Pagina 1 van 2

wat voor motor ligt er in een access streak?

Geplaatst: zo 02 jul, 2006 15:35
door Jeroen
kan iemand me vertellen wat voor motor er in een access streak ligt? :oops:

groeten jeroen:quad:

Geplaatst: zo 02 jul, 2006 15:59
door Dubois
Wat bedoel je? :?
Via google vind je toch genoeg info over de specs van de motor...

Geplaatst: zo 02 jul, 2006 17:45
door Jeroen
minarelli toch?

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 09:10
door bkvj
chinees rijstblock gejat van een ander goed merk met eigen chinese rijst onderdelen erin dat het dus een takkeding wordt motorish gezien


lol

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 10:04
door Jeroen
bkvj schreef:chinees rijstblock gejat van een ander goed merk met eigen chinese rijst onderdelen erin dat het dus een takkeding wordt motorish gezien


lol

maar daar passen toch gewoon minarelli onderdelen of hebo ofzo op?.

groeten.

Geplaatst: ma 24 jul, 2006 08:58
door extremeronny
Hoi,er ligt gewoon een minarelli blok onder
alle onderdelen voor yamaha scooter passen hier ook op

grtn
ronny

Geplaatst: ma 24 jul, 2006 10:26
door Jeroen
extremeronny schreef:Hoi,er ligt gewoon een minarelli blok onder
alle onderdelen voor yamaha scooter passen hier ook op

grtn
ronny
dus dat ding is net zo makkelijk op te voeren als een earox?.

groeten jeroen

Geplaatst: ma 24 jul, 2006 10:31
door Robby
extremeronny schreef:Hoi,er ligt gewoon een minarelli blok onder
alle onderdelen voor yamaha scooter passen hier ook op

grtn
ronny
bijna juist ronny :) is inderdaad een minarellli blokje zoals er in de mbk ovetto ligt (mbk=yamaha) grotendeels van de onderdelen passen of kan je laten passen.

Geplaatst: di 25 jul, 2006 11:18
door Yuri
Ja, er ligt gewoon een minarelli HORIZONTAAL blok onder, dus zelfde onderdelen als een yamaha aerox, neos, beta ark en nog veel meer kunnen eronder. qua onderdelen is hij even makkelijk op te voeren maar hij bied natuurlijk veel meer weerstand dus je zal relatief meer moeten doen voor een hogere snelheid.
Kijk gewoon even op;
www.easyparts.nl
www.euroscooters.nl (heel mooi koso quad tuning kit, wel duur maar dan heb je wel wat)

Hoelang heb je hem al :duimhoog:
Tevreden mee? Ik wel iig, kheb net als het goed is een 70cc top performance rode top gekocht :draailach:

Mzzl Yuri

Geplaatst: do 27 jul, 2006 11:33
door Jeroen
Yuri schreef:Ja, er ligt gewoon een minarelli HORIZONTAAL blok onder, dus zelfde onderdelen als een yamaha aerox, neos, beta ark en nog veel meer kunnen eronder. qua onderdelen is hij even makkelijk op te voeren maar hij bied natuurlijk veel meer weerstand dus je zal relatief meer moeten doen voor een hogere snelheid.
Kijk gewoon even op;
www.easyparts.nl
www.euroscooters.nl (heel mooi koso quad tuning kit, wel duur maar dan heb je wel wat)

Hoelang heb je hem al :duimhoog:
Tevreden mee? Ik wel iig, kheb net als het goed is een 70cc top performance rode top gekocht :draailach:

Mzzl Yuri
okee thnx.. die koso kit is besteld, en de begrenzers worden deze week verwijdert.. dan zal hij toch relatief rond de 80/90 moeten halen?.. jaa ik ben ook blij met men aankoop, heb hem nu ehm 2 maand ofzo.. bevalt goed.. nog steeds aan het inrijden.. moet ngo 35 km:D.. dan ben ikklaar;d.. haha. dan nog wel even rustig aan doen.. maar dat komt wel goed.:D. mag werer opnieuw beginnen met inrijden als die koso kit eronder ligt:d.. haha.. groeten;).

