Pagina 1 van 1
jetten van blaster 2006
Geplaatst: za 28 okt, 2006 14:23
door bertho
hallo,ik heb reeds zeer veel gelezen op dit forum over het goed jetten van de carburator,maar eigenlijk heeft iedereen verschillende sproeiers en naald standen gebruikt!nu mijn vraag:kan iemand mij vertellen welke sproeier en naaldstand ik moet gebruiken voor een originele motor,bij volgende modificatie's:
open luchtfilterkast + originele uitlaat
open luchtfilterkast + volledige sportuitlaat (doma of vanhasselt)
en is het nodig een grotere sproeier te plaatsen bij montage van een twin-air luchtfilter?
hoeveel pk heeft de originele motor?hoeveel met bovenstaande mods?
alvast bedankt,
bertho,
Geplaatst: za 28 okt, 2006 20:07
door Alfredo
Nope, dat hangt een beetje af van quad tot quad en merk van naalden. Een 170 Mikuni main jet iis niet gelijk aan een 170 Keihin main jet.
Voor elke mod die voor een grotere luchttoevoer zorgt, moet je opnieuw jetten. Meer lucht betekent ook meer nood aan benzine (en dus ja, Twin-air = rejetten). Je kan dus best al die mods op hetzelfde moment doen.
Geplaatst: za 28 okt, 2006 23:43
door Ralph
Plugchoppie doen, dan weet je het.
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 10:44
door Dozo
Ralph schreef:Plugchoppie doen, dan weet je het.
een wat
Ralph verklaar je nader... wat is een plugchoppie of is dat de term voor het check spelletje van je bougie(bruin,wit,zwart?)

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 12:25
door Ralph
Vul het in bij zoeken, dan krijg je er wel wat over te zien.
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 14:05
door Teunie
Volgas in 6e, quad uitzetten, koppeling in, afremmen.
Bougie eruit, kijken naar de kleur.
Zwart is te rijk, wit is te arm.
Koffiebruin moet ie zijn.
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 14:07
door Suzuki
Even voor de duidelijkheid, als hij te arm staat moet er een grotere sproeier in. Bij te rijk dus precies andersom.
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 14:19
door Drive a Z
Suzuki schreef:Even voor de duidelijkheid, als hij te arm staat moet er een grotere sproeier in. Bij te rijk dus precies andersom.
Ja
