Pagina 1 van 2
terugroep actie Suz. LTZ 400's
Geplaatst: do 15 jun, 2006 17:46
door motorfret
Geplaatst: do 15 jun, 2006 18:15
door Sg6
vlam een ferme streep door de rekening van suzuki
Geplaatst: do 15 jun, 2006 18:20
door Vincenzo
inderdaad da zijn der een hoop zu. gelukkig da ik nog een 2004tje heb mss slechte veren ma goeie moteur
Geplaatst: do 15 jun, 2006 18:26
door SlOoT
Re: terugroep actie Suz. LTZ 400's
Geplaatst: do 15 jun, 2006 18:28
door Skicks
ik heb ne 2005, wa moet ik doen om da gratis te veranderen te krijgen?
Re: terugroep actie Suz. LTZ 400's
Geplaatst: do 15 jun, 2006 19:15
door wally
Skicks schreef:
ik heb ne 2005, wa moet ik doen om da gratis te veranderen te krijgen?
contact opnemen met je dealer. Neemt hem in, besteld nwe onderdelen. daarna krijg je hem terug. kosten:0 euro...
Geplaatst: do 15 jun, 2006 19:22
door Ralph
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 08:39
door team green mcm
dat probleem heeft zich nog al voorgedaan in het verleden heb ik op et forum eens gezien
perodiek eens het koelwater en etc veranderen en alles zal wel heel blijven dan
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 10:41
door Ralph
Heeft niks te maken met periodiek het koelwater ververssen. Suzuki heeft koelwater gebruikt wat niet veilig is voor magnesium.
De oplossing is koelwater gebruiken dat veilig is voor magnesium OF het hele zooitje laten vervangen voor aluminium onder garantie.
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 11:00
door Dubois
Ik denk dat Suzuki er toch niet zo slecht aan gedaan heeft om dit officieel te maken, want zo bewijzen ze toch ergens dat ze het beste voorhebben met de kwaliteit van hun producten. Moesten ze het nu stilzwijgend aanzien hebben en er niets over bekend gemaakt hebben, zouden verschillende "slachtoffers" het aanzien hebben als een "ziekte van de 2005 modellen", zoals dit wel bij andere merken ook het geval is, en zouden de consumenten zelf voor de kosten mogen opdraaien. Nu biedt Suzuki hun klanten een gunst door dit mede te delen en zo toch het vertrouwen in hun merk hoog te houden. Een goeie en juiste beslissing van de managers als je het mij vraagt.
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 12:19
door motorfret
FROSTiON schreef:Ik denk dat Suzuki er toch niet zo slecht aan gedaan heeft om dit officieel te maken, want zo bewijzen ze toch ergens dat ze het beste voorhebben met de kwaliteit van hun producten. Moesten ze het nu stilzwijgend aanzien hebben en er niets over bekend gemaakt hebben, zouden verschillende "slachtoffers" het aanzien hebben als een "ziekte van de 2005 modellen", zoals dit wel bij andere merken ook het geval is, en zouden de consumenten zelf voor de kosten mogen opdraaien. Nu biedt Suzuki hun klanten een gunst door dit mede te delen en zo toch het vertrouwen in hun merk hoog te houden. Een goeie en juiste beslissing van de managers als je het mij vraagt.
daar heeft het in directe zin niks mee te maken:
er is tegenwoordig in de USA een wet van kracht, die bepaald dat een product dermate ontwikkeld moet zijn dat de koper van het product geen lijfelijke schade kan oplopen (in die zin althans).
om deze wet te controleren is een instituut opgesteld, waar kopers met klachten terecht kunnen. mocht een fabrikant dan inderdaad aansprakelijk zijn, worden ze vervolgd en voor alle gevallen aansprakelijk gesteld. iets wat je in amerika de kop kan kosten als fabrikant met de schade vergoedingen die ze uitkeren aldaar. dus kun je dergelijke "lawsuits" beter voorkomen en een terugroepactie opzetten.
eventuele problemen die later opduiken, moeten ook aan dit instituut gemeld worden, om ze te overtuigen dat de oplossing daadwerkelijk de juiste is.
dit heeft als gevolg dat deze terugroepacties ook overal officieel bekend (gemaakt moeten-) worden.
vandaar dus dat dit tegenwoordig zo "veel" en duidelijk gebeurd.
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 13:05
door Dubois
Zo had ik het nog niet bekeken... Bedankt voor de toelichting!
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 13:23
door Wilf
Al effe oud nieuws ...
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... &&start=60
... maar enkel van toepassing voor US, voorlopig toch ... zo blijkt ...
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 21:38
door Ralph
Het is heel lang al bekend en ze hebben er nooit wat aan willen doen, maar uiteindelijk moesten ze wel.
Geplaatst: za 17 jun, 2006 00:08
door davyrox
Ik heb 5 maand geleden mijn koelwater vervangen door koelwater van wurth, tot op heden geen verlies van koelwater vastgesteld. en ikke blij natuurlijk.