Pagina 1 van 1

Suzuki lt-r

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 00:38
door kristof-660
Na 10 min rijden is mijn voorbocht rood gloeiend, motor en koelwater ook heel heet, dat de ventilator aan springt !

Spark arrestor eruit en luchtfilter deksel eraf en een soort Cherrybomb van NIKKO racing.

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Je kunt toch nietsmeer regelen bij die injectie of wel

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 09:30
door Frank MB
hij krijgt te weinig benzine denk ik.

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 13:35
door vanpee jelle
Powercomander steken en andere map downloaden en laten testen op de testbank om te zien welke map het beste bij je rijstijl past

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 22:03
door AlfA
Die Cherry Bomb zorgt er volgens mij voor dat de mengverhouding terug juist en en dat hij niet meer te arm draait.
Ventilator springt ELKE keer aan als je 'm stilzet, ongeveer 20sec ofzo nadat de motor uit is gezet, en het contact nog opstaat.
Ik heb dezelfde config, maar dan met Cherry Bomb can Yoshimura, bij mij licht de bocht ook op, maar is niet helverlicht.

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 02:36
door kristof-660
wat heb jij eraan gedaan, alfa ?want dat kan toch niet gezond zijn, mijne doen juist het zelfde !

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 07:43
door Vincenzo
hoe oud is je quad eigelijk? want staal dat je in het begin verhit gloeit vlugger dan staal dat al enkele keren verhit geweest is.

mijn fp voorbocht gloeide int begin gelijk hel maar de jetting wat toch mooi koffie bruin. en nu doet ie dat nietmeer.(wel bij een Z400)

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 08:30
door Teunie
Vincenzo schreef:hoe oud is je quad eigelijk? want staal dat je in het begin verhit gloeit vlugger dan staal dat al enkele keren verhit geweest is.

mijn fp voorbocht gloeide int begin gelijk hel maar de jetting wat toch mooi koffie bruin. en nu doet ie dat nietmeer.(wel bij een Z400)
Dat heeft er naar mijn weten niets mee te maken.
Kan wel zijn dat het verandert met het klimaat.
Maar dat de motor opeens minder benzine nodig zou hebben en uit zichzelf rijker gaat lopen, dat vind ik vreemd klinken.

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 08:35
door Vincenzo
Teunie schreef:
Vincenzo schreef:hoe oud is je quad eigelijk? want staal dat je in het begin verhit gloeit vlugger dan staal dat al enkele keren verhit geweest is.

mijn fp voorbocht gloeide int begin gelijk hel maar de jetting wat toch mooi koffie bruin. en nu doet ie dat nietmeer.(wel bij een Z400)
Dat heeft er naar mijn weten niets mee te maken.
Kan wel zijn dat het verandert met het klimaat.
Maar dat de motor opeens minder benzine nodig zou hebben en uit zichzelf rijker gaat lopen, dat vind ik vreemd klinken.
neenee dat bedoel ik er ook helemaal niet mee teun. maar het gloeien neemt af naarmate de bocht vaker verhit is geweest dat is wat ik naar voor wou schuiven. heeft natuurlijk niet stemaken met de jetting of in dit geval de injectie. maar mij lijkt het gewoon vreemd dat die quad van het fabriek uit te arm loopt of heeft dat andere redenen? zou mij eens moeten verdiepen op die injectie dan kan ik ook volgen ;)

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 09:05
door Teunie
Hmm ik wist niet dat de bocht minder ging gloeien naarmate hij ouder werd...
Het is wel zo dat een licht gloeiende bocht natuurlijk niet per definitie slecht hoeft te zijn.

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 09:06
door Vincenzo
lang verhaal komt door koolstofroosters in het staal (materialenleer) maar das volledig off topic

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 09:45
door AlfA
Teunie schreef:Hmm ik wist niet dat de bocht minder ging gloeien naarmate hij ouder werd...
Het is wel zo dat een licht gloeiende bocht natuurlijk niet per definitie slecht hoeft te zijn.
Klopt wel, die van mij gloeide in het begin ook véél feller, en toen stond ie standaard, maar na 'n weekje of 2 gereden te hebben was dat minder, en nu met mijn mods, is het niet terug erger geworden.

Ik heb niets speciaals gedaan, open luchtfilter en open uitlaat, zoals de manual van de cherry-bomb het voorschrijft.

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 21:45
door Bartie
Brand het lichtje van de temperatuur ?