Pagina 1 van 1

Hoeveel uren kan men rijden zonder nieuwe piston met ltr 450

Geplaatst: za 04 nov, 2006 17:59
door rudi201
Hoeveel uren kan je met dezelfde zuiger rijden amateur gebruik geen cross wedstrijd he met een ltr 450.En kan je met een z 400 langer met dezelfde zuiger rijden?

Geplaatst: za 04 nov, 2006 18:35
door Turboy6
Die 450'en liggen allemaal bij elkaar wat betreft veranderen van zuiger. Ik heb een Z400 gehad en heb nu een LT-R 450. Het enige nadeel is de achteruit die soms eens nodig zou kunnen zijn. Veranderen van zuiger heb ik gehoord tussen de 80 en 100 uren maar dat zijn cross-uren; ik denk dat als je heel regelmatig je olie veranderd dat je een jaar of 2 kan doen met je zuiger. Onderhoud doet er in ieder geval veel aan.
Beter ne liter olie meer kopen dan een kapot blok of iets dergelijks :mrgreen:

Geplaatst: za 04 nov, 2006 18:45
door doubletracing
naar mijn berekening als je elke zondag 4 uur recreatief rijd zit je na 20 zondagen al aan 80 uur dus 2 jaar met dezelfde piston zal meer als genoeg zijn

Geplaatst: za 04 nov, 2006 19:18
door Turboy6
doubletracing schreef:naar mijn berekening als je elke zondag 4 uur recreatief rijd zit je na 20 zondagen al aan 80 uur dus 2 jaar met dezelfde piston zal meer als genoeg zijn
Je zit zoals je rekent wel aan 80 uren maar dat zijn geen 80 cross-uren; denk dat je dat rap maal 2 mag tellen om op recreatief niveau naar crossniveau te reken, dus een kleine 2 jaar zal wel lukken denk ik, ook afhankelijk hoeveel je rijd natuurlijk

Geplaatst: zo 05 nov, 2006 16:19
door miq
80 uren is toch ook al veel ik denk rond de 50uur...

Geplaatst: zo 05 nov, 2006 21:12
door No Limit W-tec
Voor mij tellen recreatieve uren op de baan dubbel tov cross uren. Constant aan hoog toerental op de baan is naar mijn gedacht veel slechter dan gaan crossen.

Als je twee jaar gaat wachten zal hij al lang in snot gedraaid zijn denk ik. Ik neem geen risico's meer : max alle 40 uur volledige revisie. Een blok dat kopt draait kost rap 2500 €, een volledige revisie, incl versnellingsbak en krukas revisie kost +/- 750 €.

Wat betreft olie nogmaals mijn mening : beter één liter olie van +/- 15-20 € 5-10 uur erop laten dan iedere 2 uur vervangen van goedkope olie. Niet vervuiling van olie is doorslag, wel smering van de olie.

Geplaatst: zo 05 nov, 2006 22:46
door lejeune
ik heb een RMZ 450(zelfde motor),ieder 2 rij-uren vervang ik de olie en iedere 2x vervang ik de oliefilter mee.de piston zou ik vervangen op 35 a 40 uur.

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 00:16
door Teunie
Recreatief kun je beter voor de quads gaan die wat minder zijn opgefokt (Warrior/KFX/Z400/Raptor,...), dan kun je veel langer rijden met een enkele zuiger.

Zoals No Limit zegt; beter op tijd vervangen dan alles in puin rijden...

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 11:39
door Turboy6
No Limit YFZ schreef:Voor mij tellen recreatieve uren op de baan dubbel tov cross uren. Constant aan hoog toerental op de baan is naar mijn gedacht veel slechter dan gaan crossen.

Als je twee jaar gaat wachten zal hij al lang in snot gedraaid zijn denk ik. Ik neem geen risico's meer : max alle 40 uur volledige revisie. Een blok dat kopt draait kost rap 2500 €, een volledige revisie, incl versnellingsbak en krukas revisie kost +/- 750 €.

