Pagina 1 van 2
dealers
Geplaatst: zo 13 aug, 2006 23:36
door Dozo
Nu heb ik een ander merk Quad, een andere dealer en NOG dezelfde problemen.
(het volgende verhaal had ik ook met mijn Goes220 een half jaar geleden)
Ik ga voor een maand op vakantie.
Ik zet mijn Quad voor vertrek bij de dealer neer ter reparatie en vervanging van het e.e.a(ketting+tandwielen+nieuwe banden achter)
nu ben ik reeds 1 week terug (dus heeft hij totaal 6 weken de tijd gehad)
En nog is de boel niet klaar.
als ik hem bel krijg ik te horen:
Ja,nee voor het weekend heb je hem terug.
als ik dan op Zaterdagmiddag om 3 uur eens bel hoe het zit...
Tja je moet nog 2 weken wachten want Innova heeft het type band dat jij wilt niet (22x10x9).
Maar als je hem nu wilt kan ik er wel 10 inch velgen opzetten met nieuwe banden.
Ik wil geen nieuwe velgen ik wil gewoon nieuwe banden.
Het zijn standaard Yamaha velgen zo moeilijke maat hebben die toch niet?
Tjah lastig ,lastig 10 inch komt veel meer voor.
Sorry maar ik zie dat quadtuning Zevenhuizen ze gewoon kan bestellen.
O jij ziet nu dat ze gewoon leverbaar zijn,tjah dan kan ik ze wel bestellen.
Afijn die banden heb ik maar even laten zitten en nu met een beetje geluk kan ik hem Dinsdag weer gaan halen.
maar ik vind het niet normaal dat je meer dan 6 weken nodig hebt voor het vervangen van tandwielen en ketting.
ik snap ook wel dat mijn Yammie daar gewoon 5 weken gelogeerd heeft voor niets en dat de laatste zaterdagmorgen er nog snel ff een set tandwielen onder gesmeten zijn.
Super frustrerend is het.
en het ergste van alles is : ik heb het maar te slikken,
want mijn ervaring tot nu toe met alles wat quads verkoopt en in onderhoud heeft is niet om naar huis te schrijven.
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 08:32
door Teunie
Daarom doe ik alles aan mijn quad zelf.
Maar je hebt gelijk het is droevig gesteld met sommige dealers.
Ik raad je aan om bij meerdere dealers te gaan als je onderdelen nodig hebt, eens rondbellen kan wonderen doen. In het begin kost dat wat meer moeite, maar als je eenmaal een aantal adresjes hebt waar je goed geholpen wordt, dan gaat het de keer erop een stuk sneller.
Maar zeg nou zelf, een ketting en tandwielen vervangen kan toch iedereen.
Bovendien ben je veel goedkoper uit als je het zelf doet.
Werkplaatshandboek downloaden en daar staat precies beschreven welke boutjes los moeten en in welke volgorde. Met de meeste onderhoudswerkzaamheden kan het dan bijna niet missen, daar hoef je geen mechanieker voor te zijn.
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 10:16
door Yamaha Grizzly 700
Ik heb hier in de buurt een dealer waar ik mijn eerste quad gekocht heb, wat er ook mee was, van nieuwe banden naar een lier erop, alles was binnen 2 dagen klaar, onderhoudsbeurt ook!
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 10:40
door Franky
bwa sommige dingen kan je (dmv het handboek te volgen) wel zelf als leek
maar ik zie me zelf toch nog niet aan men motor kloten hoor.. "wat je zelf doet, doe je meestal beter" is nu niet meteen een citaat dat bij een persoon als IK hoort

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 11:06
door Teunie
Ik ben zelf ook met nul kennis aan mijn blok begonnen, volgens de handleiding. Als je logisch nadenkt en de stappen volgt kom je ver.
Dingen als honen of uitboren kun je natuurlijk niet zelf (met vijltje?

