Pagina 1 van 3
nokkenas ketting
Geplaatst: za 26 aug, 2006 16:37
door OpticalNicolas
Hallo,
Weten julie niet om de hoeveel KM dat je je kettingkje dat naar je nokkenas gaat moet vervangen of aanspannen?
Kan je dat zelf of laat ik dat dan de dealer maar doen?
Alvast bedankt.
Geplaatst: za 26 aug, 2006 16:41
door Vincenzo
ik heb mijne Z nu 10000 km ongeveer en ze is nog altijd binnen tollerantie dus maak u daar de eerste week gen zorgen over.
Geplaatst: za 26 aug, 2006 16:47
door OpticalNicolas
Ja, maar om de hoeveel Km zou dat dan moeten?
Geplaatst: za 26 aug, 2006 17:11
door Vincenzo
kweet da nie van die quadjes, maar da hangt ervanaf hoe ge uw materiaal verzorgt. ik twijfel zelfs of er van die quads wel onderhouds manuals bestaan...
Geplaatst: za 26 aug, 2006 17:13
door OpticalNicolas
Bij elke motor is dat ongeveer hetzelfde maar kzou wel graag weten om de hoeveel km
wat als het kettingkje springt is op 100man 99 hun motor naar de zak e, en dat willek nu ook nie
Geplaatst: za 26 aug, 2006 17:15
door WJB#222
ja maar jij hebt niet zo maar een gewone motor jij hebt schineese rommel ( niet lullig bedoeld )
Geplaatst: za 26 aug, 2006 20:41
door sjarty
volgens mij hoeft dit niet vervangen te worden .
weet dat het bijvoorbeeld bij een motto met een nokkenasskettingspanner word opgespannen en ontspannen wanneer de motor dit vraagt .
is een pen opgespannen door een bladveer die ingedrukt word wanneer de ketting door de zwaartekracht een buitenwaartse kracht uitoefent door vraag naar vermogen

hoop dat dit een beetje duidelijk is en hetzelfde principe is als bij een motto
wanneer de spanner versleten is hoort men de ketting ratelen

Geplaatst: za 26 aug, 2006 20:43
door epix no-fear
een distibutie ketting moet wel degelijk vervangen worden.
je vervangt je gewone ketting en tandwielen toch ook altijd?
het heeft niet aleen te maken met rekken maar ook met het inslijten van de scharnierpuntjes en dergelijke
Geplaatst: za 26 aug, 2006 20:53
door OpticalNicolas
bedankt voor de tip
om de hoeveel KM zou dat zo moeten gebeuren?
Geplaatst: za 26 aug, 2006 21:01
door sjarty
ik weet dat het bij mijn motor (suzuki gsxr750 ) ongeveer na een 40000km zijn beste tijd heeft gehad maar kan veel langer of korter meegaan ook , bij mij stukgegaan onder het rijden en heel het blok voor het stort !

(kleppen door pistons enz...)
het is een onderdeel dat normaal niet vervangen word , enkel bij defekt .
bij suzuki motors is dit een kwaaltje geweest

Geplaatst: za 26 aug, 2006 21:15
door Robby
als ik me niet vergis is jouw blokje maar eentje met 2kleppen, dus die ketting zal je nooit kunnen verslijten. wat je wel als indicatie kan hebben is dat als je je kleppen regelt eens kijken hoever de kettingspanner nog te gaan heeft, is dit niet veel meer dan vervang je best. of de ketting er uit halen en zien dat ze niet teveel speling heeft. als ze ver op haar einde is en de spanner ook zul je het wel horen ratelen

greetz
Geplaatst: za 26 aug, 2006 21:21
door sjarty
bel gewoon is met je dealer en vraag of dit ooit wel vervangen word ?
wat ik ten zeerste betwijfel
als er op een suzuki gsxr750 pas na 40000km de spanner word vervangen in weinige gevallen , en dit met 135pk op de krukass en 16 kleppen in het blok zou ik me met je quad geen zorgen maken

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 10:30
door Vincenzo
en aan de 40000 km ga jij nooit geraken vrees ik

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 14:53
door OpticalNicolas
inderdaat, dat betwijfel ik ten zeerste of ik zou heel erg traag en uit die putten moeten blijven.

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 14:56
door Vincenzo
dus maak je er geen zorgen over rij hem aan frut en koop een nieuwe
