Pagina 1 van 1
adly 50 rs opvoeren
Geplaatst: za 26 aug, 2006 22:17
door WJB#222
hallo ik heb een adly 50 rs bromfiets en ik wil die op voeren maar volgens de winkel kan dat niet omdat het blok dan steeds kapot gaat
bij hun in de zaak staat er nog zoo een met speciale uitlaat maar dat blok blijft kapot gaan en hun hadden ook een 70 cc kit er op gezet en die was binnen 50 kilometer al kapot
dus ik heb geen idee wat ik nog aan kan passen volgens hun kun je er niks aan doen

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 17:49
door Haagje
kijk ff naar alle andere 50cc's en je komt vergenoeg op dit forum en wat die dude verteld is gewoon dikke onzin
Geplaatst: zo 27 aug, 2006 17:57
door WHITE Z400
hey
als ik je een goede raad kan geve, GEEN 70cc kit steken. Hij gaat dan wel heel fel en is fijn maar lang plezier zul je niet hebben.
Hij zal snel vastlopen en dat blijft terugkomen.
Beste wat je kunt doen is rondelletje uit vario halen en boog van de pijp afzagen en dichtlassen.
Dan loopt hij dikke 70 .
Niet t zelfde als 70cc kit maar je zult ten minste geen stukken hebben
Geplaatst: zo 27 aug, 2006 18:02
door epix no-fear
het is denk ik de moeite niet waard om zo'n ding op te voeren.
en veel te gevaarlijk ook
Geplaatst: za 02 sep, 2006 12:11
door Twan #33
WHITE Z400 schreef:hey
als ik je een goede raad kan geve, GEEN 70cc kit steken. Hij gaat dan wel heel fel en is fijn maar lang plezier zul je niet hebben.
Hij zal snel vastlopen en dat blijft terugkomen.
Beste wat je kunt doen is rondelletje uit vario halen en boog van de pijp afzagen en dichtlassen.
Dan loopt hij dikke 70 .
Niet t zelfde als 70cc kit maar je zult ten minste geen stukken hebben
Beetje klekskoek 70km/h op andere bromquads misschien de vuistregel maar adly rs 50 is een uitzondering
Adly rs 50 is zeer moeilijk op te voeren en af te stellen blok is geen minarelli am6, een of ander type.
cilinders passen gewoon maar koppeling en vario moet je van een morinni blok af halen.
topsnelheid verhogen is zeer moeiijk bij de adly, trekkracht kun je wel bijna verdubbelen.
Cilinder zou ik een laagtoerige 70cc gietijzer nemen niks allu hoogtoerig loopt inderdaad zo vast(eigen ervaring).
Mijn advies als je hem op wilt voeren laagtoerige 70cc met een andere koppeling en het zaakje dan goed afstellen.
trekkracht zal ongeveer verdubelen maar de topsnelheid blijft het zelfde.
Bedenk wel dat als je een andere koppeling neemt met sterkere veren er in dat het een heel stukmoeilijker wordt om te switchen tuseen de 2 vooruit versnellingen en de achteruit.
Jammere is dat de quad nergens een begrenzer heeft dit zou een stuk minder arbeidsintensief zijn en minder geld kosten
Als je vragen hebt hoor ik het graag
Geplaatst: za 02 sep, 2006 12:19
door wally
blok eruit. ktm 620 blok erin. genoeg power. pfffffff
Geplaatst: za 02 sep, 2006 13:38
door El Fred
wally schreef:blok eruit. ktm 620 blok erin. genoeg power. pfffffff
haha, da zou pas een projekt zijn!
Geplaatst: di 19 sep, 2006 09:39
door adlyRocky
Dit is gewoon een imitatie minnarelli blok zelfde als adly rocky of traffic.
Wij kunnen hem dik 100 km laten lopen zonder de nodige kosten van kapot gaan van cilinder of wat dan ook. Ik heb zelf enkele jaren met zo`n snelle kit rond gereden geen problemen mee gehad nooit en de
duur van je blok gaat echt niet achteruit als je het gewoon goed doet...
wij kunnen je blok dik naar 15 pk brengen...
Hier heb je een setup die niet veel kost en veel prestaties geeft..
70cc polini corsa kit
Polini Evo 2 Vario
Trekveertjes koppeling 2000 Toeren dmp
Terugloop uitlaat erop !
21mm carb delortho met speciaal powerfilter
Deze set gaat echt 95 km
De evo vario van polini maakt het verschil alleen montage van dit onderdeel zal je al
15 km winst boeken de originele vario is zwaar begrenst namelijk... Ook zal die
in de hogeretoertal rustiger blijven en veel feller optrekken..