Pagina 1 van 1

Banshee tunen

Geplaatst: do 07 sep, 2006 10:41
door hercules_007
Hey ik heb een paar vraagjes, ik heb een '01 shee en wil weten wat je het beste kan doen om meer power uit je shee te halen, niet alleen grote mods maar ook de kleine.

Hij loopt nu iets voorbij de 120 en ik heb alleen twinair er inzitten.

Alle ideeën zijn welkom. :knikduim:
(graag beetje gedeailleerde info)



mn tweede vraag is, k had nieuwe bougies (NGK-R) in mn shee gestoken, maar na een uurtje er mee te hebben gereden, begaf eentje het. Ik dus op 1 cilinder naar huis, andere bougie erin. Na een korte tijd begaf mn andere
(NGK-R) het ook. Zijn die bougies nou zo slecht of deed ik iets verkeerds? :muur:

Geplaatst: do 07 sep, 2006 15:18
door peterrrrr
ik wil ook in de winter mijn banshee een grote revisie geven , en meteen laten tunen,
maar wat kan ik doen om er een mega bom van te maken , geen big bore want wil me cilinder houden dus poorte dat soort werk ,


denk dat hercules dit ook zoekt

Geplaatst: do 07 sep, 2006 22:22
door Robby
goei uitlaten,goeie luchtfilter,compleet open,dyno kit en power genoeg, eventueel wat hoge drukzuigers of hogedruk cilinderkoppen... mùaar blokje hou je beter voor derest standaard indien je geen brokken wilt. Power met hopen als je hem kunt gebruiken.

Geplaatst: vr 08 sep, 2006 17:54
door bansheefreak
-cillinders bijwerken
-hpi cdi
-andere uitlaten
-coolhead
-wiseco zuigers

dit zijn zowat de voornaamste dingen en die het meeste opbrengen voor hun geld let wel op als je pk's zou ik stangere drukveren in kopling steken en een andere kroon ( vb. hinson) heb ik in de tijd nog moeten doen.

Geplaatst: vr 08 sep, 2006 18:05
door peterrrrr
wat kost zon cdi en hebben ze de zelfde werking als de jumping jet en de vortex cdi en voel je het goed die cdi

Geplaatst: vr 08 sep, 2006 18:16
door epix no-fear
peterrrrr schreef:wat kost zon cdi en hebben ze de zelfde werking als de jumping jet en de vortex cdi en voel je het goed die cdi

HPI is de zelfde als jumping jet als ik me niet vergis
zo'n CDI schijnt echt goed te werken voor zover ik tot nu toe gehoord heb

Geplaatst: vr 08 sep, 2006 20:27
door Topsport
Ik heb mijn banshee een tijdje geleden gereviseerd gehad. Dit moet je gewoon doen! Ik ga even het lijstje geven van wat ik veranderd heb:
-cilinders opnieuw geboord
-2 vertex pistons erin
-2 volledige FMF uitlaten
-grotere sproeier
-klep die op luchtfilter staat eraf gehaald voor meer lucht
De cilinders had ik binnengedaan bij een revisiebedrijf waar ik vroeger ook ging voor mijn booster, deze heeft ook nog:
-De kop gevlakt
-uitlaatpoort iets vergroot
-inlaatpoorten vergroot en gepolierd

Toen ik vertrok met mijn banshee was het echt effe verschieten. Dat ding loopt echt wel hard. Ik trek mijn kameraad zijn 450 er gelijk niks uit, en hij blijft gaan tot over de 160km/U(op een autoteller).

Revisie raad ik u echt wel aan, want ik vond dat hij ervoor al goed liep, maar nu is het echt wel een plezier...

Geplaatst: za 09 sep, 2006 10:07
door hercules_007
Topsport schreef: Revisie raad ik u echt wel aan, want ik vond dat hij ervoor al goed liep, maar nu is het echt wel een plezier...
En wat was je zo ongeveer kwijt aan dat allemaal

Geplaatst: za 09 sep, 2006 11:27
door Topsport
2 vertex pistons= 206euro
werk revisiebedrijf= 200euro
spoeiers en dichtingen= +/- 50 euro


Het heeft mij toen in totaal ongeveer zo'n 500euro gekost. Uitlaten had ik al... De plaatsing enzo heb ik wel allemaal zelf gedaan.