Pagina 1 van 2

hulp bij keuze quad

Geplaatst: di 17 okt, 2006 21:03
door technoflexer
hallo. :dag:

ik ben dus van plan om binnekort mij een quad aan te schaffen. dit voor 2 dingen, 1 voor mij wat kunne uit te leven in het weekend. en ten 2de voor naar men werk te rijden. ik heb al enkele keren met een quad gereden maar ben zeker niet iemand met veel rij ervaring.

nu zijn er 2 quads die mij fel interreseren namelijk (beide yamaha) YFZ450 of een raptor 700

een van deze 2 zou ik dus willen kopen. alleen heb ik nu een beetje raad nodig welke van de 2 ik best zou kopen.
ik zou zelf zeggen de yfz450 (wegens de weinige rijervaring) maar dan zit ik ook weer te denken dat dit na een tijd niet meer genoeg gaat vooruit gaan naar mijn zin, en dan neig ik toch meer naar de raptor700


en dan ook nog een ding welke van de 2 heeft de meeste mogelijkheden kwa opvoeren enz (dit voor later :D)

Geplaatst: di 17 okt, 2006 21:13
door Twan #33
hoi ADS welkom op het forum!

Weer een nieuwe gebruiker.

Over uw vraag welke van de 2 zijn alle 2 mooie quad met veel powerrrrr :applaus:

Je moet je 2 dingen afvragen,

Waar wil ik de quad het meeste gaan gebruiken baan of crossbaan.
En hoeveel tijd heb ik te besteden aan onderhoud.

De raptor 700 meer geschikt voor alround door zijn achteruit altijd handig en minder onderhoud als een yfz 450.

Yfz 450 meer voor croos terrijnen geen achteruit dat kan lastig zijn, en meer onderhoud als een rap 700.

tunings mogelijkheden zijn er voor alle 2 meer dan genoeg te vinden.

Alle 2 niet echt beginner quads maar als je weet wat je doet moet het geen probleem zijn denk ik zo.

Twan

en veel succes met uw keuze

lees dit ok eens door: http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... 25&start=0

Geplaatst: di 17 okt, 2006 21:31
door technoflexer
Aeon Lim schreef:hoi ADS welkom op het forum!

Weer een nieuwe gebruiker.

Over uw vraag welke van de 2 zijn alle 2 mooie quad met veel powerrrrr :applaus:

Je moet je 2 dingen afvragen,

Waar wil ik de quad het meeste gaan gebruiken baan of crossbaan.
En hoeveel tijd heb ik te besteden aan onderhoud.

De raptor 700 meer geschikt voor alround door zijn achteruit altijd handig en minder onderhoud als een yfz 450.

Yfz 450 meer voor croos terrijnen geen achteruit dat kan lastig zijn, en meer onderhoud als een rap 700.

tunings mogelijkheden zijn er voor alle 2 meer dan genoeg te vinden.

Alle 2 niet echt beginner quads maar als je weet wat je doet moet het geen probleem zijn denk ik zo.

Twan

en veel succes met uw keuze

lees dit ok eens door: http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... 25&start=0
dank je voor de warme verwelkoming :)

ik ben vooral van plan om er mee op de baan te gaan rijden, alle dagen door de week om naar mijn werk te gaan dus. maar in het weekend wil ik mij ook eens goed kunne gaan uitleven met de quad (ben van plan op termijn een setje velgen met baan banden op bij te kopen. en nu je het zegt een achteruit is toch altijd wel handig had ik niet gezien dat de yfz 450 dat niet had.

wat is er dan zoal aan een yfz450 wat meer onderhoud vraagt?

joris

Geplaatst: di 17 okt, 2006 21:37
door Twan #33
Dan zou ik zeker voor de rap 700 gaan als je weet wat je doet natuurlijk deze quad heeft veel power.

Waarom de yfz 450 veel onderhoud nodig heeft zou ik je niet durven te zeggen dat laat ik aan de yfz rijders dan dit forum over om je te vertellen :buig:

Geplaatst: di 17 okt, 2006 21:43
door miq
450 moet om de 40-50 uur een nieuwe piston ...dat kost met werk rond de 400euro...voor een 700 is da niet nodig.. en een 450 gaat ook hoger in toeren wat niet zo geschikt is om op de weg te rijden maar dat kan je wel veranderen door andere tanwielen te steken...maar voor op de weg te rijden zou ik ook voor de 700 gaan ...

Geplaatst: di 17 okt, 2006 21:49
door glen
Ik heb de mijne pas 2 maanden en twijfelde ook tussen de 450 en de 700.
De power tussen een 450 en 700 is nagenoeg hetzelfde, alleen de 450 is dus meer voor MX (weegt ook +20kg minder, stuk kleiner, meer onderhoud), en de 700 voor al de rest :)

Aangezien ik zelf niet MX heb ik dus gekozen voor de 700, en tot hiertoe heb ik daar helemaal geen spijt van! En power genoeg! :applaus:

Geplaatst: wo 18 okt, 2006 09:14
door Twan #33
glen schreef:Ik heb de mijne pas 2 maanden en twijfelde ook tussen de 450 en de 700.
De power tussen een 450 en 700 is nagenoeg hetzelfde, alleen de 450 is dus meer voor MX (weegt ook +20kg minder, stuk kleiner, meer onderhoud), en de 700 voor al de rest :)

Aangezien ik zelf niet MX heb ik dus gekozen voor de 700, en tot hiertoe heb ik daar helemaal geen spijt van! En power genoeg! :applaus:
Met wat aanpassingen zal de 700 met zo goed zijn als een 450 voor de recreatie crosser. :yummie:

Geplaatst: wo 18 okt, 2006 14:49
door BULLET-PROOF
hallo,

alvast wil ik je hartelijk welkom heten hier op het forum. :wink: :duimhoog:

ik zou in uw plaats voor een raptor 700 gaan , deze heeft achteruit en is meer geschikt voor de weg en ook voor off road en de yfz is meer voor cross.

dus ik denk voor u een raptor ! :duimhoog:

greetzz

Geplaatst: vr 20 okt, 2006 16:36
door technoflexer
het zal dan een raptor 700 worden :p, kga wel wat voorzichtig moeten zijn in het begin maar het zal wel lukken he :D

Geplaatst: vr 20 okt, 2006 17:38
door Yamaha Grizzly 700
kijk even rond bij het deel 'te koop' daar staat nog een mooie blauwe raptor 700 met kenteken te koop :)

Geplaatst: vr 20 okt, 2006 19:03
door technoflexer
Yamaha Grizzly 700 schreef:kijk even rond bij het deel 'te koop' daar staat nog een mooie blauwe raptor 700 met kenteken te koop :)

idd een mooie 700 maar voor een beetje meer heb ik een splinternieuwe


@ Aeon Lim over welke aan passingen heb je het dan?

Geplaatst: vr 20 okt, 2006 21:54
door wally
powercommander, luchtfilter, uitlaatdemper en een 15 tands tandwiel. dan issie sneller dan een 450.

Geplaatst: za 21 okt, 2006 08:11
door BULLET-PROOF
als je eentje hebt zet er dan zeker fotos van op he :knikblij: :D :wink:

Geplaatst: za 21 okt, 2006 12:01
door Twan #33
vering lijkt me ook wel makkelijk, je kunt alles veranderen ligt er maar net aan hoeveel je uit wilt geven.

Geplaatst: za 21 okt, 2006 12:13
door Fré
die cc's mag je niet verkeerd beoordelen he, rij maar es met beide en trek hieruit de conclusie.