Pagina 1 van 1

De nieuwe KTM LC4 690 motorblokken

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 17:12
door SlOoT

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 17:26
door JohnBeton
drewl-blokje :mrgreen: :applaus:

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 17:26
door ~JoAcHiM~
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Zit het tandwiel nu aan de andere kant tegenover vorige editie? of zijn dat gedachten

Het regende al een tijdje speculaties, maar we hebben toch de voorkeur voor officiëel nieuws: de eerste beelden en info van het nieuwe KTM LC4 690 motorblok.

What's new?

Het nieuwe LC4 690 motorblok draait al een tijdje mee in het rally seizoen van 2006. We mogen dus gerust zijn, het gaat niet om een eenvoudige 'opgepepte' versie van het huidige LC4 blok, we spreken wel degelijk over een nieuw ontwikkeld motorblok met een lijst aan features die zo op het eerste zicht alle wensen van de huidige LC4 eigenaars vervult.

Minder trillingen
Door de nieuwe injectie (jawel!) en een betere afstemming van het blok op het frame zijn vooral de trillingen in lagere toerentallen aanzienlijk vermindert. Dit kunnen we alleen maar toejuichen, want met een KTM LC4 aan het rode licht wachten was nagenoeg vergelijkbaar met een powerplate sessie. De trillingen zijn niet zo een probleem bij offroad gebruik, maar op de openbare weg was dit vooral bij een eerste rit even wennen.

Minder gewicht
Het huidige blok is zo een slordige 3 kilogram lichter dan zijn voorganger. Dit doet ook meteen het vermoeden rijzen dat de nieuwe generatie LC4 motoren wel eens ettelijke kilo's lichter kunnen zijn.
De nieuwe APTC koppeling moet ook het schakelen minder zwaar maken. Niet dat wij hier ooit last van hebben gehad...

Nieuwe versnellingsbak!
Jawel! Eindelijk een zesbak in de LC4! Het nieuwe motorblok bechikt over een zesde versnelling, iets waar veel huidige LC4 eigenaars maar al te blij mee zullen zijn!

Onderhoudsvriendelijker
Het nieuwe motorblok heeft langere onderhoudsintervallen. Dit maakt meteen ook de LC4 690 een toegankelijkere motor, de huidige generatie LC4 motoren is inderdaad redelik onderhoudsintensief, niet geschikt voor mense die enkel maar willen rijden en niet van onderhoud en sleutelen houden!

Meer vermogen
Voortaan zal de LC4 met 60 pk mogen rondrijden. De huidige LC4 motoren zet al gerust 53 pk op de schaal - soms tot 58 mits de nodige tuning - dus het is niet abnormaal dat het blok met iets grotere cilinderinhoud een beetje meer pk's geeft. Interessanter is de nieuwe powerband: meer punch in het middengebied. Het zal dus voortaan mogelijk zijn om een LC4 met 'a flick of the wrist' over een greppel te lanceren!

Het nieuwe blok is alvast voorgesteld aan het publiek... de modellen zelf zullen nog even op zich laten wachten. We weten alleszins al waarvoor we gaan sparen: een nieuwe LC4 690 Adventure!

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 17:31
door El Fred
pf, ik heb gisteren nog zoiets ontworpen :D :applaus:

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 17:37
door SlOoT
Tandwiel zit nu inderdaad aan de andere kant.

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 19:45
door motorfret

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 21:08
door mikebike
SlOoT schreef:Tandwiel zit nu inderdaad aan de andere kant.
echt niet..bij de LC4 heeft die altijd links gezeten,je bent in de war met de cross blokken(450/525 etc)

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 21:42
door scottusa
ik denk dat jij je vergist ;) sloot heeft twee lc4's

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 21:47
door yamahakodiak
mooi blok

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 21:49
door mikebike
:oops: klopt..was ff te snel met me oordeel..heb zelf de ktm lc4660 sm gehad voordat ik besmet raakte met het quadvirus :)

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 22:07
door SlOoT
mikebike schreef:voordat ik besmet raakte met het quadvirus :)
Dat is een heel gevaarlijk virus, pas op ! :mrgreen:

Geplaatst: wo 16 aug, 2006 22:09
door TMC-Topper
m ff bij praten zeg maar 625 LC4 is goed voor zo'n 70 pktjes huidige 660 is tot 80 pk te halen en dan blijft ie ook nog heel :knikduim:
ben al vanaf 1990 met LC4 :crossercool:

Gr Roel