) maar laat je best toch bij een motozaak doen

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 12:10
door Franky
het is grotendeels ook de schrik, dat wanneer je iets verkeerd doet, en je maakt stukken, de kosten veel hoger liggen, dan bvb een 50cc brommertje dat je probeerd op te drijven...
maar ja.. al doende leert men éh

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 12:23
door Dozo
Het gaat niet om het niet kunnen,bij mij gaat het meer om het niet willen.
Ik ben nu 34 en al heel wat jaartjes met brommers en motoren bezig geweest dus de standaard dingen kan ik onderhand wel
Ik zet hem bij een dealer neer voor het gemak.
Nu dacht ik dat ik bij de nieuwe toko wel goed zat
Maar ook hier is het weer een hoop woorden en geen daden.
Ik heb een hoop gehoord over die toko en ik moet zeggen dat het 50-50 was.
zowel positief als negatief.
Er zit dus niets anders op om daadwerkelijk alles weer zelf te gaan doen.
Nu nog even de lol van het sleutelen weer oppakken

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 12:30
door JohnBeton
ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te doen, ook sinds dat ik exact op m'n 16de verjaardag mijn camino mocht gaan uithalen bij de garage.
Hij was binnen omdat hij heel slecht startte en omdat er een scheurtje in de benzinetank zat.
6000fr. (150 €) moeten betalen, aan het starten was niets veranderd en er zat een blauwe benzine tank vol met blutsen en krassen op (terwijl de brommer zwart was).
Die benzine tank kwam van een accident brommer die ik had zien staan toen ik de mijne binnenbracht.
Daarenboven begon de garagist (erkend honda verdeler) mij nog uit te kakken dat het totaal geen originele brommer was en dat ze daar normaal dan ook niet aan werken...
Daarna, nooit meer iets binnengedaan, tenzij voor iets wat ik zelf totaal niet kan.
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 14:57
door Robby
erg trieste verhalen als ik dit hoor, ik werk zelf voor erkend yamaha dealer als mekanieker en kan je beloven dat alles binnen de afgesproken termijn gebeurt, tenzij er natuurlijk problemen zijn met dieteren voor levering van onderdelen.
greetz
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 16:53
door yamahakodiak
ik doe alles zelf dan weet ik teminste wat er gebeurd en ik kan zelf alles doen wanneer ik dat wil
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 21:43
door Vyrena
Ook ik deed het meeste zelf, van blokken verwisselen tot sproeiers veranderen enzo, maar niet wat in het blok zat, daar heb ik mijn super monteur broer voor
Alleen als er echt wat grofs kapot was gingen wij ergens heen, en inderdaad het duurt vaak lang voordat je de goede mensen hebt gevonden.
Klein onderhoud gewoon zelf doen, maar loopt het blokje een keer vast ga dan pas naar je dealer, dan heb je dat gezeur ook niet dat het zo lang duurt.
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 21:54
door leon-180pk
ik heb spijtig genoegd het materiaal niet voor om alles zelf te doen.
sommige dingen kan ik zelf.
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 23:42
door BULLET-PROOF
ik probeer ook bijna alles zelf te doen maar soms gaat het niet en dan gaat hij naar de quadshop en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad !

Geplaatst: do 17 aug, 2006 12:32
door Dozo
Ik heb hem reeds weer een dag terug.
Hij heeft niet 16-36 maar 16-38 gemonteerd aan tandwielen.
Ik had hem specifiek gevraagd om een geklonken ketting maar
hij zei dat dat niet mogelijk is met een o-ring ketting.?Is dit ook zo?
Ik wil graag een geklonken ketting omdat ik al heel wat schakels met visje heb gebroken
omdat de sluiting op de een of andere reden los was gekomen.
Ik moet toegeven dat ik het haast niet voel het verschil in top wel in acceleratie
Hij heeft nu Goldspeed wegbandjes voor me besteld met een leuke korting
Blijft het feit dat het allemaal veel te lang heeft geduurd
En ik weer terug moet als de banden binnen zijn.
Ik ben in ieder geval wel blij om te lezen dat er nog toko's zijn die weten hoe het hoort.

Geplaatst: do 17 aug, 2006 17:02
door Banshee Bas
is vd ham toevallig de boosdoener?