Pagina 1 van 3
raptor 700 kop geflowed, en met dik succes...
Geplaatst: zo 10 dec, 2006 20:46
door wally
Geplaatst: zo 10 dec, 2006 20:50
door mikebike
hoe meet je dat,en wat is er precies gebeurt?zijn de poorten groter gemaakt ofzo?
Geplaatst: zo 10 dec, 2006 21:11
door Sebastien
jah laat zeker maar iets weten he
ben zeer benieuwd naar het resultaat
Geplaatst: zo 10 dec, 2006 21:15
door airwolf
da ziet er mooi uit!
laat ons zeker maar weten hoe het verloopt wally!
Geplaatst: zo 10 dec, 2006 22:39
door Alfredo
Is dat de inlaat, waar je benzine/lucht mengsel doorgaat?
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 00:32
door glen
ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat.
Is hij ervoor ook op de testbank gegaan?
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 08:49
door Ralph
Alleen de inlaat gedaan? Ziet er netjes uit.
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 17:12
door wally
nee is helemaal gedaan, in en uitlaat. Als je goed kijkt op de 2e foto zie je in en uitlaat. Maar de inlaat is het belangrijkste. Ging veel materiaal af, maar dat is de mazzel van dikke 1 pitters. Hij doet alle merken koppen, ook van racemotoren en auto's. Normaal kost een kop flowen bij jan smit powerparts ongeveer 350 euro...
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 18:10
door doubletracing
netjes gedaan,kan alleen maar voordelen geven volgens mij

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 19:14
door ger
ha wally ziet er smooth uit ben benieuwd of je de echte

knalijzers nu wel in kan halen
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 20:35
door No Limit W-tec
Ik heb vroeger de kop van mijn yfz laten doen, had merkelijk resultaat, vooral onderin bij het optrekken.
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:55
door Alfredo
Geplaatst: di 12 dec, 2006 06:41
door wally
ja mooie site he. Ik kon ze al. maar evengoed bedankt Alfredo. Hij heeft bij mij ook met klei geprobeert maar maakte niet veel uit dan wat het resultaat nu is. Dit is ongeveer max wat er in de kop van een raptor 700 zit. Hij had zelf een triumph 3 pitter Motorfiets. heeft standaard 3100 ltr/min, nu na het flowen met epoxy 3900 ltr/min. Op de testbank 20NM extra!
Geplaatst: di 12 dec, 2006 07:26
door mikebike
Heeel wazig dat verhaal

waarom zouden de grote fabrikanten de koppen expres te grote poorten geven?voor het rest materiaal naar oud ijzer te brengen?als het zo makkelijk pk`s verdienen is,waarom doen ze het fabriek af niet dan,en ook nog met dat hobby 2-componenten lijm

(misschien mooi spul als je midden in de rimboe gestrand bent.)ik geloof het niet,broodje aap verhaal

Geplaatst: di 12 dec, 2006 09:16
door No Limit W-tec
Op de kop van de yfz was het grootste probleem dat de poorten links en rechts niet gelijk waren, dus niet echt zorgvuldudig gegoten van Yamaha.
Er bestaan verschillende manieren om te flowen. Vroeger werkte men vooral op het polieren van de poorten om gladde wand en dus minder weerstand en grotere luchtverplaatsing te krijgen.
Momenteel wordt meer gewerkt op venturi effect dan op snelheid. Hierdoor verkleint men soms de uitlaatpoorten om betere reactie te krijgen. In bepaalde toerentallen (vooral onderin) wordt dan een soort vacuum gecreërd waardoor je luchtaanzuiging sterk vergroot reactie veel beter wordt.
Andere techniek die vaak wordt toegepast is het ruw zetten van de wanden, maar in bepaalde draairichting zodat lucht een bepaalde werveling krijgt en zo beter mengsel lucht-benzine.
Het polieren was makkelijk te meten met flow bank. Venturi en werveling zijn moeilijker te meten en steunen vaak op vertrouwen en ervaring van persoon die het uitvoert.
Een slecht uitgevoerde flowing gaat vaak slechter resultaat geven dan voordien !