Pagina 1 van 3
goed rijden voor 2min, dan weer niet
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:58
door jannes
Hallo,
heb thuis een quadje staan 150cc van het merk yamoto (jaja, chinees

)
Maar...
Heb hem zojuist vermaakt en hij doet wat raar...
Hij rijd goed voor een goede 100meter en dan valt ie in een "zak"
Als je volle gas geeft is het precies ofdat ie teveel lucht trekt of zijn naft niet goed krijgt...
Ook draait hij redelijk onstabiel stationair. De ene keer hoog in toeren, de andere keer weer te laag.
Hij heeft ook enorm veel overdruk (of onderdruk) aan de cilinderkop.
Als je hem dan stillegt en 2min wacht en dan weer start herhaalt hij het volledig proces zoals hierboven beschreven...
Zou iemand raad weten met mijn minieme informatie dat ik geef

?
Vr groeten,
jannes
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 19:17
door wally
denk dat je bij de oud ijzer boer er meer geld voor krijgt dan dat je eraan gaat versleutelen. geintje... Nee, kan zijn dat ie valse lucht trekt, dat je carbu het vlotterbakje niet volhoud, of je carbu zijn sproeiers verstopt zitten, of omdat ie niet goed afgestelt staat.
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 20:06
door jannes
hmz...
Afstelling?
Wat kan je eraan afstellen?
gewoon je lucht-afstelling toch?
Kdenk dat het meer moet zijn dan dat...
Ah, wat ik nog vergetn te zeggn ben is dat hij moeilijk start... je moet zeker 30seconden starten. en dat gaat gepaart met nog wat blauwe-witte rook. eens hij draait rookt hij niet meer...
het is een luchtgekoelde motor.
Vr groeten
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 20:08
door Ralph
Hij bedoelt valse lucht, dus ergens een scheurtje in de carbboot.
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 20:10
door jannes
dat zal ik dan es moeten nakijken...
Weet iemand soms hoe het komt dat hij zoveel overdruk heeft?
Je hoort hem mooi blazen...
Vr groeten,
Jannes
Geplaatst: di 19 sep, 2006 11:54
door Robby
is geen overdruk... wat steekt er op? een chinees kelkje? plak die deels af en hij gaat al veel beter draaien,die dingen staan veel ter arm... luchtdschroef op halve slag uit zetten.
greetz
Geplaatst: di 19 sep, 2006 19:09
door gareth
Nieuwe bougie kan je proberen. Miss niet meer goed vonkt of heel slecht en daarom slecht start.
Eerste 100 meter nog redelijk vonkt maar te slecht waardoor geen goede verbranding en hij te nat wordt.
Bougie is 3,50 eu.
Geplaatst: di 19 sep, 2006 19:51
door jannes
er staat geen kelkje op dat toepke van de overdruk.
Het gaat met een darmpje terug naar het carter...
En de bougie slaat zeer zwart uit (dus te rijk?)
Oja, nog iets...
Op het spruitstuk (inlaat) staat ook een toepke. Wat moet daar op aangesloten worden en hoe werkt dit precies?
vr groeten,
Jannes
Geplaatst: di 19 sep, 2006 19:55
door Ralph
Toepke?
Geplaatst: di 19 sep, 2006 19:56
door jannes
Ralph schreef:Toepke?
Welja... een aansluiting. waar je een darm kan opsteken
Geplaatst: di 19 sep, 2006 20:17
door OpticalNicolas
ja, dat heb ik ook, maar bij bij gaat er dan een darmpje van op het spruitstuk naar een bakje, die nog een slucht zuigt, en dan nog een darm van uit de cilinder, ik zal er eens een foto van nemen.
Geplaatst: di 19 sep, 2006 20:19
door gareth
Hij staat dus te rijk ja.
Nippel op je spruitstuk kan voor 2 dingen zijn.
Olietoever als je daarvoor geen aansluiting hebt op je carburateur
of
voor een powerbox. (hoef je er niet op te zetten)
En anders maak je hem dicht. Klein stukje slang met bout erin.
Geplaatst: di 19 sep, 2006 20:23
door jannes
gareth schreef:Hij staat dus te rijk ja.
Nippel op je spruitstuk kan voor 2 dingen zijn.
Olietoever als je daarvoor geen aansluiting hebt op je carburateur
of
voor een powerbox. (hoef je er niet op te zetten)
En anders maak je hem dicht. Klein stukje slang met bout erin.
Het zal dus voor een powerbox zijn aangezien mijn quadje een 4taktje is...
Kzal dus idd een afgesloten darmpje erop moeten steken.
Al 1iets dat ik meer weet

Nu nog het grote probleem opgelost krijgen.
Maar wat ik niet versta is dat hij plots te rijk staat afgesteld? er is niets verandert aan de carburatie, enkel dat ik hem uitgekuist heb omdat de quad 1jaar stilgestaan heeft.
Wat kan je dan veranderen aan de carbu?
Vr groeten,
Geplaatst: di 19 sep, 2006 20:26
door OpticalNicolas
Geplaatst: di 19 sep, 2006 20:51
door gareth
Als die eerst goed reed moet er niks veranderd zijn aan de afstelling van de carburateur.
Misschien luchtfilter verteerd ofzo denk het niet.
Als de carburateur verder schoon is. En kijk is met een zaklamp in je benzine tank. Moet natuurlijk geen benzine van een jaar oud in liggen.
Zou bougie kijken.