Problemen Raptor 700
Geplaatst: ma 30 okt, 2006 22:48
Heey jongens hebben jullie al wat problemen geconstateerd bij de nieuwe Raptor 700
zo als slechte versnellingsbak of zoiest?
zo als slechte versnellingsbak of zoiest?
There have been a couple of relatively minor issues found by Yamaha concerning the new 700 Raptor.
1) Vapor locking. Winter fuel with lower boiling point is blamed but they have changed out the fuel pump mid-production to fix it. The new fuel pump now has a 0.8mm vapor bleeder hole. If you don't have a fuel pump with part number 1S3-13907-02-00 you have the problem pump. If you do have part number 1S3-13907-02-00 then obviously you are ok. These were on early quads only.
2) There are two bullet connectors in the fan circuit that may not be fully connected fully causing the fan not to come on occaisionally (short circuit). The fix is simple. The connectors are located in the rear of the quad near the relays. They are wrapped up so you will have to cut open the tape sheathing, push the connectors all the way together and then tape the sheathing back up. No problem.
3) Power washing the quad is leading to corrosion in the TPS sensor plug. This is rare and is only happening when people get too aggressive with the power washing and get water in the plug. The fix is simple. Put a little bit for dielectric grease in the plug and don't get happy with the powerwashing.
kom en probeer mn kfxmikebike schreef:Nog wat gevonden:
1:tank benzine gauw leeg
2:diefstalgevoelig
3:(te)retesnel
4:weelie gevoelig
5:eigenlijk te perfekt..
van 42 pk naar 56 met en andere uitlaat en powercommander...?JR schreef:Ik heb ook al gehoord dat je kleppen kunnen kapot gaan als je een andere uitlaat steekt.
Dan krijgen ze iets te weinig benzine bij een andere uitlaat.
Oplossing: een powercommander => more power (tzou 56 pk worden![]()
, heb nog nergens een
grafiekje van gezien)![]()
Nadeel: verbruik stijgt, maar das dan ook heel lichtjes
Bochten is ook makkelijk opgelost => spacers
yeah right...Yamaha Grizzly 700 schreef:van 42 pk naar 56 met en andere uitlaat en powercommander...?JR schreef:Ik heb ook al gehoord dat je kleppen kunnen kapot gaan als je een andere uitlaat steekt.
Dan krijgen ze iets te weinig benzine bij een andere uitlaat.
Oplossing: een powercommander => more power (tzou 56 pk worden![]()
, heb nog nergens een
grafiekje van gezien)![]()
Nadeel: verbruik stijgt, maar das dan ook heel lichtjes
Bochten is ook makkelijk opgelost => spacers