Pagina 1 van 1
Kenteken op quad
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 20:42
door Léon
Hoi allemaal kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn van het verkrijgen van een kenteken op een quad.
dus wat kost het allemaal want ik hoor nogal wat verschillende prijzen en ik kan het nergens vinden wat de complete kosten zijn

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:00
door Arctic cat
Over wat voor soort quad heb je het?
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:03
door Léon
Yamaha Kodiak 450 Bj 2006
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:08
door brutus32
als het een nieuwe/2ehands is moet je BPM betalen (heb ik hier al paar keer uitgelegd)
Wanneer moet u BPM betalen?
U moet BPM betalen in de volgende gevallen:
U laat een personenauto, motorrijwiel of bestelauto in het Nederlandse kentekenregister registreren. Voor een bestelauto betaalt u BPM als deze op of na 1 juli 2005 voor het eerst in gebruik is genomen. Bij aanschaf van een nieuwe auto wordt deze registratie meestal door de dealer, autoverkoper of de importeur gedaan.
Over welk bedrag wordt de BPM berekend?
De BPM wordt berekend over de netto catalogusprijs van de personenauto, het motorrijwiel of de bestelauto.
De netto catalogusprijs is de catalogusprijs min de omzetbelasting. De catalogusprijs is de verkoopprijs die de fabrikant of importeur van het motorrijtuig in Nederland adviseert.
Bij een nieuw motorrijtuig geldt de catalogusprijs van de datum waarop aan het motorrijtuig een kenteken wordt toegekend.
Bij een gebruikt motorrijtuig geldt de catalogusprijs van de datum waarop het motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen.
Let op!
In de auto- en motorbranche en op prijslijsten wordt vaak de term 'consumentenprijs' gebruikt. Dat is de catalogusprijs plus de BPM. De consumentenprijs is dus niet hetzelfde als de catalogusprijs.
Extra opties, accessoires en bijzondere uitvoeringen
Extra opties, accessoires en bijzondere uitvoeringen maken deel uit van de netto catalogusprijs. Hierover moet u dus ook BPM betalen. Als u aangifte doet, dan zal de Douane het motorrijtuig controleren op de aanwezigheid van opties en accessoires.
Netto catalogusprijs bij bestelauto's van het type chassiscabine met specifieke voorzieningen
Ook voor de bestelauto is de netto catalogusprijs het uitgangspunt voor de berekening van de BPM. Maar voor bestelauto's van het type chassiscabine die naar de wensen van de gebruiker worden aangepast, hoeft u over de kosten van de aanpassingen voor het bedrijfsmatig gebruik geen BPM te betalen. Het gaat dan bijvoorbeeld om kosten voor het aanbrengen van:
een laadbak met specifieke afmetingen;
een takelinstallatie;
rekken voor glasvervoer;
een platvorm voor vervoer van schadeauto's.
Over dit soort voertuigen wordt de BPM dus berekend over de netto catalogusprijs van de bestelauto in de uitvoering chassiscabine.
Over de kosten van de meerprijs van andere voorzieningen dan de aanpassingen voor het bedrijfsmatig gebruik, moet u wel BPM betalen. Denk bijvoorbeeld aan verzwaarde veren of een trekhaak.
De Douane van het aangiftepunt BPM kan u vertellen over welke aanpassingen en voorzieningen u BPM moet betalen.
Informatie over de verschillende prijzen (catalogusprijs, netto catalogusprijs en consumentenprijs) én over de prijzen van extra opties, accessoires en bijzondere uitvoeringen, kunt u krijgen bij de:
importeur;
dealer;
Bovag;
RAI;
ANWB.
Berekening van de BPM
Als de Douane de netto catalogusprijs van het motorrijtuig heeft vastgesteld, wordt het BPM-tarief hierop toegepast. De uitkomst hiervan is het bruto BPM-bedrag. Het netto BPM-bedrag is het bruto BPM-bedrag minus de korting op basis van de leeftijd of de tegenbewijsregeling.
Als u een nieuw motorrijtuig koopt en laat registreren, dan is dit bruto BPM-bedrag het definitieve bedrag dat u moet betalen. Als u een gebruikt motorrijtuig koopt en laat registreren, dan past de Douane op het bruto BPM-bedrag een kortingsregeling toe, gebaseerd op de leeftijd van het voertuig. Bij een gebruikt motorrijtuig heeft u ook nog de mogelijkheid om de 'tegenbewijsregeling' toe te laten passen. Bij de tegenbewijsregeling bepaalt de daadwerkelijke afschrijving op het motorrijtuig de korting die u op het bruto BPM-bedrag krijgt.
BPM-tarief
Het BPM-tarief bestaat voor personenauto's en bestelauto's uit een percentage van de catalogusprijs met, afhankelijk van de soort brandstof, een verminderings- of vermeerderingsbedrag.
Daarnaast is er voor personen- en bestelauto's met een dieselmotor en voorzien van een roetfilter (die aan bepaalde eisen voldoet) nog een extra korting van toepassing. Dit geldt alleen voor personen- en bestelauto's die op of na 1 juli 2005 in gebruik zijn genomen.
Het tarief voor motorrijwielen bestaat uit een, afhankelijk van de catalogusprijs, percentage van die catalogusprijs en eventueel een verminderingsbedrag.
tarief hier :
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-20.html
voor jou zal het 20,4% zijn met een vast minderingsbedrag van 224€

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:18
door Léon
Ok heel erg bedankt voor de info, ik denk dat het dan nog een dure geschiedenis wordt dat kenteken.
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:29
door Ralph
En natuurlijk de kosten voor het verlichtingspakket + keuringskosten. Bijelkaar gemiddeld zo'n 2500 euro.
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:39
door wally
voor de mijne incl alles 3300 euro.
kenteken
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 22:00
door Léon
Ja maar hier zit al alles op dus verlichting en kniperlichten dus ik hoef volgens mijn alleen het kenteken aan te vragen
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 22:06
door PeRReWePS
Mits het E-keur lichten zijn heb je geluk anders dienen die ook aangepast te worden...
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 22:14
door brutus32
kleine doch kostenbesparende tip als je zelf invoert (dus aankoopt in het buitenland)
haal alles eraf wat ook maar een optie KAN zijn = minder BPM

(doen ze al lang met wagens, onlangs in nederland nog wat ophef over die truc)