Pagina 1 van 2

Harder laten lopen van een kodiak/wolverine..

Geplaatst: do 10 aug, 2006 13:00
door mikebike
Zoals de titel het al aangaf,heeft er iemand enig idee hoe je een Wolverine//kodiak(zelfde blok) harder kunt laten lopen..een andere cdi(begrenst de top dat ding) of iets met de vario,kortom iemand met verstand van die dingen,en evt. een goede link waar de onderdelen te bestellen zijn,ik denk dat ik niet de enige ben die wel iets meer topsnelheid uit zijn machine wilt halen dan 80a90 km/pu..

Geplaatst: do 10 aug, 2006 13:43
door Ralph
HMF heeft een sportdemper:
Afbeelding

Maar dan zit je nog steeds met die begrenzing...

Geplaatst: do 10 aug, 2006 15:47
door mikebike
yep..meer vermogen/herrie betekent nog geen meer kmpu :cry:

Geplaatst: do 10 aug, 2006 15:50
door Ralph
Ik kan er geen CDI's of rev-limiters voor vinden.

Geplaatst: do 10 aug, 2006 18:11
door Yamaha Grizzly 700
Volgens mij is het enige wat je er aan kunt veranderen het schroefje wat je kunt uitdraaien.

Geplaatst: do 10 aug, 2006 18:13
door mikebike
1:Jammer..misschien komt dat nog nu er meerdere blokken gebruikt worden(kodiak en de wolverine,waarbij de wolverine ok een beetje als sportquad in de markt gezet wordt)

2:Vertel..welk schroefje bedoel je daar mee?

Geplaatst: do 10 aug, 2006 18:21
door Ralph
Hoogstwaarschijnlijk het schroefje op de gasschuif...

Geplaatst: do 10 aug, 2006 20:47
door mikebike
kan alleen een schroefje op de duimgas vinden,de duimgas komt ook niet helemaal tot de aanslag,maar als ik de schroef uitdraai komt de duimgas nog niet tegen de aanslag,en de carburateur klinkt ook wel helemaal open te gaan bij volledig indrukken van de duimgas(en dan zie je de duimgas nog niet tegen de nok aanzitten.)

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 09:23
door Yamaha Grizzly 700
ik bedoel inderdaad het schroefje bij het duimgas, heb ik ook uitgedraaid bij mijn bruin toen, scheelde 6 kilomter...

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 11:06
door albrecht
De kodiak heeft een carburator, aan een carburator kan altijd getuned worden :wink:

Tunen is
Inlaat lucht, sproeiers carburator en uitlaat aanpassen

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 12:18
door mikebike
klopt,maar met meer vermogen loopt hij niet harder,hij wordt begrenst op de vario en de cdi volgens mij..

http://www.atb-tuning.de/shop/Chiptunin ... -18544.htm

iemand idee wat dit apperaat doet met de quad?

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 14:15
door albrecht
Ik heb mijne Grizz. laten tunen.

Gekozen voor de "optie" meer koppel (dit moet je op voorhand vastleggen), bij vertrek in 2H staat hij op zijn achterpoten :D
Topsnelheid was gelijk zoals voordien.

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 15:27
door Ralph
albrecht schreef:Ik heb mijne Grizz. laten tunen.

Gekozen voor de "optie" meer koppel (dit moet je op voorhand vastleggen), bij vertrek in 2H staat hij op zijn achterpoten :D
Topsnelheid was gelijk zoals voordien.
Wat heb je laten tunen? Andere CDI er op?

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 16:15
door albrecht
Carburator laten jetten en fijn afregelen.
En andere uitlaat

Echt een wereld van verschil !

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 16:19
door Yamaha Grizzly 700
Albrecht ik ben ook van plan om dingen aan mijn grizzly te gaan doen, wat is nou echt het verschil dat je kunt merken dan daarvoor?