Pagina 1 van 2
start problemen bij een warrior
Geplaatst: di 20 jun, 2006 17:01
door GateWay
mijn warrior heeft een tijdje stil gestaan (winter) en nu heefgt hij start problemen, zelfs als ik hem start met startkabels. er gebeurt niks buiten dat de relais die links onder het spatbord hangt klikt. en dat is het, wat kan dat zijn, en wat kan ik eraan doen ?
alvast bedankt
Geplaatst: di 20 jun, 2006 17:40
door JohnBeton
Houd je je koppeling in als je hem start ?
Mijn warrior wou na een tijdje enkel nog starten met koppeling ingehouden, ook al stond hij in neutral (foutje in neutral-switch).
Geplaatst: di 20 jun, 2006 17:50
door Dubois
JohnBeton schreef:Houd je je koppeling in als je hem start ?
Mijn warrior wou na een tijdje enkel nog starten met koppeling ingehouden, ook al stond hij in neutral (foutje in neutral-switch).
Je moet toch altijd de koppeling ingehouden houden...
Dit is toch het geval bij de mijne en heb niet anders geweten
Geplaatst: di 20 jun, 2006 17:52
door Vincenzo
is het enkel je relait dat klikt of draait de moto (startmotor) ook maar grijpt hij niet in?
Geplaatst: di 20 jun, 2006 18:01
door GateWay
enkel de relais dat klik, startmotor doet niks
Geplaatst: di 20 jun, 2006 18:26
door Skicks
GateWay schreef:enkel de relais dat klik, startmotor doet niks
normaal als relais alleen klikt heb je batterij (of allesinds voeding) probleem!
Geplaatst: di 20 jun, 2006 18:53
door JohnBeton
FROSTiON schreef:
Je moet toch altijd de koppeling ingehouden houden...
Dit is toch het geval bij de mijne en heb niet anders geweten
Bij die van mij alleszins nooit moeten doen tot de neutral switch defect was, die van mijn neef start ook zonder koppeling in te houden (indien in neutraal stand natuurlijk hé).
@Gateway, hang je batterij eens aan een lader en laat eens een nachtje opladen. Of probeer eventueel eens een andere batterij, misschien is ze kapot.
Geplaatst: di 20 jun, 2006 21:59
door Dubois
JohnBeton schreef:FROSTiON schreef:
Je moet toch altijd de koppeling ingehouden houden...
Dit is toch het geval bij de mijne en heb niet anders geweten
Bij die van mij alleszins nooit moeten doen tot de neutral switch defect was, die van mijn neef start ook zonder koppeling in te houden (indien in neutraal stand natuurlijk hé).
@Gateway, hang je batterij eens aan een lader en laat eens een nachtje opladen. Of probeer eventueel eens een andere batterij, misschien is ze kapot.
OK dan is die neutral switch stuk bij mij. Zo aangekocht dus wist ik van niet beter...
Kan der mee leven
Geplaatst: di 20 jun, 2006 22:38
door JohnBeton
kan zijn dat het bij bepaalde modellen normaal is of zo hoor, ik weet dat het bij mij in neutraal altijd startte zonder koppeling ingedrukt, maar nu doe ik dat automatisch
Geplaatst: di 20 jun, 2006 22:39
door Skicks
hmm dus als je je neutral switch bypasst, dan kan je de quad van op afstand laten starten... vet!
Geplaatst: wo 21 jun, 2006 00:21
door GateWay
het ligt volgens mij niet aan de batterij, want met startkabels wil hij ook niet starten.
Geplaatst: wo 21 jun, 2006 04:56
door El Fred
ik heb da ook keer gehad en was toen mijn massa die ergens afhing.
en die tikte nog heel licht tegen de kader.
greetz
Geplaatst: wo 21 jun, 2006 14:37
door GateWay
ik heb nog wat verder getest met een lampje en als ik het lampje verbind met de voeding van de startmotor (waar die vast geschroeft zit) en de andere kant gewoon ergens op het motor blok houd, en ik druk op de startknop dan gaat het lampje branden.
dus ik heb een vermoeden dat de startmotor stuk is.
ik hbe hem eronder uit gehad, en hij draaide heel traag en onregelmatig. ik heb de startmotor dan maar eens opengedaan en beetje gekuist en toen nog eens rechtstreeks op 12v getest en toen bleek hij weer op een fatsoenlijke snelheid te draaien. nu heb ik hem terug in de quad gezet en blijkt hij het weer niet te doen, hij heeft wel even gewerkt maar na een tijdje dus niet meer
nog wat verker gekeken, het bleek dus dat dei borsteltjes van de startmotor weg waren gesleten tot tegen de ijzer op. en dus was het ook ingelopen op de as van de motor zelf, morgen eens bellen of dat in onderdelen te krijgen is of dat ik een gans nieuwe startmotor moet halen.
dan heb ik nog een bijkomende vraag, is het normaal dat er motorolie in de startmotor zelf komt ? mij lijkt van niet , want er was precies een dichting weg aan de buite nken van de startmotor.
Geplaatst: do 22 jun, 2006 13:52
door Jarcos
Nee dit mag normaal niet. Dit was bij mij ook het geval, de keerring was versleten. Ff een nieuwe halen (kost niks) en weg startproblemen! Ik heb toe overigens ook een nieuw koolborstel setje moeten installeren.
Geplaatst: do 22 jun, 2006 14:56
door GateWay
waar de koolborsteljes raken bij is het ook wat ingelopen, is het dan nog de moite om nieuwe koolborstels te zetten of kan ik beter een compleet nieuwe starter kopen ? en waar kan ik dat het beste doen dan ?