Pagina 1 van 3
KFX 700 of LTR 450?
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 09:11
door georger
hey,
Ik zou een nieuwe quad willen kopen, maar twijfel tussen de LTR 450 en de KFX 700. De bedoeling is om zowel wat baan te doen en natuurlijk ook off road te gaan... Zou niet lichter willen gaan, omdat ik bang ben dat ik hem dan beu wordt. Nog geen quad gehad (wel al mee gereden), maar wel al met zware moto's gereden..
Ik weet niet welkeen de snelste van de 2 is, bij een testrit kan je natuurlijk niet doorrijden. Maar het voordeel van de Kawa lijkt me wel die cardan en de remmen. De automatische boite zou naar het schijnt heel goed zijn. En een plus zou ook zijn dat hij minder onderhoud vergt...
De suzuki zou meer 'crosser' zijn en lichter, maar ik zie niet in wat die suzuki meer zou kunnen dan die kawa?
Hoewel de suzuki lichter is qua motor heb ik de indruk dat hij heel mooi draait (lekker brullen)..
Op dit forum vind ik weinig over beide quads terug..
Iemand ervaring mee?
Of tips; welke quad zou je aanraden?
Help me out
Thx!
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 09:46
door Ivoman #7
Waarvoor zal je je quad
vooral voor uithalen?
Om op de baan naar je werk te rijden of om off-road het onderste uit de kan te halen?
Beide zijn het goede quads!
De KFX700 vraagt (iets) minder onderhoud omwille van de cardan. Niet dat dat een doorslag zal geven in aankoop, want een quad moet je toch altijd goed onderhouden.
Doe je vooral baan en af en toe off-road is de KFX700 een goede keus.
Haal je meer het onderste uit de kan en moet je er ook af en toe baan mee doen, dan kan je voor de LT-R450 gaan...
't Hangt dus af waarvoor je hem vooral gaat gebruiken.
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 09:54
door sjarty
hoi , heb net met een suzuki gsxr750 gereden en daarvoor de yamaha yfm350r (raptor350) .
zoals je zegt bvb de laatstvermeld lichtere modellen raad ik je af , word je efectief beu , lag bij mij na een maand buiten
rijd nu een weekje met de kfx700 en
, dat is pas een quad
je moet ook voor jezelf uitmaken of je graag schakelt al dan niet
als je met de kfx700 eens goed gas geeft staat ie direkt op zen achterste pootjes
bij het ofroaden moet je enkel op de baan letten en ni nadenken over het schakelen
vind dit zelf een groot voordeel voor offroad gebruik
weet ook niet wat de snelste van de 2 is maar de kfx700 gaat hard vind ik dus ik zou zeggen KOPEN
mijn quadje
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=14274
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 09:59
door Ivoman #7
ze gaan allesinds beiden snel genoeg... geen zorge maken
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 10:05
door peet #77
sjarty schreef:hoi , heb net met een suzuki gsxr750 gereden en daarvoor de yamaha yfm350r (raptor350) .
zoals je zegt bvb de laatstvermeld lichtere modellen raad ik je af , word je efectief beu , lag bij mij na een maand buiten
rijd nu een weekje met de kfx700 en
, dat is pas een quad
je moet ook voor jezelf uitmaken of je graag schakelt al dan niet
als je met de kfx700 eens goed gas geeft staat ie direkt op zen achterste pootjes
bij het ofroaden moet je enkel op de baan letten en ni nadenken over het schakelen
vind dit zelf een groot voordeel voor offroad gebruik
weet ook niet wat de snelste van de 2 is maar de kfx700 gaat hard vind ik dus ik zou zeggen KOPEN
mijn quadje
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=14274
ja ja jij kan dus rapper en langer op uw achterwiel rijden met uw 700 dan bv ik met mijn LT-R450 ?
kijk eens naar het gewicht van uw 700 en dan naar die van een LT-R
deze persoon moet zelf uitmaken wat hij wil maar die 2 quads die hij vernoemt liggen ver uit elkaar één is voor de cross en de andere meer offroad en baan vind ik persoonlijk he
KFX / LTR
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 10:11
door georger
Wel zou natuurlijk niet zijn om naar werk te rijden, maar een stukje baan moet wel kunnen, bijv eens nr de bakker of nr familie
off road ook, maar ik zal bijv niet in een beek rijden van een meter diep, de bedoeling van een quad is natuurlijk wel alle terreinen, maar zal vooral bij velden, dreven en parcours blijven denk ik.. mij amuseren he, het land omrijden maar geen competitie..
Schakelen is geen probleem, maar lijkt me inderdaad leuk om alleen maar gas te moeten geven...
Wat ik wel raar vond (heb beide machienes al horen draaien), is dat de suzuki precies meer 'lawaat' gaf... Dat brullen vind ik echt het einde. Ms moet er wel een andere uitlaat op.. Heb ook al horen zeggen dat de LTR sneller zou zijn (optrekken), daarom mijn vraag. Hoort een 700 cc niet sneller te zijn (veronderstellende dat beide zich in originele staat bevinden).
Is wel al een geruststelling dat ze blijkbaar geen van de traagste zijn...
