Yoshimura RS3 Full System
Geplaatst: vr 25 aug, 2006 21:56
Vorige week mijn nieuwe uitlaat aangekomen:
Yoshimura RS3 demper & voorbocht + FmF Jetkit
Voordien had ik een Fp demper gemonteerd ( fijne uitlaat , diep lawaai ) maar toen een mooie aanbieding om deze uitlaat + jetkit te kopen voor een prijsje (Nieuw).
Montage uitlaat
Met behulp van het forum en de zoekfunctie kwam ik te weten dat het monteren van de voorbocht niet zo heel simpel ging zijn. Thermostaathuis gedemonteerd, onderste radiatordarm en ventilator. Na een klein uurtje was de uitlaat gemonteerd.
Op de Yoshimura voorbocht zijn gaten voorzien omhet originele hitteschild te plaatsen : Groot pluspunt.
Quad gaan proberen , iets sterker onderin maar niet echt beduidend . Jetkit nog niet geplaatst.
montage jetkit
Bij het bestellen van de uitlaat raadde de leverancier een FmF jetkit aan .
In het weekend de jetkit geplaatst en met de raad van enkele forumleden (Skicks & Teunie) en met behulp van de manual op de DQT website er aan begonnen. De instellingen gevolgd die bij de jetkit zaten en dat blijkt goed te werken: Naald op positie 3 , sproeier DJ 150 ( Yoshi raad 160 aan, kan later nog veranderen), mengselshroef 3,5 toer naar buiten.
Bij de uitlaat zat een Tec-kit en ik had een extra besteld niet wetende dat er al een in de uitlaat zat ( pech, dus ik heb een Tec kit te koop), deze brengt het geluid van de uitlaat terug naar 93db (stationair). Zonder Teckit even luid als een Fp misschien zelfs luider.
Oordeel
Mooi uitzicht. Enorm verschil onderin , versnelling uit de bocht is veel beter . Geluid van Fp was misschien iets mooier wanneer beiden een db killer in hebben .
[/b][/u][/u]
Yoshimura RS3 demper & voorbocht + FmF Jetkit
Voordien had ik een Fp demper gemonteerd ( fijne uitlaat , diep lawaai ) maar toen een mooie aanbieding om deze uitlaat + jetkit te kopen voor een prijsje (Nieuw).
Montage uitlaat
Met behulp van het forum en de zoekfunctie kwam ik te weten dat het monteren van de voorbocht niet zo heel simpel ging zijn. Thermostaathuis gedemonteerd, onderste radiatordarm en ventilator. Na een klein uurtje was de uitlaat gemonteerd.
Op de Yoshimura voorbocht zijn gaten voorzien omhet originele hitteschild te plaatsen : Groot pluspunt.
Quad gaan proberen , iets sterker onderin maar niet echt beduidend . Jetkit nog niet geplaatst.
montage jetkit
Bij het bestellen van de uitlaat raadde de leverancier een FmF jetkit aan .
In het weekend de jetkit geplaatst en met de raad van enkele forumleden (Skicks & Teunie) en met behulp van de manual op de DQT website er aan begonnen. De instellingen gevolgd die bij de jetkit zaten en dat blijkt goed te werken: Naald op positie 3 , sproeier DJ 150 ( Yoshi raad 160 aan, kan later nog veranderen), mengselshroef 3,5 toer naar buiten.
Bij de uitlaat zat een Tec-kit en ik had een extra besteld niet wetende dat er al een in de uitlaat zat ( pech, dus ik heb een Tec kit te koop), deze brengt het geluid van de uitlaat terug naar 93db (stationair). Zonder Teckit even luid als een Fp misschien zelfs luider.
Oordeel
Mooi uitzicht. Enorm verschil onderin , versnelling uit de bocht is veel beter . Geluid van Fp was misschien iets mooier wanneer beiden een db killer in hebben .
[/b][/u][/u]