Pagina 1 van 2

dubbele stuurdemper

Geplaatst: do 05 okt, 2006 11:08
door epix no-fear
de laatste tijd kom ik voort steeds vaker quads tegen met dubbele stuurdempers.
nu vroeg ik me af of dit beter werkt dan een enkele.
aangezien stuurdempers niet de meest goedkope modificatie zijn.

ff fototje

Afbeelding

Geplaatst: do 05 okt, 2006 11:15
door Ivoman #7
Dat zal hoogstwaarschijnlijk langer meegaan, langer goed dempen dan een enkele... ...omdat het werk een beetje verdeeld wordt.

Geplaatst: do 05 okt, 2006 11:38
door epix no-fear
Ivoman #7 schreef:Dat zal hoogstwaarschijnlijk langer meegaan, langer goed dempen dan een enkele... ...omdat het werk een beetje verdeeld wordt.

en een nog groter voordeel wat ik zo juist op merkte is dat ze bij janssen racing maar 300euro kosten :shock:

Geplaatst: do 05 okt, 2006 12:29
door Ralph
Dat is exclusief shipping, importbelasting en BTW.

Geplaatst: do 05 okt, 2006 12:35
door epix no-fear
Ralph schreef:Dat is exclusief shipping, importbelasting en BTW.

jaa dat is waar mja dan heb je nog steeds 2 stuurdempers in plaats van 1 :)

Geplaatst: do 05 okt, 2006 12:37
door bertmat
Ik ken de dempers niet uit de praktijk, maar ik heb er wel al van gehoord.

Volgens mij kan je net zo goed 2 Denton stuurdempers aan je stuurstang monteren. (en ook meteen je eurootjes in de vuilbak gooien)

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de Ohlins stuurdemper de beste is!

Die is inderdaad niet de goedkoopste, maar op gebied van betrouwbaarheid, instelbaarheid en service hebben alle andere merken nog een lange weg te gaan denk ik.

Tip: wil je iets wat blijft meegaan, koop dan geen derivaat stuurdemper van een baanmoto!

Geplaatst: do 05 okt, 2006 12:42
door No Limit W-tec
Die stuurdemper van Janssen zijn gewoon twee Denton's met speciaal gemaakte stuurbeugel.

Voordelen :
- kun je harder zetten voor wie vindt dat enkele Denton niet hard genoeg is
- volgens sommigen werkt Denton niet 100 % identiek in de twee richtingen, hiermee los je dus ook eventueel verschil op

Maar als je dubbele Denton steeks kun je beter een GPR, Ohlins of Precision steken, prijsverschil zal niet groot meer zijn en kwaliteit pak hoger.

Geplaatst: do 05 okt, 2006 12:47
door epix no-fear
zeg bartmat en no limit

wat is jullie mening over janssen motorsports in het algemeen?
ze hebben wel super mooi spul voor mooie prijzen

Vraag je best via pm's, tri
edited by Ivoman

Geplaatst: do 05 okt, 2006 16:34
door Frank MB
Ik heb er een reiger onder zitten, ik ben er zeer tevreden over, mijn reiger staat bijna op zijn lichtst en houd mooi alle klappen tegen. Hoe zo een werkt weet ik niet.

Geplaatst: do 05 okt, 2006 17:38
door Quadracer 74
Ik had een ohlins staan op m'n quad en ik was er super tevreden over, nu denton, maar die gaat minder goed vind ik.

Geplaatst: do 05 okt, 2006 19:18
door sjarty
volgens mij meer voor het oog dan voor het werk :shock:
dat word in de racerij toch ook niet gebruikt bij mijn weten :?

Geplaatst: do 05 okt, 2006 19:20
door epix no-fear
sjarty schreef:volgens mij meer voor het oog dan voor het werk :shock:
dat word in de racerij toch ook niet gebruikt bij mijn weten :?

hier in europa niet nee maar de VS schijnen ze steeds meer gebruikt te worden :)

Geplaatst: do 05 okt, 2006 19:33
door sjarty
yamaha tri-z schreef:
sjarty schreef:volgens mij meer voor het oog dan voor het werk :shock:
dat word in de racerij toch ook niet gebruikt bij mijn weten :?

hier in europa niet nee maar de VS schijnen ze steeds meer gebruikt te worden :)
op quads dan of ook op motors :?:
moet mischien dan ook weer synchroom afgesteld staan zoals onafhankelijke vering , of afhankelijk van het aantal linkse of rechtse bochten net anders instellen :mrgreen:

Geplaatst: do 05 okt, 2006 19:50
door craptor
heb er twee van gibson op zitten en het werkt perfect :tongduim:

Geplaatst: do 05 okt, 2006 20:03
door Bartje 400
pff , heel dat dure spul , ik rij met die van johnny simons en die zijn ook super goed voor de prijs(89 euro nieuw) en je kan ze verzetten in 7 standen