Alvast bedankt voor de meningen!
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 10:20
door peet #77
ja de LT-R trekt zeer rap op en als het is voor wat jij hier zegt zou ik persoonlijk voor de LT-R gaan
vb als je ergens vast zit kan je die lt-r zelf opheffen en die kfx vergeet het maar dat spul weegt enorm
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 10:22
door sjarty
peet #77 schreef:ja ja jij kan dus rapper en langer op uw achterwiel rijden met uw 700 dan bv ik met mijn LT-R450 ?
kijk eens naar het gewicht van uw 700 en dan naar die van een LT-R
deze persoon moet zelf uitmaken wat hij wil maar die 2 quads die hij vernoemt liggen ver uit elkaar één is voor de cross en de andere meer offroad en baan vind ik persoonlijk he
ik heb nooit gezegd dat ik langer en rapper op men achterwiel kan rijden
hij vraagt duidelijk welke quad je zou aanraden dus dat doe ik dan ook vanuit mijn standpunt .
heb ik het verkeerd voor of lijkt het of je men post niet juist vind of zo
234kg is het drooggewicht van dat spul , daar heb ik men koppel voor
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 10:29
door georger
a,
gaat het dan om vastrijden/niet vastrijden?
Op een Amerikaans forum heb ik een getuigenis gelezen van een kerel die beweerde dat de KFX de enigste quad was dat hij nog niet had zien vast rijden... de quad zou zich overal uitrijden..
Idd, weet het is Amerikaans..
wat is het verschil in kilo's ms, en de pk's van beide eig?
die kawa zou van horen zeggen 7 pk bij winnen met een andere uitlaat.. dat zou dan om ongeveer 50 pk komen? Soes weet ik niet...
is de verhouding pk/ kg belangrijk?
grtz
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 10:38
door sjarty
georger schreef:a,
gaat het dan om vastrijden/niet vastrijden?
Op een Amerikaans forum heb ik een getuigenis gelezen van een kerel die beweerde dat de KFX de enigste quad was dat hij nog niet had zien vast rijden... de quad zou zich overal uitrijden..
Idd, weet het is Amerikaans..
wat is het verschil in kilo's ms, en de pk's van beide eig?
die kawa zou van horen zeggen 7 pk bij winnen met een andere uitlaat.. dat zou dan om ongeveer 50 pk komen? Soes weet ik niet...
is de verhouding pk/ kg belangrijk?
grtz
om ergens uit te graken heb je koppel nodig dacht ik
(59.2NM voor de kfx700)
7 pk voor een uitlaat lijkt me wat veel denk ik
als je vastrijd in de modder moet je er zowiezo ni aan liggen rukken want dat haalt volgens mij niet veel uit ( zuigkracht van de modder )
een andere quad ervoor of een winch erop lijkt me het beste
pk/gewichtverhouding is minder belangrijk denk ik dan bij een motor vermits je daar mee gereden hebt , daar draait het tegenwoordig om bij die motoren
om ter meeste pk's
je zou op beide eens moeten kunnen testrijden he
de kfx heeft 36kw of 48.96pk is 0.20pk/kg dit is bij drooggewicht uiteraard
de ltr weegt 166.9kg droog en heeft
pk's , vind ik niet en weet ook niet of hij een achteruit heeft
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 11:01
door peet #77
geen achteruit op de LT-R ik vind het niet nodig (mijn persoonlijk gedacht he)
nen kfx niet vast rijden moet ik mee laggen sharky heeft hem al vst gelegd zijn quad in het modder (maar had er een winch op staan he )
zou eens moeten zoeken achter da filmke van sharky
anders voor een testrit mag je altijd langskomen bij mij sjarty kom jij dan ook langs zo hebben we nog wat plezier
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 11:10
door sjarty
peet #77 schreef:geen achteruit op de LT-R ik vind het niet nodig (mijn persoonlijk gedacht he)
nen kfx niet vast rijden moet ik mee laggen sharky heeft hem al vst gelegd zijn quad in het modder (maar had er een winch op staan he )
zou eens moeten zoeken achter da filmke van sharky
anders voor een testrit mag je altijd langskomen bij mij sjarty kom jij dan ook langs zo hebben we nog wat plezier
als je enkel gaat crossen heb je geen achteruit nodig nee .
en zoals je zegt : alles kan je vastrijden
zelfs de beste 4*4
zou met plezier komen maar ben van de kanten van antwerpen , die afstand bollen voor een ander men quad even te laten testen
als hij wat zoekt op het net vind hij genoeg beslissende info , maar testritje zou het em doen he
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 12:34
door peet #77
he zijt maar van antwerpen man das maar 35 min rijden tot bij mij
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 14:35
door sjarty
Geplaatst: vr 06 okt, 2006 15:32
door miq
ikzelf heb een LTR 450 maar als je juist op baan rijd zou ik die kawa nemen die ltr is super om te crossen en korte afstanden op baan mee te rijden ...kawa is ideaal om offroad en om baan mee te rijden maar ik denk niet om te crossen is iets te zwaar en automaat...das mijn mening heb nog nooit met kawa 700 gereden...