Pagina 1 van 1
Wat rolt het snelste omver sport of 4x4?
Geplaatst: za 28 okt, 2006 17:21
door biestig
Jah, mssn een stomme vraag ma zou het gewoon wel ens wille weten...
Wat rolt dus het snelste omver als ge een steile helling wilt omhoog rijden? Een sportquad of een 4x4?
Merci
Re: Wat rolt het snelste omver sport of 4x4?
Geplaatst: za 28 okt, 2006 17:25
door Robby
biestig schreef:Jah, mssn een stomme vraag ma zou het gewoon wel ens wille weten...
Wat rolt dus het snelste omver als ge een steile helling wilt omhoog rijden? Een sportquad of een 4x4?
Merci
1 stomste vraag ooit...
2 sportquad raakt een heel steile helling niet op... (toch niet tegen kruipsnelheid)
3 moest hij erop geraken zou het puur aan de rijder liggen en niet aan de quad...
Geplaatst: za 28 okt, 2006 18:19
door doubletracing
Geplaatst: za 28 okt, 2006 20:47
door Alfredo
Als je op een steile helling rijdt kan je quad hoogstens achterover kantelen, niet rollen. Dat hangt trouwens af van je positie (vooraan of achteraan op het zadel), de lengte van je quad, je banden en je versnellingspercentage (of hoe je het ook wilt noemen).
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 08:48
door Kortvrint
Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 09:31
door Yamaha Grizzly 700
ik denk een sportquad, aangezien die achteraan aangedreven is en als je dan veel gas zou geven zou je achterover kunnen gaan...
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 09:59
door Ralph
Ik ben achterovergeslagen met een 4x4 aangedreven quad, gaat net zo makkelijk. Was niet prettig.
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 10:08
door El Fred
gewoon maken dat hij naast u rolt dan
zijwaarts kantelen
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 12:47
door rudi201
ja ik denk ook een sport je hebt ten slotte toch geen 4 *4.Wat ik me wel afvraag is welke het snelst kantelt in een bocht maar zijwaarts dan.
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 12:52
door Teunie
Het voordeel van een 4x4 is dat hij meer weegt waardoor het harder aankomt wanneer hij op je valt.
Dat is goed voor het leerproces, zo leer je sneller om voorzichtig te zijn.
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 12:54
door Frank MB
Ik denk een 4x4 eigenlijk, vroeger toen ik in de havens met een solo reed crossten wij ook zo de steile hellingen op. en met een 4x4 gaat dat heel langszaam maar wel gecontroleerder. Het is maar net met welke quad je goed overweg kan.
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 14:34
door biestig
wel, ik dacht ook da een sportquad sneller zal omver kieperen op een helling, want op sommige filmkes ziet ge hier van die utility's toch heel steile hellingen oprijden terwijl ge bijna nooit een filmke ziet van een sportquad die dat doet...
't is omda ik altijd met utility's meerij met mijn kfx 700 da ik het vroeg, was het laatst eens alleen gaan rijden en zo bijna omver gekiepert, ondanks het feit dak toch goed naar voor leunde mja k weeg ma 70kg mssn da da nie genoeg tegengewicht is
...
Dus nu weet ik dak int vervolg mssn nie beter de rest volg als ze een steile helling oprij... Want moddersporen kan de 700 toch wel verrassend goed aan tov een andere sportquad dan toch
maar zo hellingen daar heb ik het nu toch niemeer zo op...
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 17:22
door Yamaha Grizzly 700
ik kom ook niet gauw met de kfx vast te zitten, in tegenstelling tot de raptor 700 van mijn maat
sorry was ff off topic
Geplaatst: zo 29 okt, 2006 17:34
door biestig
Vastzitten helemaal nie nee, daarmee dak hem ook heb genomen, was nog aant twijfelen voor 4x4, mssn dat da er in de toekomst toch nog van gaat komen ma voolopig kan ik goe mee met de kfx...
Andere sportquads rijden zich al sneller vast in de modder jah... alleen spijtig van de superharde vering van de kfx 700... En het feit dak 't laatst dan bijna op een helling ben omvergerold da baart me wel een beetje zorgen, vind het moeilijk om in te schatten hoever je kan gaan met de kfx, die anderen met hun 4x4's zie ik der zomaar effe een steile helling oprijden en dan weet ik nie of die van mij da ook wel gaat aan kunne..?