Pagina 1 van 2
ltz 400 bij volle gas sputterd hij
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 17:08
door merre
hallo
zit met een probleemke
heb een ltz 400 bj 2006
volledige fp uitlaat
kn luchtfilter en dynojet
sproeier 150 en lucht 3.5 toeren zonder luchtfilter deksel
trekt zeer goed op in alle versnellingen
als ik ongeveer aan 110 a115kom begint hij in te houden sputteren
is dat te veel lucht
wie kan me raad geven of advies
alvast bedankt
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 17:23
door steefke
ik heb dit prob ook gehad met mijn 350,bij zijn top in hoge toeren word het vlotter bakje volledig leeg getrokken en daar door krijgt de benzine toevoer niet snel genoeg de kans om dit terug bij te vullen.
Int kort wil dit zeggen dat de benzine er sneller uit gaat dan het er inkomt.
oplossing voor dit is opnieuw laten jetten of wel en grotter tand wiel leggen zo dat de hogere toeren wat hoger komen te liggen
greetz steefke
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 17:59
door merre
steefke schreef:ik heb dit prob ook gehad met mijn 350,bij zijn top in hoge toeren word het vlotter bakje volledig leeg getrokken en daar door krijgt de benzine toevoer niet snel genoeg de kans om dit terug bij te vullen.
Int kort wil dit zeggen dat de benzine er sneller uit gaat dan het er inkomt.
oplossing voor dit is opnieuw laten jetten of wel en grotter tand wiel leggen zo dat de hogere toeren wat hoger komen te liggen
greetz steefke
alvast bedankt voor uwe bericht
maar ik rij enkel op de baan met de quad
ik rijd met baanbanden en tandwiel verhouding orgineel is 14 40 nu rijd ik met 15 40
kan voorraan niet meer groterleggen
ik zou graag nog een powerbox steken maar heb dan 1000 toeren meer
groeten
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 18:52
door steefke
ik had het prob ook enkel oppe baan en waar kunt ge niet groter gaan van voor normaal gaat dit bij elke quad ik rij nu op 14 36 en kan nog wisselen
Geplaatst: wo 30 aug, 2006 21:14
door FOR FUN
Gaat niet groter bij Z400,ik heb vooraan ook 15 steken en de ketting raakt de case saver net niet en die laat ik toch liever staan, kwestie van een beetje bescherming te hebben voor mijn carter bij eventuele kettingbreuk.Achteraan zit ik met een 35 en dat verminderd het in hoge toeren rijden op de baan dat ik meestal doe,nu zit het zo dat wanneer ik mijn crossbanden erop zet deze tandwielverhouding(15&35)niet het ideaal is om op parcour te rijden.
Geplaatst: do 31 aug, 2006 07:47
door JohnBeton
als het je vlotterkamer is die leegloopt kan je ook je vlotterspeling nog aanpassen, zodat hij rapper vult.
Geplaatst: do 31 aug, 2006 12:27
door merre
JohnBeton schreef:als het je vlotterkamer is die leegloopt kan je ook je vlotterspeling nog aanpassen, zodat hij rapper vult.
heb juist bougie bekeken en heeft een licht bruine kleur zoals koffie met melk
Geplaatst: vr 01 sep, 2006 17:37
door Quad racer
dan is je bougie nog erg goed
dat is de kleur wat een bougie moet hebben koffie bruin
Geplaatst: za 02 sep, 2006 17:11
door merre
Quad racer schreef:dan is je bougie nog erg goed
dat is de kleur wat een bougie moet hebben koffie bruin
zo het niet komen omdat ik zonder luchtfilter deksel rijd
Geplaatst: za 02 sep, 2006 17:46
door AlfA
merre schreef:Quad racer schreef:dan is je bougie nog erg goed
dat is de kleur wat een bougie moet hebben koffie bruin
zo het niet komen omdat ik zonder luchtfilter deksel rijd
Als je bougie koffie kleur heeft, is de verhouding goed, dan kan je zo blijven rijden...
dan wil da zeggen da je motor daarvoor is afgesteld.
Geplaatst: za 02 sep, 2006 19:16
door mx jake
steefke schreef:ik heb dit prob ook gehad met mijn 350,bij zijn top in hoge toeren word het vlotter bakje volledig leeg getrokken en daar door krijgt de benzine toevoer niet snel genoeg de kans om dit terug bij te vullen.
Int kort wil dit zeggen dat de benzine er sneller uit gaat dan het er inkomt.
oplossing voor dit is opnieuw laten jetten of wel en grotter tand wiel leggen zo dat de hogere toeren wat hoger komen te liggen
greetz steefke
mooi verhaal
Geplaatst: wo 06 sep, 2006 19:24
door keesie
steefke schreef:ik heb dit prob ook gehad met mijn 350,bij zijn top in hoge toeren word het vlotter bakje volledig leeg getrokken en daar door krijgt de benzine toevoer niet snel genoeg de kans om dit terug bij te vullen.
Int kort wil dit zeggen dat de benzine er sneller uit gaat dan het er inkomt.
oplossing voor dit is opnieuw laten jetten of wel en grotter tand wiel leggen zo dat de hogere toeren wat hoger komen te liggen
greetz steefke

Re: ltz 400 bij volle gas sputterd hij
Geplaatst: zo 25 nov, 2007 11:08
door beamer320
merre schreef:hallo
zit met een probleemke
heb een ltz 400 bj 2006
volledige fp uitlaat
kn luchtfilter en dynojet
sproeier 150 en lucht 3.5 toeren zonder luchtfilter deksel
trekt zeer goed op in alle versnellingen
als ik ongeveer aan 110 a115kom begint hij in te houden sputteren
is dat te veel lucht
wie kan me raad geven of advies
alvast bedankt
wat heb je aan dat sputteren gedaan ?
ik heb sinds gistere ok een full fp en hij sputterd ok in zen 5de op hoge toeren ..
al de rest is origeneel bij mij ...
Geplaatst: zo 25 nov, 2007 11:37
door Sg6
merre schreef:steefke schreef:maar ik rij enkel op de baan met de quad
ik rijd met baanbanden en tandwiel verhouding orgineel is 14 40 nu rijd ik met 15 40
kan voorraan niet meer groterleggen
ik zou graag nog een powerbox steken maar heb dan 1000 toeren meer
groeten
Op baan rijden en met powerboxke!
Binnenkort nieuw topic in werkplaats:
Ltz 400 motor vastgelopen wat nu?
mvg
Andries
Geplaatst: zo 25 nov, 2007 18:35
door beamer320
Sg6 schreef:merre schreef:steefke schreef:maar ik rij enkel op de baan met de quad
ik rijd met baanbanden en tandwiel verhouding orgineel is 14 40 nu rijd ik met 15 40
kan voorraan niet meer groterleggen
ik zou graag nog een powerbox steken maar heb dan 1000 toeren meer
groeten
Op baan rijden en met powerboxke!
Binnenkort nieuw topic in werkplaats:
Ltz 400 motor vastgelopen wat nu?
mvg
Andries
lol