Pagina 1 van 2

Problemen Raptor 700

Geplaatst: ma 30 okt, 2006 22:48
door shy fx
Heey jongens hebben jullie al wat problemen geconstateerd bij de nieuwe Raptor 700
zo als slechte versnellingsbak of zoiest?

Geplaatst: di 31 okt, 2006 18:13
door glen
Er zijn wat kleine problemen geweest met de eerste raptor 700 quads.

Sorry maar heb geen zin om het te vertalen (bron is raptorforum.com):
There have been a couple of relatively minor issues found by Yamaha concerning the new 700 Raptor.

1) Vapor locking. Winter fuel with lower boiling point is blamed but they have changed out the fuel pump mid-production to fix it. The new fuel pump now has a 0.8mm vapor bleeder hole. If you don't have a fuel pump with part number 1S3-13907-02-00 you have the problem pump. If you do have part number 1S3-13907-02-00 then obviously you are ok. These were on early quads only.

2) There are two bullet connectors in the fan circuit that may not be fully connected fully causing the fan not to come on occaisionally (short circuit). The fix is simple. The connectors are located in the rear of the quad near the relays. They are wrapped up so you will have to cut open the tape sheathing, push the connectors all the way together and then tape the sheathing back up. No problem.

3) Power washing the quad is leading to corrosion in the TPS sensor plug. This is rare and is only happening when people get too aggressive with the power washing and get water in the plug. The fix is simple. Put a little bit for dielectric grease in the plug and don't get happy with the powerwashing.

Geplaatst: di 31 okt, 2006 18:15
door Ralph
De bedrading die kapot schuurt.

Geplaatst: di 31 okt, 2006 19:29
door mikebike
Nog wat gevonden:
1:tank benzine gauw leeg
2:diefstalgevoelig
3:(te)retesnel
4:weelie gevoelig
5:eigenlijk te perfekt..

Geplaatst: di 31 okt, 2006 19:30
door kane
:lol: :tongduim:

Geplaatst: di 31 okt, 2006 19:35
door Yamaha Grizzly 700
sa
mikebike schreef:Nog wat gevonden:
1:tank benzine gauw leeg
2:diefstalgevoelig
3:(te)retesnel
4:weelie gevoelig
5:eigenlijk te perfekt..
kom en probeer mn kfx :lol: ook niet grappig meer zon ding. je woont maar 20 km van me af ofzo, mn zuz rijd elke dag naar deventer voor school :D saxion ofzo

Geplaatst: di 31 okt, 2006 19:45
door mikebike
Op de kawa? :rock:

Geplaatst: di 31 okt, 2006 19:46
door Yamaha Grizzly 700
nee ze gaat met de spartamet :crosser: :duivel2: :mrgreen: :mrgreen:

Geplaatst: wo 01 nov, 2006 19:07
door S.W.A.T.
is er hier al iemand die al eens last heeft gehad van zijn waterpomp?
een vriend van me rijd met een 700 en heeft zeker al 5 maal zijn waterpomp stuk gereden?

Geplaatst: wo 01 nov, 2006 19:33
door Teunie
Het probleem is dat je er snel mee op je gezicht gaat omdat hij vlug kantelt in de bochten :muur:

De issue's die er waren zijn bijna allemaal al opgelost (vapor locking, fan,...).
Maar inderdaad het kapotschuren van de bedrading heb ik ook al vaker gehoord op het forum...

Geplaatst: vr 03 nov, 2006 10:38
door JR
Ik heb ook al gehoord dat je kleppen kunnen kapot gaan als je een andere uitlaat steekt.

Dan krijgen ze iets te weinig benzine bij een andere uitlaat.

Oplossing: een powercommander => more power (tzou 56 pk worden :buig: :!: , heb nog nergens een

grafiekje van gezien) :rock:

Nadeel: verbruik stijgt, maar das dan ook heel lichtjes :bier2:

Bochten is ook makkelijk opgelost => spacers

Geplaatst: vr 03 nov, 2006 15:07
door Yamaha Grizzly 700
JR schreef:Ik heb ook al gehoord dat je kleppen kunnen kapot gaan als je een andere uitlaat steekt.

Dan krijgen ze iets te weinig benzine bij een andere uitlaat.

Oplossing: een powercommander => more power (tzou 56 pk worden :buig: :!: , heb nog nergens een

grafiekje van gezien) :rock:

Nadeel: verbruik stijgt, maar das dan ook heel lichtjes :bier2:

Bochten is ook makkelijk opgelost => spacers
van 42 pk naar 56 met en andere uitlaat en powercommander...?

Geplaatst: vr 03 nov, 2006 20:09
door wally
Yamaha Grizzly 700 schreef:
JR schreef:Ik heb ook al gehoord dat je kleppen kunnen kapot gaan als je een andere uitlaat steekt.

Dan krijgen ze iets te weinig benzine bij een andere uitlaat.

Oplossing: een powercommander => more power (tzou 56 pk worden :buig: :!: , heb nog nergens een

grafiekje van gezien) :rock:

Nadeel: verbruik stijgt, maar das dan ook heel lichtjes :bier2:

Bochten is ook makkelijk opgelost => spacers
van 42 pk naar 56 met en andere uitlaat en powercommander...?
yeah right...

Geplaatst: vr 03 nov, 2006 22:42
door glen
heeft standaard dacht ik 50pk op de motor, met powercommander 57pk, dan nog eens LTE dual erbij 62pk, rond de 53pk op de wielen dan

Dat hebben ze mij toch wijsgemaakt

Geplaatst: vr 03 nov, 2006 22:57
door Yamaha Grizzly 700
standaard 42 pk, en het lijkt me een beetje teveel van het goeie van 42 pk naar 56 als je er een ander uitlaatje opdoet en een powercommander