Pagina 1 van 2
welke setup voor mijn yfz450?
Geplaatst: do 14 dec, 2006 09:28
door YFZPower
hallo, ik ben nieuw op het forum en heb een vraag
ik rij met een yfz450 model 2006 en zou graag andere veren kopen en a-armen, nu is mijn vraag welke zijn het beste?
iemand stelde me voor: Houser a-armen en een lonestar achterbrug en houser linkage en Elka vering
wat vinden jullie daarvan?
ik heb al veel gehoord van andere merken zoals intrax, technoflex, öhlins...
wat is jullie mening hierover? ook qua afstelling?
en waar kan ik die spullen halen?
alvast bedankt!

Geplaatst: do 14 dec, 2006 10:12
door No Limit W-tec
Met Houser en Elka kan je niet missen, voor link heb je keuze tussen GT Thunder, Elka en Houser.
Elka vering : don't touch it ! Heb er zelf mee gereden en blij dat ze de duur uit zijn.
Mijn beste ervaringen zijn Ohlins en Intrax.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 10:19
door YFZPower
waarom vond je elka niet goed?
bedankt voor de info. de armen worden houseren achterbrug een lonestar +1", linkage denk ik houser MX
nu alleen nog een set vering. ik heb contact gehad met intrax en ze vragen de quad tot bij hun maar dat is een groot probleem, hebben zij geen gegevens zodat ze de vering kunnen maken zonder dat de quad bij hun is?
Geplaatst: do 14 dec, 2006 10:28
door Vyrena
Om echt goede vering te maken die aangepast is op je quad en jou moet die er toch heen hoor... Want je wilt toch het beste als je wat koopt.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 10:42
door wantjes #9
No Limit YFZ schreef:
Elka vering : don't touch it ! Heb er zelf mee gereden en blij dat ze de duur uit zijn.
dat vind ik er toch ook over ze
de helft van de usa rijd ermee en jij gaat nu zeggen dat het niet deugd!
ik denk dat er weinig veren zijn die echt slecht zijn, afstellen dat zal zeker wel het magische woord zijn.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 10:56
door YFZPower
dat vroeg ik mij ook af waarom hier weinigen met elka rijden en in amerika zie je ze bijna overal.
ik kan aan een set elka elite komen long travel voor 1510euro (voor en achter). en intrax kost 3000euro, waar zit het prijsverschil in?
Geplaatst: do 14 dec, 2006 11:21
door Frank MB
wantjes #9 schreef:No Limit YFZ schreef:
Elka vering : don't touch it ! Heb er zelf mee gereden en blij dat ze de duur uit zijn.
dat vind ik er toch ook over ze
de helft van de usa rijd ermee en jij gaat nu zeggen dat het niet deugd!
ik denk dat er weinig veren zijn die echt slecht zijn, afstellen dat zal zeker wel het magische woord zijn.
Slecht is misschien een groot woord, maar als je veel beter kunt krijgen voor dezelfde prijs, waarom zou je dan met mindere spullen rijden.
En daar komt bij dat de amerikanen elka ook niet zo goed vinden, of ze moeten al gerevalved zijn, standaard zijn ze slechter dan pep, axis en tcs volgens de meeste amerikanen.
Ik zou ook gewoon voor intrax gaan, is gewoon het beste waarmee ik gereden heb, en dat kunnen vele anderen bevestigen door hun bevindingen met intrax.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 12:00
door No Limit W-tec
wantjes #9 schreef:No Limit YFZ schreef:
Elka vering : don't touch it ! Heb er zelf mee gereden en blij dat ze de duur uit zijn.
dat vind ik er toch ook over ze
de helft van de usa rijd ermee en jij gaat nu zeggen dat het niet deugd!
ik denk dat er weinig veren zijn die echt slecht zijn, afstellen dat zal zeker wel het magische woord zijn.
Wantjes, ik zit hier niet te zeveren, wij hebben echt moeite gedaan om alles goed te krijgen. Hebben andere veren besteld, hebben zelfs een set terug gestuurd naar Canada maar zonder echt beterschap te hebben. Vering was te hard voor de putten en sloeg door op de jumps. Paardekam heeft ze dan uiteindelijk met interne aanpassingen min of meer rijdbaar gemaakt maar ik heb ze uiteindelijk in frankrijk verkocht. De tweede set stond jammer genoeg op de gestolen quad van Pornstar en stukken zijn teruggevonden maar nog geblokkeerd bij het Nederlandse gerecht... Anders mocht je ze direct testen...
Als je tweede mening wil, vraag dan eens YFZ2007 (Bart Delaere), heeft met zowel Elka, Technoflex als Intrax gereden en heeft nu zowel zijn Elka als Technoflex verkocht en zijn YFZ en LTR op Intrax gezet.
Momenteel rijden er nog heel weinig toppiloten in VS met Elka. Heb erover gesproken op beurs vorig jaar in de VS en reden was simpel : alle toppers zijn gratis sets Elka aangeboden met nog geld erbovenop. Zijn dan zelf naar gespecialiseerde bedrijven geweest om valving en interne werking te laten verbeteren. Resultaat : doorsnee klant dat Elka super is en loopt in de val en koopt ze. Ik heb me ook laten misleiden door de reacties op YFZ Central en dergelijke. Elka is één van de vele forum hypes die veel geld kosten maar hun verwachtingen niet inlossen.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 13:32
door bertmat
Dat de Intrax voor zandbaan goed is zal ik niet betwisten, maar heeft al iemand ermee op harde banen gereden?
Tja, demper terugsturen naar Canada is uiteraard geen garantie op succes, die mensen hebben hoogstwaarschijnlijk nog nooit een Belgisch of Europees crossparcours gezien...
Die Elka veren zijn volgens mij niet slecht, je moet gewoon kunnen duidelijk maken aan de fabrikant of afsteller wat je van het spul verlangt.
Ben je eigenlijk wel zeker dat je de link wil veranderen?
Hier rijden we niet op Amerikaanse crossbanen, noch cross country...
PS @No Limit, was jij niet de eerste om te zeggen dat de Elka veren zo goed waren?
Geplaatst: do 14 dec, 2006 13:40
door Dutje#82
YFZ power, ik heb nog een komplete set veringen liggen, voor achter met gt thunder link
het zijn technoflexen (niet goed) maar ze zijn aangepast door bartha racing (werkt samen met paardekam) en nu zijn die goed!
pm me voor prijsje.. moeten echt weg...

