Pagina 1 van 3

wat tankt men hier?

Geplaatst: do 21 sep, 2006 09:57
door epix no-fear
ik ben toestraks even wezen tanken en toen kwam de vraag in me op.
wat tanken jullie zoal?

kijken de mensen hier meer naar de kosten of juist naar de levens duur van het 2takt of 4takt machine.

de brandstoffen die ik zelf al meerdere malen geprobeert heb zijn:

95 ongelood
98 ongelood
98 met lood vervanger


95 ben ik zelf niet zo'n fan van vanwege de cilinder inhoud en daarmee compressie van mijn machine waardoor hij gaat pingelen.
maar deze is wel het goed koopst

98 is voor de machines met meer compressie een goede keus. zit kwa prijs tussen in

98 met lood vervanger is dan weer meer voor de 4takt rijders om de levensduurt van de kleppen zo hoog mogelijk te houden. is van deze drie het duurst

stem even op de poll.

greetzz bart

Geplaatst: do 21 sep, 2006 10:42
door Ralph
Normale 98, loodvervanger is voor motoren uit 1950 :p

Geplaatst: do 21 sep, 2006 10:48
door Dozo
ik tank 95, maar dit is puur omdat mijn manual van Yamaha aangeeft dat dit het beste is om te tanken.

Geplaatst: do 21 sep, 2006 10:49
door epix no-fear
Ralph schreef:Normale 98, loodvervanger is voor motoren uit 1950 :p

ik denk dat het voor hedendaagse motoren ook nog goed is voor de kleppen. :)
en het kost maar 1 cent per liter meer :)

Geplaatst: do 21 sep, 2006 10:51
door Ralph
Er zijn genoeg motoren die zonder problemen meer dan 200.000 km lopen zonder loodvervanger.

Geplaatst: do 21 sep, 2006 12:41
door yamahakodiak
95 ongelood

Geplaatst: do 21 sep, 2006 15:03
door mikebike
95 ongelood,of shell v-power,maar alleen om zijn schoonmaakdopes wat is toegevoegd.die rijstpoepers lopen ook op 91 dus 95 is hoog zat..

Geplaatst: do 21 sep, 2006 15:18
door Ralph
Ja maar jij hebt een Tsjech :D

Geplaatst: do 21 sep, 2006 16:24
door pieterquad
95 ongelood ben ik zeer tevreden mee

Geplaatst: do 21 sep, 2006 16:30
door OpticalNicolas
98ongelood, of shell VPower

Geplaatst: do 21 sep, 2006 16:37
door Tom61
98 ongelood van de esso en nee al helemaal geen v-power

Geplaatst: do 21 sep, 2006 16:58
door Suzuki
95 ongelood, geen v-power(merkte toch niks van en het is alleen maar duurder)

Geplaatst: do 21 sep, 2006 17:09
door Fré
98 ongelood, wegens 12,1:1 compressie.

Geplaatst: do 21 sep, 2006 17:10
door tuumke
Jupiler, euh, 98 ongelood (hogedruk zuiger)

Geplaatst: do 21 sep, 2006 18:09
door Bartje 400
98 ongelood!