Pagina 1 van 2
sputterende warrior
Geplaatst: za 14 okt, 2006 18:31
door Karel
Kan er iemand mij helpen?
Ik heb pas een warrior aangeschaft en na een week rijden heb ik volgend probleem; quad start zeer moeilijk en knalt en sputterd en er komen vlammen uit de uitlaat.in ralenti is er niks aan te merken.
De carburateur heb ik proper gemaakt, andere bougie heb ik ook gestoken en de luchtfilter is gekuisd.
Geplaatst: za 14 okt, 2006 20:19
door Robby
met wat heb je je filter proper gemaakt en gevet? luchtschroef terug goed gesteld en dergelijke?
greetz
Geplaatst: za 14 okt, 2006 21:36
door Karel
heb de luchtfilter met filtercleaner gekuist en luchtfilterolie gebruikt. volgens mij niets op aan te merken.
Het probleem was er al voor ik de luchtfilter proper heb gemaakt.
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 10:42
door Fré
Ik kan er heeeeel ver naast zitten, maar je weet nooit:
heb dit ook gehad met mijn Z400, en het was doordat het vlottertje bleef hangen en er veel te veel benzine in de motor gezogen werd. Misschien eens met een schroevendraaier onderaan tegen de carb tikken, en anders eens open doen en kuisen.
Succes in ieder geval.
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 10:49
door Karel
Nope Fré, dit heb ik al nagekeken. dus ik denk dat het iets anders is.
Ne kameraad zei dat het waarschijnlijk de cdi is, maar voor ik deze vervang wil ik toch zeker zijn dat het niks anders kleins is.
Dus iemand die een gedacht heeft, zeg het maar.
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 11:54
door Jarcos
Bij het linker handvat zit normaal gesproken het schakelaartje wat ervoor zorgt dat de toerenbegrenzing wordt ingeschakeld zodra je je handrem aantrekt. Als het veertje wat ervoor zorgt dat dit hendeltje wordt terug getrokken niet hard genoeg aan de kabel trekt, kan het zijn dat het schakelaartje net niet wordt ingedrukt, waardoor de toerentalbegrenzer actief blijft. Vervolgens treden er dus soortgelijke symtonen op. Oftewel: probeer ff of de handrem volledig in de rust positie staat!
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 14:08
door Karel
De handrem is het ook al niet.
heb juist nog eens wat nagekeken en merkte dat er bijna geen olie meer in zat. Zaterdag thans olie ververst en nieuwe oliefilter gestoken.
En alleen zondag heb ik gereden want maandag ging het al niet meer. Dit is toch niet normaal dat er zoveel olie uit is.
Nu heb ik net olie bijgevuld en gestart. Vanaf toen begon hij veel witte domp uit te blazen. HELP!
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 17:13
door JohnBeton
Heb je die ergens in Zepperen gekocht ?
Indien ja -> check eens of die geen olie onder z'n cilinder doorspuwt.
Controleer ook even het spruitstuk en (tss je carburator en cilinder) of er geen scheurtje of zo in zit.
Als daar een scheurtje inzit, dan ploft hij daar ook door.
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 17:29
door Topsport
Volgens mij scheelt er iets aan de brandstofoverdracht. Goed alle leidingen van de carbu controleren, misschien ook de carbu eens tegoei afstellen (want ploffen en vlammen uit de uitlaat duidt erop dat de verhouding niet echt goed zit).
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 17:58
door Karel
Heb de quad in zoutleeuw gekocht. Hij spuwt geen olie vanonder de cilinderblok. en het spruitstuk is ook nog ok.
Juist is er iemand langs gekomen en volgens hem krijgt de warrior gewoon te veel benzine. De onsteking is volgens hem in orde, ge hebt ontsteking of niet, dus de spoel en de cdi zijn volgens hem in orde. Klopt dit? Want volgens mij kan het hier wel ergens aan liggen.
Geplaatst: zo 15 okt, 2006 20:35
door Topsport
Volgens mij heeft het ook weinig met uw ontsteking te maken. Ik zou de carbu en alles wat met de carbu te maken heeft eens goed nakijken. Ik zou mij niet teveel zorgen maken want meestal is het iets heel klein, want een warrior met grote kosten aan vind je niet vaak.
Geplaatst: ma 16 okt, 2006 07:58
door JohnBeton
Topsport, was jij niet van Zoutleeuw ?
Geplaatst: ma 16 okt, 2006 19:31
door Karel
als het dan toch de carb zou zijn, hoe kan het dan dat quad te veel benzine krijgt? wat zou er kapot kunnen zijn?
Geplaatst: ma 16 okt, 2006 22:28
door JohnBeton
De carburator zorgt voor het mengen van benzine en lucht tot een gas.
Dus als die slecht afgesteld is, is je gasmengsel bv. te rijk (te veel benzine, te weinig lucht).
Wat ook kan is dat de vlotter van de carburator niet op tijd sluit, dan blijft hij benzine binnentrekken in de carburator en gaat dat er 'normaal gezien' via de overloop terug uit, maar als de overloop verstopt zit kan het aan de luchtfilter, of soms aan de cilinder inlopen.
(dat heb ik met m'n raptor gehad). Was ik even achter aan het zoeken
Als dat het geval zou zijn moet je het clipje van de vlotter een klein beetje bijplooien zodat hij rapper sluit.
Als je een doorzichtig slangetje op de overloop van je carburator zet, en je zet de overloop open, dan kan je zien hoe hoog de benzine in de vlotterkamer komt (als je ooit een muur gemetst hebt dan weet je wel wat ik bedoel).
Geplaatst: di 17 okt, 2006 13:51
door Karel
Ik zit in de bouw dus ik weet wat je bedoelt
dit ga ik straks eens even testen, maar vraag me dan wel af waarom stationair draaien geen probleem is?