Pagina 1 van 3
Motor motorblok in quad leggen.
Geplaatst: do 26 okt, 2006 19:19
door pieterquad
Ik ga misschien met mijn pa een r1 of een r6 blok in een quad leggen.
Weet iemand misschien hoe moeilijk/makkelijk dat is?
En weet iemand hoe deze Raptor R6 hieronder is verslast? autogenisch, Co2?
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... &&start=15
Alvast bedankt
gr
Geplaatst: do 26 okt, 2006 19:52
door Fré
ziet er met halfautomaat gelast uit
Geplaatst: do 26 okt, 2006 20:16
door Quadzillaboy
Ik weet dat die quad naar eml is geweest voor dat motor er onder te laten passen.
Het koste 2000€
Geplaatst: do 26 okt, 2006 20:18
door Fré
Mijn eerste indruk is dat het een vuil spel is. In plaats van het dan toch eens te schilderen en een beetje op te blinken.

Geplaatst: do 26 okt, 2006 20:29
door Quadzillaboy
Het zal te duur geweest zijn
De tank zit nu tussen de achterste wielen. De uitlaten zijn op maat gemaakt bij dam
Dus dat zijn nog eens een pak eurokes

Geplaatst: do 26 okt, 2006 21:47
door Twan #33
Laatst is er op ebay duitsland een raptor 660 helemaal compleet met R1 motor, moest wel nog ingebouwd worden voor 1500 euro uitgegaan
Geplaatst: vr 27 okt, 2006 16:10
door sjarty
R1 blok gaat niet te berijden zijn
r1 moet het al afleggen tegen soes gsxr750 aan de lichten wegens opstijgen voorwiel
125pk(r6) onder je quad zal al genoeg keutels in je broek opbrengen

Geplaatst: vr 27 okt, 2006 17:01
door Lewis
Mooi project !

R1 ,niet bepaald voor het extra vermogen t.o.v. R6 maar wel voor het koppel dat op veel lagere toeren beschikbaar is.

hou ons op de hoogte !
Geplaatst: vr 27 okt, 2006 18:33
door sjarty
Lewis schreef:Mooi project !

R1 ,niet bepaald voor het extra vermogen t.o.v. R6 maar wel voor het koppel dat op veel lagere toeren beschikbaar is.

hou ons op de hoogte !
al eens op een r1 gezeten lewis

of een r6

Geplaatst: vr 27 okt, 2006 18:50
door Lewis
sjarty schreef:Lewis schreef:Mooi project !

R1 ,niet bepaald voor het extra vermogen t.o.v. R6 maar wel voor het koppel dat op veel lagere toeren beschikbaar is.

hou ons op de hoogte !
al eens op een r1 gezeten lewis

of een r6

ja op beiden, en een R6 zijn koppel ligt duidelijk hoger in toeren, zijn ganse vermogenscurve zit hoger in toeren...
en vind ik persoonlijk minder leuk om rond te toeren.
Geplaatst: vr 27 okt, 2006 18:59
door sjarty
Lewis schreef:sjarty schreef:Lewis schreef:Mooi project !

R1 ,niet bepaald voor het extra vermogen t.o.v. R6 maar wel voor het koppel dat op veel lagere toeren beschikbaar is.

hou ons op de hoogte !
al eens op een r1 gezeten lewis

of een r6

ja op beiden, en een R6 zijn koppel ligt duidelijk hoger in toeren, zijn ganse vermogenscurve zit hoger in toeren...
en vind ik persoonlijk minder leuk om rond te toeren.
dat wist ik ook maar je kan dit toch makkelijk fijntunen met tandwielverhoudingen .
ik denk dat je van dat r1 blok nog niet de helft van het vermogen kunt benutten , zelfs de r6 motor kan je niet voor 100% benutten , kan je met een r6 motto nog niet op de openbare weg benutten die 125pk .
ik wil hier ook gerust een r1 blok zien onder een quad maar naar mijn persoonlijke mening denk ik dat je met de besparingen van r6 t.o.v een r1 blok een heleboel andere zaken kan kopen zoals goede remmen voor die power

Geplaatst: vr 27 okt, 2006 19:22
door Lewis
sjarty schreef:Lewis schreef:sjarty schreef:
al eens op een r1 gezeten lewis

of een r6

ja op beiden, en een R6 zijn koppel ligt duidelijk hoger in toeren, zijn ganse vermogenscurve zit hoger in toeren...
en vind ik persoonlijk minder leuk om rond te toeren.
dat wist ik ook maar je kan dit toch makkelijk fijntunen met tandwielverhoudingen .
ik denk dat je van dat r1 blok nog niet de helft van het vermogen kunt benutten , zelfs de r6 motor kan je niet voor 100% benutten , kan je met een r6 motto nog niet op de openbare weg benutten die 125pk .
ik wil hier ook gerust een r1 blok zien onder een quad maar naar mijn persoonlijke mening denk ik dat je met de besparingen van r6 t.o.v een r1 blok een heleboel andere zaken kan kopen zoals goede remmen voor die power

Man man, Heb gewoon gezegd zoals de zaken zijn meer niet,
en jammer genoeg bestaat de keuze enkel uitR6 enR1 en dan zou ik voor deR1 gaan.
Maar moest ik vrij kunnen kiezen dan zou ik eerder naar een blok gaan zoals de Tdm 850
Puur voor het koppel in de lage toeren, maar dat is een persoonlijke keuze ,sommig houden hun beestje liever constant in hoge toeren en dan is deR6 weer een goede keuze.
Geplaatst: vr 27 okt, 2006 19:27
door pieterquad
ik heb daarnet ook ff gekeken naar de tdm 850 maar dat is ook een mooi blokkie is die ook wat kleiner dan de R6 of lijkt dat maar zo.
gr
Geplaatst: vr 27 okt, 2006 20:15
door sjarty
geef enkel maar mijn eigen mening , en je vraagt hier de r6 of r1 dus reageerde ik daarop en wou de motivatie van mijn mening maar geven .
raad het je zeker niet af maar als ik je hoor lijkt die poll een beetje overbodig
in ieder geval succes met je project en ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat

Geplaatst: za 28 okt, 2006 05:46
door wally
dan zou ik voor de ktm 990 gaan. berg koppel en bere sterk.