Geplaatst: do 27 jul, 2006 17:25
door Yuri
Hehe, ja inrijden is kut :P

En vooral voor de tweede keer :P

Maar ik las ergens dat als je hem gelijk laat tunen, dat ie maar 50km in hoeft worden gereden :duimhoog:

En welke begrenzers precies? Heb zelf alleen de luchtfilter begrenzing eruit gehaald en een ander uitlaatje erop gezet :punk: Maar ben er wel tevreden mee. :tongduim:
Die koso kit is wel ziek hoor ! :knikduim: Kweenie of ze bij jou in de buurt een quad, rollerbank hebben, maar zoja zou ik ff een begrenzertje halen :yummie:
Laat ff weten hoe alles verloopt ! Suc6 verder ! :rock:
Laats Yur

Geplaatst: di 13 feb, 2007 14:31
door RP
Even ter verduidelijking:

Access blok is van Yamaha, om precies
te zijn van Yamaha Sonic.
Dat zijn dezelfde onderdelen als de
welbekende Yamaha Aerox.
Bijna alles past, behalve een
carterdeksel van een Aerox.
Als ik jouw was zou ik zowiezo een
andere krukas steken, die van Access
is gewoon poep. Als je de Access quad
gaat opvoeren gaat hij ontzetten trillen met
je orginele krukas. Alles triltkapot, bv: je
nummerplaat, je licht, zelfs m'n ketting
beschermer was eraf getrilt.
Als je het goed wil doen, kan je beter kwaliteit
kopen. Dan heb ik het over: malossi, polini,
hebo, metrakit... geen brol quadkits.
Als ik jouw was zou ik een goed krukas erin
steken die goed is uitgebalanceerd, dan
trilt hij niet meer zo hevig. Ik heb bijvoorbeeld de
Malossi RHQ krukas pen 10 MHR.
Zeer goed aanrader. :wink: ik hoop dat je
wat wijzer bent geworden, voor meer info
stuur je me maar een pm.
Kijk anders ook even naar m'n project,
kan je misschien nog iets leren! :)

Toegevoegd na 15 uur 48 minuten:

Nog ff over dat inrijden he,
ik weet echt niet hoe jullie
aan dat fabeltje komen van
80 km of weet ik veel hoeveel
km. :roll:
Met een 2-takt moet je gewoon
hetzelfde inrijden als bij de 2-takt motorcorss.
M'n broertje cross namelijk, ik heb ook
nog motoren moet inrijden, dat waren
85cc en 125cc allebij 2-takt.
Je moet gewoon een kwartiertje rijden,
wel rustig, dan helemaal laten afkoelen,
weer een kwartiertje rustig rijden, beetje
spelen met je gas, iets harder laten gaan.
laten afkoelen, dan is hij ver klaar.
Nog de eerste kilometers niet te geweldig doen... :engel:

Geplaatst: di 13 feb, 2007 19:21
door spoor!
voor zover ik weet moet je 300kilometer rijden zonder hem op zijn toeren laten komen met 2 takt :?

Geplaatst: di 13 feb, 2007 20:23
door RP
spoor! schreef:voor zover ik weet moet je 300kilometer rijden zonder hem op zijn toeren laten komen met 2 takt :?
300! :shock: :shock:
we hebben het hier over een 2-takt he,
geen 4-takt... dan is hij wel goed ingereden
ja :wink: nee maar 300 is wel een beetje
overdreven.

Geplaatst: di 13 feb, 2007 20:34
door Twan #33
Een correctie standaard minarelli motoren maken gebruik van gietijzeren cilinders deze moeten inderdaad 300 tot 500km ingereden worden, daarna natuurlijk ook niet meteen gaan vlammen.

Ik zeg altijd beter 300km te lang inrijden als 200 tekort en met de brokken zitten.