Geplaatst: do 14 dec, 2006 13:55
door Mika
Waarom moeite doen om die Elka's te laten afstellen voor onze crossparcours als er hier bedrijven zijn die kant en klare veren maken die wel goed werken!
Volgens mij moet je al echt goed kunnen afstellen & er veel verstand van hebben om een merkbaar verschil te voelen tussen Technoflex, Reiger of Ohlins dempers.
Het prijsverschil tussen een setje Intrax vering zal wel ergens zitten, maar ik denk dat het té groot is om genoeg rijders aan te spreken.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 14:08
door Twan #33
En welke recreatie rijder gaat nu 3000 euro voor veren uitgeven

, met een sponsor of een miljoenen lot mss.
De meningen verschillen van iedereen hier, de een zweert bij öhlins de ander bij intrax de ander weer bij reiger. Als je gewoon recreatie crosser bent heb je volgens mij al meer dan genoeg aan revalving of reiger proflex technoflex.
Maar dit is een conclusie die ik trek uit het lezen van reviews en antwoorden van mensen.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 14:43
door No Limit W-tec
Intrax gaat bij mijn weten zijn prijzen binnenkort gaan aanpassen en zal het interessanter komen.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 14:47
door No Limit W-tec
Mika schreef:Volgens mij moet je al echt goed kunnen afstellen & er veel verstand van hebben om een merkbaar verschil te voelen tussen Technoflex, Reiger of Ohlins dempers.
Het prijsverschil tussen een setje Intrax vering zal wel ergens zitten, maar ik denk dat het té groot is om genoeg rijders aan te spreken.
Er is wel degelijk een wereld van verschil tussen de drie genoemde merken, al hangt veel af van de afstelling. Heb met alle drie gereden en weet er dus wel iets van af. Met valving kan veel verbeterd worden maar als kern niet goed is is het maar oplappen... Volgens Paardekam zijn Elka vering intern echt beneden alle peil en is aanpassing nodig om goed te laten werken vooral op rebound gebied.
Prijs van Intrax zit hem vooral in het feit dat het om geen massaproductie gaat zoals Elka of Ohlins en volgens Henk thuis zitten in demper een aantal speciale 'features' die de prijs verhogen, oa one-way valve die ervoor zorgt dat quad minder duikt in bochten.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 14:51
door No Limit W-tec
bertmat schreef:Dat de Intrax voor zandbaan goed is zal ik niet betwisten, maar heeft al iemand ermee op harde banen gereden?
Tja, demper terugsturen naar Canada is uiteraard geen garantie op succes, die mensen hebben hoogstwaarschijnlijk nog nooit een Belgisch of Europees crossparcours gezien...
Die Elka veren zijn volgens mij niet slecht, je moet gewoon kunnen duidelijk maken aan de fabrikant of afsteller wat je van het spul verlangt.
Ben je eigenlijk wel zeker dat je de link wil veranderen?
Hier rijden we niet op Amerikaanse crossbanen, noch cross country...
PS @No Limit, was jij niet de eerste om te zeggen dat de Elka veren zo goed waren?
We hebben wel degelijk duidelijk gemaakt wat we wouden maar blijkbaar was het doorslaan niet op te vangen bij Elka, als je jumps ziet die ze in Amerika doen dan vraag ik mij af hoe ze dat doen met die Elka's.
Link veranderen is volgens mij beste wat je kan. Hebben we op yfz meeste mee bereikt, je moet maar eens vragen aan Auke die met yfz met standaard aangepaste vering voor en achter standaard + elka link rijdt. Quad komt er heel comfortabel door, vering wordt veel meer progressief en vangt putten heel goed op.
Zoek maar heel het forum af, heb nooit gezegd dat Elka goed waren.
