Pagina 1 van 4

w-tec vraagje

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:10
door coen
weet iemand wat het beter doet de honda motor heeft 5 bak en yamaha 4 bak zit er verschil in kracht off is dat het zelfde er zit wel een hoop verschil in de prijs de geen met yamaha motor is een stuk goedkoper vandaar deze vraag vast bedankt

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:12
door yamaha king
sins waneer heeft een yamaha blok 4 versnellinge?

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:15
door coen
sins dat er crossmotor bloken in zitten van 2005

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:19
door ONE YFZ
yfz bolk :knikduim:

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:24
door yamaha king
ik heb een yfz 2007 en daar zitte echt geen 4 versnellinge op hoor

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:28
door epix no-fear
waarom zou je er een YFz blok in leggen? YZf is veel beter die zijn teminste niet ge downtuned en die quadblokken wel.

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:34
door coen
yamaha king schreef:ik heb een yfz 2007 en daar zitte echt geen 4 versnellinge op hoor
dat is ook geen crossmotor blok yamaha crossmotors van 06 07 hebben wel 5 bak

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 18:58
door Ralph
2007 YZ450F:
Transmission Constant mesh 5-speed/wet, multiple-disc

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 20:31
door Quadracer 74
Ik zou voor een honda blok gaan :!:

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 20:33
door SlOoT
Ik zou voor een KTM blok gaan

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 20:36
door Yamaha Grizzly 700
SlOoT schreef:Ik zou voor een KTM blok gaan
Sloot = KTM freak :D

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 20:41
door Frank MB
Honda, of 07 yamaha met 5 bak.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 09:18
door No Limit W-tec
Jan Vlaeymans heeft na 5 maand zijn yamaha blok aan de kant gelegd en terug honda in gelegd. Een YZ motor heeft zwakke versnellingsbak, zelfs de motocrossers hebben er problemen mee, dus in quadblok mag je dat zeker verwachten. Versnellingsbak van quad krijgt het nog stuk harder te verduren. Sunny heeft vorig jaar ook YZ in zijn GasGas gelegd en na paar maand ook al problemen met versnellingsbak.

Ik verkoop geen W-tec met YZ blok, punt uit. Aan het einde van de rekening komt ie toch duurder uit dan de Honda en pak miserie gratis bij.

Ik heb Honda blok na 30 uur laten reviseren, alles laten nameten en controleren en enkel één lager krukas en piston vervangen.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 18:44
door flyingquad
kvind spijtig voor jan dat hij dit jaar zoveel miserie heeft gehad.
heeft meer dan een jaar met standaart yfz gereden geen problemen gehad.
en nu met dat yamaha blok! maar was dan ook niet van 05of 06.
ik hoop dat hij meer geniet gaat hebben met de honda.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 19:55
door Shaggy
Tis simpel.
De yamaha YZF ( de crossmotor dus) heeft een versnellingsbak die 20% lichter van constructie is als de YFZ ( de quad). De versnellingsbak van de quad is goed voor één jaar competitie ( of zo'n 70 uren) en dan aan revisie toe. De versnellingsbak van de crosser is te licht voor een quad, die gaat eerder vroeg dan laat kapot, zeker in de handen van mannen die gas geven zoals Jan ,Sunny, enz...