Hallo,
Binnen 2 maanden wordt ik 18 en ben ik in het bezit van een rijbewijs B. Wij hebben hier al een 80cc quad staan, mag ik daar mee op de weg indien ik deze van pinkers, lampen, zijspiegels en de hele tralala voorzie?
In België mag je tot je 21e maar met een 125cc motor rijden, geldt dit ook voor quads en zo ja, welke zijn hiervoor beschikbaar?
Alvast hartelijk bedankt!
senseter
gehomologeerde quad voor 18-jarigen
Re: gehomologeerde quad voor 18-jarigen
op het roze papiertje die je bij je quad krijgt, staat 15Kw (denk ik tzal in iedergeval niet boven de 25Kw zijn)senseter schreef:Hallo,
Binnen 2 maanden wordt ik 18 en ben ik in het bezit van een rijbewijs B. Wij hebben hier al een 80cc quad staan, mag ik daar mee op de weg indien ik deze van pinkers, lampen, zijspiegels en de hele tralala voorzie?
In België mag je tot je 21e maar met een 125cc motor rijden, geldt dit ook voor quads en zo ja, welke zijn hiervoor beschikbaar?
Alvast hartelijk bedankt!
senseter
je mag tot je 21 jaar niet met een motor rijde die BOVEN de 25Kw is... (dus cc speelt geen rol... zolang de KiloWattekes maar reglementair zijn)
m.a.w. je mag met een quad van 2000cc en van 800Kw (met manier van spreken) rijden, op papier staat er steeds 15Kw op (maar de infeite is de motor zelf "meestal" boven de 15Kw)
*amai wa nen uitleg seg *
als die 80cc éne is MET papieren, en als je 'm laat inschrijven (pinkers zijn niet verplicht btw) dan kan je er de baan mee op... alléén denk ik, als je vanplan bent van vaak op de baan te gaan rijden, je mischien best eerst 'ns kijkt voor een nieuwe quad te kopen
Pure adrenaline attached with a license plate !
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Welkom!
Het voornaamste om op de weg te mogen rijden is het homologatiedocument. Als daar dan nog eens op vermeld staat dat er pinkers en de rest op moet staan, is het ook verplicht deze erop te hebben.
Je zit toch wel verkeerd hoor ivm met de beperkingen bij moto's voor jongeren jonger dan 21 jaar. Je mag hier nl niet met een moto rijden die meer dan 25KW heeft, onafhankelijk van cilinderinhoud. Dus als je een 1000cc moto hebt met 20KW mag je hier ook mee rijden tot je 21ste.
Bij de quad heb je deze beperking niet aangezien een B-rijbewijs geen beperkingen heeft op vermogen tot een bepaalde leefdtijd. Ben je 18 jaar en heb je een B-rijbewijs, mag je met zelfs met een Lambo rijden!
EDIT: lol Franky was mij voor. Maar komt ongeveer op hetzelfde neer.
Het voornaamste om op de weg te mogen rijden is het homologatiedocument. Als daar dan nog eens op vermeld staat dat er pinkers en de rest op moet staan, is het ook verplicht deze erop te hebben.
Je zit toch wel verkeerd hoor ivm met de beperkingen bij moto's voor jongeren jonger dan 21 jaar. Je mag hier nl niet met een moto rijden die meer dan 25KW heeft, onafhankelijk van cilinderinhoud. Dus als je een 1000cc moto hebt met 20KW mag je hier ook mee rijden tot je 21ste.
Bij de quad heb je deze beperking niet aangezien een B-rijbewijs geen beperkingen heeft op vermogen tot een bepaalde leefdtijd. Ben je 18 jaar en heb je een B-rijbewijs, mag je met zelfs met een Lambo rijden!
EDIT: lol Franky was mij voor. Maar komt ongeveer op hetzelfde neer.