Wat betreft olie nogmaals mijn mening : beter één liter olie van +/- 15-20 € 5-10 uur erop laten dan iedere 2 uur vervangen van goedkope olie. Niet vervuiling van olie is doorslag, wel smering van de olie.
Wie zegt dat als ik op de baan rijd ik constant aan, hoge toerentallen zit? Bij mij is het juist omgekeerd, op de baan wordt er rustig gereden en in de kleine baantjes gaan we wat hoger in de toeren. Dit is een discussie van lange adem en ieder doet nog wat hij wil. Ik heb nu 3 keer gereden en de olie + oliefilter gaan er deze week nog af, beter voorkomen dan genezen.
Als je met verstand rijd en ni constant alles vraagt van de motor valt alles nogal mee en dat is bij mij het geval. Ik blijf bij mijn standpunt. Ge kunt de zuiger alle 20u ook vervangen dan zijt ge ook zeker dat er niks aan is maar waar stopt het. Als een Suzuki-dealer me zegt tussen de 80 à 100 cross-uren dan kom ik uit op anderhalf jaar aan enduro-uren.

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 12:42
door No Limit W-tec
Elk denkt er het zijne over, wij hebben al genoeg meegemaakt en weten intussen waar ons aan te houden. Ik vind het risco op motor die in snot draait te groot tov van prijs van revisie.
Je kan 3-4 keer revisie doen voor de prijs van één keer motor kapot draaien. Dan is bij mij keuze snel gemaakt.

Ik raad je eens aan om een toerenteller op je quad te zetten en te kijken hoeveel toeren je quad doet als je "rustig" op de baan rijdt. Ik ben er zeker van dat als je nog op standaard banden en tandwielverhouding zit, je constant tegen of zelfs boven 10.000 toeren zit te rijden.

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 12:46
door No Limit W-tec
Turboy6 schreef: Ik heb nu 3 keer gereden en de olie + oliefilter gaan er deze week nog af, beter voorkomen dan genezen.
Niet interval van verversing maar kwaliteit van de olie geeft de doorslag !
Turboy6 schreef: Als een Suzuki-dealer me zegt tussen de 80 à 100 cross-uren dan kom ik uit op anderhalf jaar aan enduro-uren.
Hoeveel LTR's heeft hij al met 80-100 uur ? :wink:

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 14:23
door peet #77
waarschijnlijk geen één met zoveel uren maar heeft er al een stuk of 5-6 verkocht ik heb in mijn gedachte van begin volgend jaar te vernieuwen voor de zekerheid dan pas kan ik zeggen hoe mijn piston eruit ziet

maar weet nog welk merk ik er zal terug in plaatsen

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 15:23
door No Limit W-tec
peet #77 schreef:waarschijnlijk geen één met zoveel uren maar heeft er al een stuk of 5-6 verkocht ik heb in mijn gedachte van begin volgend jaar te vernieuwen voor de zekerheid dan pas kan ik zeggen hoe mijn piston eruit ziet
Het gaat niet enkel om piston, dit noem ik zelfs geen revisie. Een revisie is voor mij volledig : krukaslagers, drijfstanglager, krukas balanceren, cylinder nameten, versnellingsbak controleren (2de-3de versnelling vaak versleten, schakelvorken nazien),...

Vervanging van piston : neem gerust de OEM piston

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 15:36
door Robby
dit topic is wat bangmakerij voor de gewone recreatieve rijder... doe wekelijks niets anders dan zuigers en distributiekettingen vervangen... OK, voor cross zit je rond de 50uren goed, wat no limit aanhaalt van straatgebruik telt voor dubbel is ook waar...
Maar het belangrijkste is nog degene die erop zit en het onderhoud + daarbij de rijsteil
iemand die rustig met zen motor omgaat zoals het hoort,ff de tijd geeft om warm te draaien, op een recht stuk liever eens teveel schakelt als liggen te plafoneren kortom een rustige stijl heeft,of dit nu straat of cross is die gaat makkelijk het dubbele van rijuren hebben als iemand die op die moto springt stampen en starten, in elke vitesse ligt plafonage te rijden...
volgens mij moet je je motor behandelen aan de hand van je rijsteil. controleren kan natuurlijk nooit geen kwaad...
greetz

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 20:16
door andy;
kben er gerust in
set hooge kende speedracer baan banden is een must als je op baan gaat met een ltr
om de hoeveel km verversen jullie met denicol olie
en na hoeveel km piston