Pagina 1 van 1
Locking diff op quad?
Geplaatst: ma 07 aug, 2006 09:08
door rh2fast4u
Waarom gebruikt niemand (voor zover ik weet toch) een differentieel aan de achteras van een quad? Lijkt me toch ideaal om een locking differentieel achteraan te hebben? Ook op een sportquad (spreek niet van competitie MX) want dan is hij toch veel bruikbaarder voor verharde ondergrond...?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Geplaatst: ma 07 aug, 2006 09:35
door Kortvrint
Misschien valt het te duur uit voor wat het maar is
Geplaatst: ma 07 aug, 2006 10:22
door Fré
een quad stuur je door je achterste weg te schuiven, met differentieel breek je niet makkelijk los, ga je de bocht in met binnenste achterwiel omhoog terwijl je wacht tot hij omkantelt. Bovendien heb je dan nog meer gewicht.
Geplaatst: ma 07 aug, 2006 11:05
door klf300
Ik heb da ook op me quad maar gebruik het eigenlijk nooit, het pas ook niet bij mijn rijstyle.
Diferentie is er voor gemaakt om zo min mogelijk weerstand te bieden met het ondergrond, zoiets hoort Bijv.thuis op een golfbaan waar je geen sporen mag achterlaten
GRTZZ
Geplaatst: ma 07 aug, 2006 13:51
door rh2fast4u
Fré schreef:een quad stuur je door je achterste weg te schuiven, met differentieel breek je niet makkelijk los, ga je de bocht in met binnenste achterwiel omhoog terwijl je wacht tot hij omkantelt. Bovendien heb je dan nog meer gewicht.
Maar met differentieel hoef je toch niet los te breken...? Dan draai je mooi door de bocht. En als je je gewicht dan aan de binnenkant en laag plaatst (zoals de superquads) kan je toch heel hard gaan zonder om te kantelen?
Het zou denk ik vooral interessant zijn voor weggebruik... natuurlijk lock je hem dan voor in zand en om te driften (meestal dus eigenlijk
)
klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
Geplaatst: ma 07 aug, 2006 17:49
door Yamaha Grizzly 700
ja toevallig heeft als 1 van de weinigen de klf 300 differentieel achter
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 11:04
door Fré
rh2fast4u schreef:Fré schreef:een quad stuur je door je achterste weg te schuiven, met differentieel breek je niet makkelijk los, ga je de bocht in met binnenste achterwiel omhoog terwijl je wacht tot hij omkantelt. Bovendien heb je dan nog meer gewicht.
Maar met differentieel hoef je toch niet los te breken...? Dan draai je mooi door de bocht. En als je je gewicht dan aan de binnenkant en laag plaatst (zoals de superquads) kan je toch heel hard gaan zonder om te kantelen?
Het zou denk ik vooral interessant zijn voor weggebruik... natuurlijk lock je hem dan voor in zand en om te driften (meestal dus eigenlijk
)
klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
Dat is het hem juist, met een sportquad hoor je nu eenmaal niet mooi door de bocht te gaan, tenzij je graag omkantelt.
Je achterste laten schuiven in de bocht, in combinatie met je gewicht te verleggen, dat geeft stabiliteit. Mooi door de bocht rijden zonder schuiven, en je gewicht verleggen, is misschien niet slecht maar diegene die schuiven zullen je zo voorbij gaan.
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 18:09
door blaster200
@ rh Als je een haakse bocht hebt op de crossbaan gooi jij em dan gewoon zo om? Dan val je gegarandeerd om als je een beetje snelheid hebt. Als je je kont omgooit dan ben je veel sneller en minder kans om om te vallen.
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 18:20
door klf300
rh2fast4u schreef:klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
Jep dat klopt helemaal
Het werkt ook uitstekend aleen niet bij mijn rijstijl
Grtzz
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 22:47
door Teunie
Het ontbreken van een diff zorgt juist voor de "sport" in sportquad.
Lekker driften, daar is het allemaal om te doen!