teflon bussen
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
teflon bussen
laatst kwam ik ergens sets tegen met teflon bussen ter vervanging van lagers in de a-armen en achterbrug
weet iemand van jullie of dat iets is?
als ik ze 1 keer per jaar moet vervangen ga ik daar denk ik mee rijden aangezien dat veel makkelijkers is dan die klote lagers er iedere keer in en uit te persen.
mvg bart
weet iemand van jullie of dat iets is?
als ik ze 1 keer per jaar moet vervangen ga ik daar denk ik mee rijden aangezien dat veel makkelijkers is dan die klote lagers er iedere keer in en uit te persen.
mvg bart
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quadrunner
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
- Locatie: Vlaams-brabant
Voor nog geen 60€ heb je een volledige set lagers en keerringen voor je quad. En je hebt ze op een paar dagen.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CH ... QQtcZphoto
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CH ... QQtcZphoto
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
lonestar/laeger's pro-trax
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Hebben we die foto nog Andries?
Waren ook onderhoudsvrije kunststof lagers met rubber. Resultaat was dat die bus gewoon niet draaide, maar dat die hele bus rond de bevestigingsbout in je frame begon te jingelen.
Toen hadden we ook een beetje speling, de montagepunten van je frame zien dan meer af.
Je hebt nu wel heel wat verschillende types van die onderhoudsvrije lagers, maar wie gebruikt die nu op een punt waar het o zo makkelijk is om even met de vetspuit te passeren
Ik begrijp niet wat er mis is met lagers en dubbele afdichtingen. Wij gebruiken die lagers al lang genoeg, en dat is precies een zwitsers uurwerkje, zo soepel. Temeer dat je veer dan meer kan werken om de schokken op te vangen, en niet om de wrijving van je lagers te overwinnen. Hoewel dat laatste wel marginaal zal zijn bij de meeste GOEIE bussen. Maar daar betaal je ook een prijs voor.
In de meeste goedkope(re) armen zie je ook bussen zitten, in de wat duurdere steken ze liefst lagers. Is een stuk duurder in aankoop/productie, maar ook gewoon beter.
Als je ze niet kan smeren (bvb geen smeernippel), dan wordt het een lichtjes anders verhaal, alhoewel...
Onder het mom van "onderhoudsvrij", "trillingsdempend" en andere creatieve uitvluchten probeert men goedkope inferieure zaken te verkopen. Nu is dat ook een kunst natuurlijk. Maar ik hou er niet van.
"Renéeéé, pak nog es wa van dien ertalon uit het rek, kmoet nog rap 10 buskes maken!"
Waren ook onderhoudsvrije kunststof lagers met rubber. Resultaat was dat die bus gewoon niet draaide, maar dat die hele bus rond de bevestigingsbout in je frame begon te jingelen.
Toen hadden we ook een beetje speling, de montagepunten van je frame zien dan meer af.
Je hebt nu wel heel wat verschillende types van die onderhoudsvrije lagers, maar wie gebruikt die nu op een punt waar het o zo makkelijk is om even met de vetspuit te passeren
Ik begrijp niet wat er mis is met lagers en dubbele afdichtingen. Wij gebruiken die lagers al lang genoeg, en dat is precies een zwitsers uurwerkje, zo soepel. Temeer dat je veer dan meer kan werken om de schokken op te vangen, en niet om de wrijving van je lagers te overwinnen. Hoewel dat laatste wel marginaal zal zijn bij de meeste GOEIE bussen. Maar daar betaal je ook een prijs voor.
In de meeste goedkope(re) armen zie je ook bussen zitten, in de wat duurdere steken ze liefst lagers. Is een stuk duurder in aankoop/productie, maar ook gewoon beter.
Als je ze niet kan smeren (bvb geen smeernippel), dan wordt het een lichtjes anders verhaal, alhoewel...
Onder het mom van "onderhoudsvrij", "trillingsdempend" en andere creatieve uitvluchten probeert men goedkope inferieure zaken te verkopen. Nu is dat ook een kunst natuurlijk. Maar ik hou er niet van.
"Renéeéé, pak nog es wa van dien ertalon uit het rek, kmoet nog rap 10 buskes maken!"
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
nuja het is zo dat ik dat frame wil poederlakken maar de a-armen en achterbrug ook wat betekent dat ik de lagers er uit moeten halen.
als ik dat dan toch aan het doen ben zet ik er het liefst nieuwe lagers in.
het voordeel van die busjes is echter dat ze makkelijk te vervangen zijn
dat gekloot met persen en vriezers om die lagers er in en uit de krijgen ben ik niet zo'n fan van.
ik ben er dus in ieder geval uit dat het lagers moeten worden maar wie kan me de volgende sets leveren?
ik weet niet hoe dat ebay werkt.
dus hoe iemand ze levert maakt me niet zo veel uit als de prijzen maar lijken op die van deze advertenties op ebay
het gaat dus om 4 sets van deze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/A-ARM-BE ... QQtcZphoto
en 1 set van deze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CH ... QQtcZphoto
en ik moet eigelijk nog twinrow lagers hebben maar ik weet pas welke als ik mijn achteras er uit heb
als ik dat dan toch aan het doen ben zet ik er het liefst nieuwe lagers in.
het voordeel van die busjes is echter dat ze makkelijk te vervangen zijn
dat gekloot met persen en vriezers om die lagers er in en uit de krijgen ben ik niet zo'n fan van.
ik ben er dus in ieder geval uit dat het lagers moeten worden maar wie kan me de volgende sets leveren?
ik weet niet hoe dat ebay werkt.
dus hoe iemand ze levert maakt me niet zo veel uit als de prijzen maar lijken op die van deze advertenties op ebay
het gaat dus om 4 sets van deze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/A-ARM-BE ... QQtcZphoto
en 1 set van deze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CH ... QQtcZphoto
en ik moet eigelijk nog twinrow lagers hebben maar ik weet pas welke als ik mijn achteras er uit heb
CustomCoatingsHelvoirt