst: di 13 jun, 2006 10:46
door Skicks
Hanzie schreef:zonder cdi merk je ook al een pak verschil hoor, zeker in samenwerking met een goede uitlaat en luchtfilterkit.
wa zou da geven met een HMF? (btw zijn die luid?)
Geplaatst: di 13 jun, 2006 10:51
door Hanzie
geef mij maar de europese merken. daar zit meestal een geluidsdempertje bij en zijn volgens de geluidsnormen gebouwd.
een doma bv? zit een dempertje bij en zelfs zonder dempertje haalt hij de grens niet heb ik mij laten vertellen.
HMF is erg luid heb ik gelezen op z400central enz... goede pijp maar tering herrie
Geplaatst: di 13 jun, 2006 11:00
door Sg6
op de nieuwe cams zit er nu standaard een decompressie op.
Geplaatst: di 13 jun, 2006 12:09
door Ralph
Het verschil van stage 1 en 2 zit hem het toerental waar de maximale vermogens-afgifte ligt. Bij een stage 1 ligt dat laag en heb je veel vermogen onderin, bij een stage 2 ligt de winst voornamelijk bovenin. Zo heb je bijvoorbeeld een Intake-cam stage 1 maar ook een intake stage 2.
Op de TRX450R geeft HMF een mooi geluid, als je het gas open trekt is het uiteraard luid, maar als je in lage toeren rijd is er geen probleem.
Geplaatst: di 13 jun, 2006 12:16
door Skicks
Ralph schreef:Het verschil van stage 1 en 2 zit hem het toerental waar de maximale vermogens-afgifte ligt. Bij een stage 1 ligt dat laag en heb je veel vermogen onderin, bij een stage 2 ligt de winst voornamelijk bovenin. Zo heb je bijvoorbeeld een Intake-cam stage 1 maar ook een intake stage 2.
Op de TRX450R geeft HMF een mooi geluid, als je het gas open trekt is het uiteraard luid, maar als je in lage toeren rijd is er geen probleem.
op
deze uitlaat staat een "quiet core"... die houdt je onder de 98-96 dB... niet goed?
Geplaatst: di 13 jun, 2006 17:08
door Ralph
Er komt inderdaad een 'insert' bij, die van mij ligt ergens tussen andere troep, die herrie zal mij m'n kont roesten, de meeste mensen vinden het alleen maar mooi. Het nadeel van zo'n insert is dat je een beetje vermogen inlevert.