Pagina 1 van 2

z400 suzuki

Geplaatst: zo 06 aug, 2006 15:16
door broozi
graag wat info over de z400

pk die heeft nm top snelheid

en wat er mogenluk is op tunning van de motor
hoe veel hij dan heeft pk en nm :duimhoog:

Geplaatst: zo 06 aug, 2006 16:08
door Fré
kijk even in de garage, staan er verschillende. Reken voor cams + hogere compressie + carburator + uitlaat een 40pk en 40Nm (voor dynographs email sg6 eens). Echt spectaculaire waarden zijn dit niet, maar het vermogen bereikt een heel zachte piek en blijft dan tot 9500 rpm constant, en het koppel is bijna constant aanwezig (gaat nergens onder de 30Nm). Bovendien hebben we het hier over een zeer betrouwbare motor.

topsnelheid zal niet veel meer dan 115km/h zijn, met standaard tandwielen tenminste.

Geplaatst: zo 06 aug, 2006 16:18
door Sg6
Standaard zal die rond de 28-32 pk liggen met een Nm van denk ik rond de 32.
Topsnelheid is 115 km/h en dit is gemeten op Dynotest dus zal da hoogstwaarschijnlijk wel 105 a 110km/h zijn.

Motor tuning:

-hotcams
-uitlaat
-drze pakking
-tm36 carbu
-open filter

Dit alles geeft je dan een vermogen van 39 a 40pk.
Origineel heb je een vermogen curve die op zijn max is aan een goei 7500tr om dan gelijk terug te gaan dalen naar een 25 a 28pk.
Met deze tuning heb je aan 5500/ 6000tr al 32pk die dan zijn top bereikt aan 7000tr om dan de volledige 39 a 40 pk aan te houden tot aan de begrenzer (9000tr).
Krijgt met deze tuning dan een koppel van 41Nm aan 6000tr.

Toegevoegd na 48 seconden:
Fré schreef:kijk even in de garage, staan er verschillende. Reken voor cams + hogere compressie + carburator + uitlaat een 40pk en 40Nm (voor dynographs email sg6 eens). Echt spectaculaire waarden zijn dit niet, maar het vermogen bereikt een heel zachte piek en blijft dan tot 9500 rpm constant, en het koppel is bijna constant aanwezig (gaat nergens onder de 30Nm). Bovendien hebben we het hier over een zeer betrouwbare motor.

topsnelheid zal niet veel meer dan 115km/h zijn, met standaard tandwielen tenminste.
ow ge waart mij voor :mrgreen:

Geplaatst: zo 06 aug, 2006 16:20
door broozi
bedankt al voor de prachtige uitleg ben al wijzer geworden :applaus:

Geplaatst: zo 06 aug, 2006 16:21
door Sg6
Fré schreef:kijk even in de garage, staan er verschillende. Reken voor cams + hogere compressie + carburator + uitlaat een 40pk en 40Nm (voor dynographs email sg6 eens). Echt spectaculaire waarden zijn dit niet, maar het vermogen bereikt een heel zachte piek en blijft dan tot 9500 rpm constant, en het koppel is bijna constant aanwezig (gaat nergens onder de 30Nm). Bovendien hebben we het hier over een zeer betrouwbare motor.

topsnelheid zal niet veel meer dan 115km/h zijn, met standaard tandwielen tenminste.
begrenzer slaat aan aan 9000tr in real life gehoord.

Geplaatst: zo 06 aug, 2006 16:22
door Fré
yup idd, was het just aant bezien dak mij vergist had

Geplaatst: zo 06 aug, 2006 16:24
door Sg6
Fré schreef:yup idd, was het just aant bezien dak mij vergist had
tis ma best da het 9000 is.
Lang leve het blokje!

Geplaatst: zo 06 aug, 2006 16:26
door Fré
idd :applaus: :crossercool:

Geplaatst: ma 11 sep, 2006 15:50
door Meeki
[quote="Sg6"]Standaard zal die rond de 28-32 pk liggen met een Nm van denk ik rond de 32. [quote]

maximum vermogen 28 kW (38 pk)/7.000 t.p.m.
maximum koppel 40 Nm/6.500 t.p.m.

ligt toch iets hoger zonder tuning bij 2006 model

Geplaatst: ma 11 sep, 2006 15:54
door Fré
ja dat wil ik nog wel es zien...

ten eerste: misschien is dat pk aan de motor en niet aan de wielen
ten tweede: iedere dyno is anders, dus de getalletjes zeggen in feite weinig

Geplaatst: ma 11 sep, 2006 16:00
door Meeki
Fré schreef:ja dat wil ik nog wel es zien...

ten eerste: misschien is dat pk aan de motor en niet aan de wielen
ten tweede: iedere dyno is anders, dus de getalletjes zeggen in feite weinig
het is de originele fabrieks opgave voor het 2006 model

http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=eztnuCsHcPvMrJGANIA[/url]

Geplaatst: ma 11 sep, 2006 16:06
door Fré
akkoord, maar op welke manier weerlegt dat mijn 2 argumenten van hierboven?

Geplaatst: ma 11 sep, 2006 16:18
door Meeki
het ging er meer om of er bij de 2006 modellen dan modificaties zijn gedaan omdat deze zoveel meer pk's hebben zonder de tunings onderdelen
Reken voor cams + hogere compressie + carburator + uitlaat een 40pk en 40Nm
[/quote]

Geplaatst: ma 11 sep, 2006 17:28
door Teunie
De 2006 heeft iets meer pk door andere cams en carb.
Maar als je alle mods doet dan kom je dus toch op hetzelfde uit als de oudere modellen.

Geplaatst: ma 11 sep, 2006 18:03
door Fré
met wat geluk een pktje meer tussen 6 en 8000rpm zou ik denken.

De carb heeft enkel maar TPS meer, de beweerde 37mm indertijd was een typfout. Hebben ze btw ondertussen al gecorrigeerd (http://www.suzukicycles.com/Products/LT ... fault.aspx)
En de cams zijn heel mild (milder dan drz-e).

Dus ik denk dat ik er met mijn schatting van hierboven niet ver naast zit.


We zullen het dus bij een pk of 30 bij de wielen moeten houden, ruw geschat, want iedereen koopt een dyno en meent hem goed te gebruiken terwijl er geen kat (of toch weinig katten) is die hem fatsoenlijk kan ijken.