Pagina 1 van 2

zijn er opvoerkits voor mijn Barossa Cheeta 250 te krijgen

Geplaatst: zo 29 okt, 2006 23:01
door Speedmaster
Ik heb een Barossa Cheeta 250 die ik graag sneller zou willen maken.
Wie kan mij hier bij helpen met advies over snellere nokkenassen en dergelijken.
Mijn quadje loopt nu top 120km alleen duurt het wat telang naar mijn zin voordat hij 120km loopt.
Ik gebruik hem veel voor woon werk verkeer en kom zodoende alledagen op de snelweg en mis dan eigenlijk net de snelheid om iets makkelijker mee te kunnen rijden met het verkeer.
Ik ben verder zeer tevreden over mijn aanschaf want ik heb nu bijna 9000 km gereden zonder problemen van welke aard dan ook.
Ik heb al een snelle volledig RVS uitlaat van voor tot achter er op zitten en aangepast luchtfilter.
Verder heb ik de nodige extremeparts op mijn quad zitten zoals roden nerfbar skitplate carterplaat rode achterveer spoorverbreders aluvelgen met plattebanden achter 225 breed en voor 165 verlengde en verlaagde verlengde en vergroomde voorarmen en carbon handbeschermers

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 10:04
door sjarty
gaat zo een ding 120 :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 12:38
door Sharky #3
sjarty schreef:gaat zo een ding 120 :shock: :shock: :shock:
bergaf, met rugwind, en euh...

:shock: :lol:

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 12:48
door Ralph
Iets anders dan een uitlaat en een luchtfilter ga je er niet voor vinden.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 12:53
door sjarty
Sharky #3 schreef:
sjarty schreef:gaat zo een ding 120 :shock: :shock: :shock:
bergaf, met rugwind, en euh...

:shock: :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

dan gaat die me rats voorbij :p

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 16:31
door Yamaha Grizzly 700
sjarty schreef:
Sharky #3 schreef:
sjarty schreef:gaat zo een ding 120 :shock: :shock: :shock:
bergaf, met rugwind, en euh...

:shock: :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

dan gaat die me rats voorbij :p
topsnelheid barrosa vs kfx700, kfx700 verliest :cry: :cry:

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 16:35
door sjarty
Yamaha Grizzly 700 schreef:
sjarty schreef:
Sharky #3 schreef: bergaf, met rugwind, en euh...

:shock: :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

dan gaat die me rats voorbij :p
topsnelheid barrosa vs kfx700, kfx700 verliest :cry: :cry:
da kan je toch niet menen dat zo een 250 me voorbijgaat , als dat ding ni zwaar genoeg is stijgt ie nog op :mrgreen:

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 17:20
door gareth
Klopt mijn barossa liep ook 120+ met krieger pijp dan wel. Barossa 250 heeft hoge top maar trekkracht is niet te vergelijken met een raptor 660 hoor. En raptor 660 loopt ook 120 / 130.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 17:41
door sjarty
de gearing zal dan op snelheid afgesteld staan , maar zoals je zegt : trekken :duimlaag:

bergaf, met rugwind, en euh... Loopt dus echt wel 120km en niet op een tank naft maar per uur

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 21:25
door Speedmaster
Ik heb hem langs een auto van mijn maat gemeten om te controleren.
Maar dat is voor jullie schijnbaar niet genoeg bewijs.
Misschien moet ik maar eens voorbij een flitspaal gassen voor een foto reportage.
Ik wil dit probleemloos voor jullie doen maaaaar de rekening van de bekeuring is dan wel vooor jullie rekening vrienden.
Ik hoor het wel of er nog sponsors zijn voor deze uitdaging.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 21:32
door Ralph
Een Barossa haalt die snelheid wel, maar blijf ontopic. Je gaat er waarschijnlijk niks meer voor vinden.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 21:43
door Speedmaster
Moet toch iets voor tevinden zijn. :crossercool: Dan kan ik teminsten zo rond rijden.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 21:46
door gareth
Zet je er een grotere carburateur op of laat je de cilinder bijwerken.

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 21:49
door quadzilla
Er is verder niks voor te krijgen.
Enigste wat je nog kan doen is je in en uitlaatpoort aanpassen, en eventueel nog polijsten.
Hij loopt er waarschijnlijk niet sneller door maar wel meer trekkracht :spieren:

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 22:09
door sjarty
heb je geen foto van je quad :?: wil hem wel eens zien :wink:
heb ooit met een motor van me vooraan tandje minder gestoken met als resultaat : harder optrekken en hogere topsnelheid :!:
standaard bleef hij een goede 1000tal toeren hangen voor de begrenzer aansloeg , na gearing aan te passen kon ik tot tegen de rode cijfertjes :duivel2: