Pagina 1 van 2
pinkerset
Geplaatst: zo 09 jul, 2006 07:32
door black warrior
Hallo,
Is een pinkerset nu eigenlijk verplicht. Ik hoor van sommige wel, en dan van andere weer niet. heb al eens gezien bij de zoekfunctie maar vind er niet echt iets over.
alvast bedankt.
Groetjes,
Wim
Re: pinkerset
Geplaatst: zo 09 jul, 2006 08:26
door Max250
black warrior schreef:Hallo,
Is een pinkerset nu eigenlijk verplicht. Ik hoor van sommige wel, en dan van andere weer niet. heb al eens gezien bij de zoekfunctie maar vind er niet echt iets over.
alvast bedankt.
Groetjes,
Wim
Als je op de baan wil rijden, dan is een pinkerset verplicht.
Zie voor meer info:
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=13121
Groeten Max
Geplaatst: ma 10 jul, 2006 16:27
door black warrior
ah dan mag ik er eingelijk niet mee op de baan ... whoeps...
Geplaatst: ma 10 jul, 2006 18:47
door vanpee jelle
Geplaatst: ma 10 jul, 2006 19:28
door Dubois
Als er geen pinkers opstaan, moet je er ook geen opzetten... Is niet verplicht!
Geplaatst: di 11 jul, 2006 09:41
door Max250
FROSTiON schreef:Als er geen pinkers opstaan, moet je er ook geen opzetten... Is niet verplicht!
Dus als ik de Blaster koop, en ik heb rijbewijs dan mag ik zo op de baan rijden ? Zonder pinkers ?
Alvast bedankt;
Max
Geplaatst: di 11 jul, 2006 09:54
door wantjes #9
als je pinkers hebt moet je ze gebruiken, indien je geen hebt moet je het armpje uitsteken
maar pinkers verplicht? niet dat ik weet
Geplaatst: di 11 jul, 2006 10:14
door Dubois
Zoals wantjes ook al zei, pinkers zijn niet verplicht, maar als deze erop staan, moet je ze wel gebruiken. Staan er geen op, zal je steeds met andere lichaamsdelen uw richting moeten aanduiden
Bij de aankoop van een nieuwe quad, durven de verkopers tegenwoordig wel eens beweren dat zo'n homologatiekit verplicht is, maar hier is niets van aan. Wettelijk is het nog niet zo dat je de homologatiekit moet aanschaffen!
Geplaatst: di 11 jul, 2006 11:09
door vanpee jelle
is het niet zo bij yamaha dat als je geen homologatiekit neemt geen papieren krijgt
Geplaatst: di 11 jul, 2006 20:08
door tuurke
quads die gehomologeerd zijn moeten wettelijk voorzien zijn van goedgekeurde verlichting , knipperlichten , toeter , dit alles gestaafd door een gelijkvormingsattest , deze inlichtingen kan je bekomen bij FEBIAC
dus er wordt meer en meer controle op gedaan
Geplaatst: di 11 jul, 2006 20:31
door Dubois
tuurke schreef:quads die gehomologeerd zijn moeten wettelijk voorzien zijn van goedgekeurde verlichting , knipperlichten , toeter , dit alles gestaafd door een gelijkvormingsattest , deze inlichtingen kan je bekomen bij FEBIAC
dus er wordt meer en meer controle op gedaan
Op het gelijkvormigheidsattest is er niet veel terug te vinden van accessoires hoor. Enkel merk, type, chassisnummer en eigenaar.
Onlangs een nieuwe Suzuki Z400 gekocht en ook hier zonder al die toeters en bellen. Zijn deze dan niet goedgekeurd? Toch krijg je het homologatiebewijs erbij hoor.
Geplaatst: wo 12 jul, 2006 11:14
door vanpee jelle
waarom is er dan zo'n heisa rond de raptor 700 kwa homologatiekit en papieren
Geplaatst: wo 12 jul, 2006 11:19
door Dubois
vanpee jelle schreef:waarom is er dan zo'n heisa rond de raptor 700 kwa homologatiekit en papieren
You tell me
Ik kan alleen maar zeggen hoe het ging met de aankoop van de Z. Hoe het bij een 700 gaat kan ik niet zeggen. Misschien jij wel?
Geplaatst: wo 12 jul, 2006 12:21
door tuurke
als je een quad koopt die ingevoerd is uit Duitsland , zoals vele suzuki's enz. dan staat het niet vermeld op het gelijksvormingsattest
voorbeeld : koopt u hier in Belgie een Raptor 700 dan staat alles vermeld op de achterzijde van het gelijksvormingsattest , dus als je controle krijgt onderweg , en ze letten erop en je bent niet in orde dan kun je het wel uitleggen en ik kan u verzekeren dat er sommige zijn die er niet mee lachen
nu iets anders : normaal gezien zegt de wet : dat je per achterwiel 1 standlicht , 1 stoplicht en 1 richtingsaanwijzer moet hebben
voorlopig doen ze er niet moeilijk over waarschijnlijk door veel onwetendheid en stellen ze zich tevreden met pinkerset en het stoplicht die er standaard opzit
nb : ik heb me al heel goed ingelicht bij de wetgeving en heb er al veel ervaring mee zonder verder uitleg aan te geven , ze hebben me ook al aan de kant gezet en alles gecontroleerd en was in orde , wel stelden ze zich vragen over mijn achterbanden banden ( waren nochthans originele achterbanden van mijn LTZ ) of ze toegelaten waren op de openbare weg , maar geen probleem ermee gehad
dus om problemen te voorkomen kan je maar best in orde zijn
Geplaatst: wo 12 jul, 2006 12:35
door Dubois
Interessant gegeven over het verschil van gelijkvormigheidsattest volgens het invoerland.
Dan lijkt het erop dat deze Suzuki ingevoerd is vanuit Duitsland, maar ben ik dan toch wettelijk in orde. Zoals ik al zei, kon ik alleen maar over de aankoop van de Z spreken. En eerlijk gezegd denk ik dat de meerderheid van de agenten eerder moeilijk gaan doen over een open uitlaat, dan over een set pinkers die er niet op staan. Maar wel met de nadruk op de meerderheid van de agenten, want overal zit er wel een moeilijke tussen en dan heb je pech natuurlijk.
Nu zal het voor Black Warrior toch al iets duidelijker geworden zijn.