Pagina 1 van 1
reistrailer voor quad/buggy
Geplaatst: di 07 nov, 2006 23:40
door brutus32
naar analogie met dezelfde trailers voor terreinwagens wou ik een reistrailer maken voor achter een quad/buggy te hangen
afmetingen en gewicht waren het belangrijkste, de rest was a l'improviste..
is nog niet af, maar hij heeft toch al wat vorm..
ik (probeer) de vooruitgang te posten
afmetingen : (mm weggelaten voor t gemak)
L = 160cm zonder dissel
B = 125cm
H = 35cm zonder onderstel
= de "bak"
bedoeling is om op het (opengaande) deksel een (dak)tent te monteren
een tent zoals deze :
maar dan op de trailer
kheb een vage foto, wanneer het vordert post ik er meer
beetje duidelijkere foto's
let wel : nog NIET afgewerkt
pompkes moeten er nog op en profiefelen en ...
Geplaatst: wo 08 nov, 2006 13:02
door Sharky #3
Das dus voor achter een 4x4 quad te hangen dus.
Ga je er op uit trekken met de quad?
Geplaatst: wo 08 nov, 2006 13:16
door brutus32
Sharky #3 schreef:Das dus voor achter een 4x4 quad te hangen dus.
Ga je er op uit trekken met de quad?
bestelling van de kerstman voor achter zijne slee
jeps, utillity of buggy.. zou er toch een paar dagen mee willen rijden & campen om te testen hoe dat zich gedraagt on&offroad, geladen en niet-geladen,etc...
btw david bel mij vandaag s als ge tijd hebt

Geplaatst: wo 15 nov, 2006 13:33
door brutus32
Geplaatst: wo 15 nov, 2006 17:41
door JohnBeton
gaan die velgen en banden wel genoeg gewicht kunnen dragen ?
Dat zien er quadvelgen/banden uit.
Geplaatst: ma 20 nov, 2006 23:48
door brutus32
JohnBeton schreef:gaan die velgen en banden wel genoeg gewicht kunnen dragen ?
Dat zien er quadvelgen/banden uit.
@john beton zijn idd razr's op de originele aanhanger velgen, maximaal gewicht geladen is 300kg, pas na de foto's gezien dat ze praktisch leeg waren
beetje verder gedaan aan de opbouw, onderstel nog steeds experimenteel, maar toch al een idee hoe het moet zijn

Geplaatst: ma 20 nov, 2006 23:49
door airwolf
ziet er wel chique uit!

Geplaatst: di 21 nov, 2006 07:53
door No Limit W-tec
Kun je ipv de as niet beter werken met onafhankelijk gedragen wielen, als je van plan bent om dit offroad te gebruiken vrees ik dat je bodemvrijheid wat beperkt gaat zijn. Misschien een tip : kijk eens of je wat kan recycleren van een oude geit. Die werken met een vergelijkbaar systeem als de W-tec voorarmen en kun je bovendien geveerd maken. Gaat anders nogal afzien bij offroad gebruik als je ongeveerd blijft.
Die aanhangwagen is zeker interssante denkpiste. Ik heb vroeger Pyreneën doorkruist en waren met twee quads vrij zwaar geladen : benzine, wat sleutelmateriaal, kledij, tent, slaapzak, matje,...
Geplaatst: di 21 nov, 2006 13:20
door brutus32
wat t onderstel betreft ben ik er nog niet uit, voor atv is het anders als voor een buggy/bugster
bodemvrijheid is belangrijk maar totaalgewicht geladen is prioritair (bedoeling s om nog vooruit te geraken

)
in de voorste "klep/ruimte" is het voorzien een jerrycan v 10l benzine te steken, links daarvan komt een waterreservoir van 15l (of 20l kwacht op leveranc) met kraantje dat onderaan de aanhanger uitkomt
de klep waar de tent opligt kan geopend worden (indien tent OPgevouwen is zoals 2e foto) en die ruimte is
35cm hoog op 125cm breed en 140cm diep (getest : 2 slaapzakken, kleine bbq, vouwtafel en 2 vouwstoelen, dubbelgasbekken en kleine gasfles, 1 grote sportzak en heb nog wat plaats (doch gewicht nog te checken)
Geplaatst: di 21 nov, 2006 20:14
door Lewis
Een mooi begin, maar toch beetje verbeteringen aanbrengen voor het perfect is denk ik,
Laadruimte,dus het gewicht te hoog,voor stabiel door de bocht te gaan... mss ook laadruimte tussen de wielen maken zou gaat zwaarte punt ook al voor gedeelte verlagen,
Banden en velgen,beetje naar de magere kant,steek er is 22x11-10 onder

en maximale spoorbreedte dus gelijk met laadruimte.
de remork draagt naar voor af dat is totaal verkeerd moet juist andersom zijn, dan zal u quad veel stabieler bollen op de verharde weg en veel meer grip hebben in het onverharde...;
dan meer bodemvrijheid en vering in optie mss.
maar een leuk begin.

Geplaatst: di 21 nov, 2006 23:27
door brutus32
Lewis schreef:Een mooi begin, maar toch beetje verbeteringen aanbrengen voor het perfect is denk ik,
Laadruimte,dus het gewicht te hoog,voor stabiel door de bocht te gaan... mss ook laadruimte tussen de wielen maken zou gaat zwaarte punt ook al voor gedeelte verlagen,
Banden en velgen,beetje naar de magere kant,steek er is 22x11-10 onder

en maximale spoorbreedte dus gelijk met laadruimte.
de remork draagt naar voor af dat is totaal verkeerd moet juist andersom zijn, dan zal u quad veel stabieler bollen op de verharde weg en veel meer grip hebben in het onverharde...;
dan meer bodemvrijheid en vering in optie mss.
maar een leuk begin.

nog maar s (zie eerste post) : ONDERSTEL IS VOORLOPIG/EXPERIMENTEEL/NIET AF
11 is te breed, tis niet voor modder-modder, profiel die er uiteindelijk opmoet is de maxxis bighorn (ideale all-round band)
laadruimte is berekend op plaatsing bagage (en ook het waterreservoir en benzinejerryvan)
maar idd, een goe begin
