Pagina 1 van 2
Kawasaki KFX400 2004
Geplaatst: zo 30 jul, 2006 15:58
door jonathandeputter
Onlangs heb ik mezelf een Kawasaki KFX400 aangeschaft.
Zijn er hier mensen die ook zo'n KFX hebben waar ik eens wat ervaringen mee kan uitwisselen?
Groeten,
Jonathan
Geplaatst: zo 30 jul, 2006 17:08
door Fré
het zit hier vol, kijk maar eens in de garage (link hierboven). Z400 = KFX
Geplaatst: zo 30 jul, 2006 17:23
door jonathandeputter
Kijk zo leer je nog eens wat, de garage doorzocht en heb 1 persoon gevonden die met een kfx400 rijdt. Wel zijn er meerdere Z400's.
Even een vraag tussendoor, welke koelvloeistof gebruiken jullie? Mijn staat bijna beneden het min. niveau maar heb gelezen dat je er nogal mee moet opletten.
Groeten,
Jonathan
Geplaatst: zo 30 jul, 2006 17:49
door Fré
ik gebruik denicol koelvloeistof. maakt niet uit, tenzij je een 2005 model hebt. hoe het daarmee is afgelopen weet ik niet, moet je eens zoeken op dit forum is een hele topic over geweest, alsook
www.z400central.com kan uitkomst bieden.
Geplaatst: zo 30 jul, 2006 18:04
door jonathandeputter
Fré,
Gebruik je het Sub Zero spul? Mijne staat op min. op het reservoirtankje. Kan ik er niet simpelweg wat gedestilleerd water bij kiepen zodat hij weer ok staat?
Iemand ervaring met Sub Zero koelvloeistof?
Jonathan
Geplaatst: zo 30 jul, 2006 18:39
door Fré
idd, ik gebruik sub zero. enkel als je met een gedestilleerd water additief koelmiddel werkt zou ik dat doen, als je met gebruiksklare zaken (zoals die sub zero) werkt zou ik er hetzelfde goedje bijkappen indien nodig.
koelwater op minimum is zeer ok, niets van aantrekken. pas als je het niet meer in het potje ziet staan zou ik mij zorgen maken
mijn ervaring met sub-zero: beter dan standaard, ventilator slaat minder vaak aan.
Geplaatst: zo 30 jul, 2006 20:37
door jonathandeputter
Dank voor de reactie, aangezien ik mijn quad via een particulier heb gekocht moet ik alles via dit forum en internet te weten komen. Je weet toevallig toch geen link naar een dig. handleiding?
Of kan ik gewoon de handleiding gebruiken die op dqt staat van de z400?
Hoe functioneert de kfx van jou bij manouvreren in z'n 1e verzet? Ook enigzins schokkerige overgang van ontkoppelde toestand naar zachtjes rijden? Voornamelijk in bochten? Ook valt mij op dat je bijv. niet zoals bij een blaster zo even in 2e verzet een berg op moet rijden die eigenlijk alleen kan in 1e, de motor slaat dan vrijwel zeker af.
Groeten,
Jonathan
edit:
Inmiddels een link gevonden naar een servicemanual, maar is wel van een Z400. Bovendien geeft hij bij mij en foutmelding. Kan iemand dit bevestigen?
Hieronder de link.
http://www.atvadrenaline.com/module...download&cid=13
Geplaatst: ma 31 jul, 2006 12:02
door Fré
gebruik de z400 manual vanop de DQT site.
wat betreft dat schokkerig aanzetten: geef je wel genoeg gas en laat je je koppeling niet te snel los op lage toeren?
Geplaatst: ma 31 jul, 2006 12:24
door AlfA
Fré schreef:gebruik de z400 manual vanop de DQT site.
wat betreft dat schokkerig aanzetten: geef je wel genoeg gas en laat je je koppeling niet te snel los op lage toeren?
http://movies.dqt.be/manuals
en dan moet je tussendoor ook maar eens :
http://movies.dqt.be
bekijken
Geplaatst: ma 31 jul, 2006 16:09
door ~JoAcHiM~
Dat schokkerig gedrag zie ik wel vaak bij de z400 en kfx'en. Het is alleen als hij koud heeft en de één heeft het meer dan de andere.
Ik denk dat het een soort slijtage is van de koppeling(sveertjes)
.
Je wilt voorzichtig aanzetten, geeft wat gas en laat je koppeling voorzichtig komen, op het moment dat ie wil aangrijpen gaat hij is een schok vooruit en tijdens die schok geeft hij zo'n geluidje (ga het geluid even onder woorden proberen te brengen
: PFHOE , zo klinkt het ongeveer)
zijn er nog mensen die dit kennen?
Geplaatst: ma 31 jul, 2006 17:50
door Fré
hmmm wat doen jullie met die quadjes?
Geplaatst: ma 31 jul, 2006 17:57
door Sg6
Nog niet opgevallen bij me.
Geplaatst: ma 31 jul, 2006 22:12
door jonathandeputter
Zo, kom net terug van paar uurtjes crossen. Over dat schokken, bij mij is het niet alleen als hij koud is, maar ook bijvoorbeeld als je in het 2e verzet rijd, gas loslaat beetje uit laat rijden en rond een snelheid van 10 km bijvoorbeeld weer terug gas geeft. Ik heb het idee, dat je er eigenlijk teveel gas op loslaat dan, want als je hetzelfde doet terwijl je klein beetje met de koppeling speelt dan gaat het goed.
Misschien moet ik erbij zeggen dat ik een draaigas heb.
Wie weet welke banden er goed gaan onder de kfx400 met combinatie van 33% weg, 33% land/veld, 33% zand.
Geplaatst: ma 31 jul, 2006 22:41
door Sebastien
dat schokken bij u is omdat je in een te hoge versnelling zijt. en dus is het normaal dat je wanneer uw koppeling wat in neemt het beter gaat
greetz
Toegevoegd na 1 minuten:
voor die banden zou ik eens naar duro kijken. die hebben zeer goede banden die niet rap verslijten en waarmee je wat alles kunt doen. je moet maar eens in mijn garage kijken daar zie je een foto van die banden
Geplaatst: di 01 aug, 2006 05:51
door Dubois
Ik heb dit ook dat mijn KFX makkelijk schokt op lage snelheid, maar dit komt doordat er vooraan een tandje meer op staat. Bij een originele afstelling heb ik dat niet/minder.