Pagina 1 van 2

ltz 400 schakelt

Geplaatst: zo 02 jul, 2006 23:39
door stijn
ik zo pas een probleem mijn quad schakelt van vierde versnelling trug naar derde zonder iets te doen
( soms )
en als ik op schakel dan hoor aven toe dat hij niet pakt dan kraakt het en dan schiet hij er in
dit gebeurt soms.
kan toch niet gezont zijn voor versnelling bak
weet iemant wat dit kan zijn?

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 18:08
door jefke78
Mijn schakelt heel af en toe ook terug vanzelf . Raar maar zou niet weten hoe het komt

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 18:29
door Fré
niet normaal, er is iets versleten daar vanbinnen

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 18:35
door peet #77
der zal iets versleten zijn tandwiel denk ik
ik heb dat met mijn Z nooit tegen gekomen

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 18:41
door Fré
als een tandwiel versleten is hoor je een koffiemolen of tenminste krak krak krak
denk eerder iets aan je vorken of dat trommeltje, ofwel sta je gewoon teveel met je sleffers op je pookje :mrgreen:

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 19:24
door Sg6
Hehe sleffers.
Der zal idd iets mis zijn aan den mecaniek die de vorken tegenhouden. Maar hou da just eruit ziet heb ik geen idee. Op de manuel denk ik in eerste instantie aan die cilinder met gaten?
Ik zou er niet blijven mee rijden of je hebt binnenkort een gratis neutraal bij :mrgreen:

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 20:24
door stijn
ALS IK STIL SAT EN SCHAKEL OP tot 4 de versnelling dan gebeurt het dat hij niets doet presies of hij sta in nuetraal

eerste en tweede schakelt hem ook moelijk presies of hij pakt de versnelling niet mee


bedangt voor de snelle reactie

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 20:30
door Sg6
ff offtopic
gebuist voor nederlands mss? :wink:

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 21:35
door stijn
ik ga de olie is vervangen meschien helpt dat

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 21:45
door Robby
stijn schreef:ik ga de olie is vervangen meschien helpt dat
klinkt als versleten schakelwals (of de lagers erop,of het veermechanisme die voorkomt dat hij draait), kromme vork of uitgesleten vork. Verander olie eens en filter en chek op brokjes of schilfers. als ie zen 4 niet direkt neemt kan je ook een tand of 2 kwijt zijn. dit komt door hele slechte schakeltechniek allemaal.
groetjes

Geplaatst: ma 03 jul, 2006 23:55
door stijn
heb olie en olie filter ver vangen
en er zit presies ijzer vijsel in de olie en de filte heel kleine stukjes eizer

probleem is niet echt opgelost maars is wel ietjes beter

Geplaatst: di 04 jul, 2006 07:55
door Robby
stijn schreef:heb olie en olie filter ver vangen
en er zit presies ijzer vijsel in de olie en de filte heel kleine stukjes eizer

probleem is niet echt opgelost maars is wel ietjes beter
zou daarmee wel niet blijven rijden, want het zou opeens niet meer klak kunnen zijn dat hij in vitesse zit, maar krak,dat de vitesse door de boit zit en heel de carter om zeep is enzo.
greetz

Geplaatst: di 04 jul, 2006 11:18
door Fré
stop maar onmiddellijk met rijden tot je het probleem gevonden hebt. Alles duidt erop dat je je blok mag splitten, onderdelen vervangen en voor alle zekerheid ook nieuwe lagers steken.

Geplaatst: di 04 jul, 2006 13:41
door stijn
ik zal hem mer zo rap mogenlijk binne doen voor het
blok te laten nakijken
voor aleer het te laat is

Geplaatst: di 04 jul, 2006 14:26
door Sg6
Wat zeer slecht is voor je vorken bij een Z-400 is wanneer je aan het rijden, crossen, bent en je zit op max toeren en je ontkoppelt maar hou het gas volledig open en je versmijt van versnelling om dan de koppeling te lossen. Dit zou naar het schijnt je vorken plooien en een Z kan er niet goe tegen tegen die manier van schakelen. Het is mss een fractie van een halve seconde maar is net genoeg om uw boite te doen opensmijten.