Pagina 1 van 1

yfz 450 of banshee

Geplaatst: wo 27 dec, 2006 22:37
door gareth
Wat is nu echt sneller een banshee of een yfz 450?

Yfz is een stuk lichter toch. Banshee 175 kg en yfz 159 kg.

Zag een video van een banshee met toomey uitlaat en een banshee met een v force membraam. Ze waren allebei even snel. Met die uitlaat gaat die banshee al boven de 45 pk zag ik dus met membraam gaat het al helemaal hard of niet.

Met uitlaten, cdi membraam(banshee) en luchtfilter. Als je dit bij beide veranderd is de banshee dan sneller.

Zag nu ook drags met yfz 450 en raptor 660 dat 450 gewoon bij houd.
Misschien iemand met ervaring tussen wat zou je dan kiezen voor op de weg als je voor power kiest.

Alvast bedankt.

Re: yfz 450 of banshee

Geplaatst: wo 27 dec, 2006 22:39
door epix no-fear
ik ben nog steeds van mening dat als je op weg rijd en veel lol wil hebben.
dan kun je het beste een banshee met uitlaatjes kopen.

Geplaatst: wo 27 dec, 2006 22:39
door Frank MB
Power, simpel, kies dan de banshee. En no way dat een banshee met alleen een membraan, een met andere uitlaten bijhoud.

Geplaatst: wo 27 dec, 2006 22:55
door epix no-fear
Frank MB schreef:Power, simpel, kies dan de banshee. En no way dat een banshee met alleen een membraan, een met andere uitlaten bijhoud.

inderdaad dat is ook nog zo.
een membraam is aleen voor een goede gasreactie
ik merkte in verschil kwa vermogen geen verschil toen ik op mijn crosser een ander membraam stak aleen verschil in gas reactie

Geplaatst: do 28 dec, 2006 00:03
door mr.
banshee is sneller want toen ik nog een banshee had en volgas ging waaide ik zowat van me quad af en dat is bij me yfz niet :p :wink:

Geplaatst: do 28 dec, 2006 13:18
door gareth
Oke thx.

Dus dat is duidelijk

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 13:53
door superjetfactory
banshee is veel sneller in top maar moeilijker te berijden in los zand omdat ie teveel power heeft en nadeel is de twee cilinder waardoor ie van stilstand naar rijdend te bruut is . verschillende malen een drag gehouden op het strand bij de maasvlakte maar onderin zeeeer moeilijk te controleren tot de 4 versnelling .daarna ... daaaag viertakt . viertakt springt wel gemakkelijker van wege het 'tamme 'karakter.
groeten van voormalig banshee (maessen quads) nu raptor 700 rijder.. :rock:

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 19:26
door gareth
oke. Iemand die een banshee heeft gehad zei dat het niks was voor op de weg. Veel te zenuwachtig.
Is alleen lekker rijden als je continu optrekt en door trekt. je kan niet constante snelheid rijden met een banshee.

Maarja ik vind een banshee toch wel mooi en kan je veel power in krijgen.

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 22:14
door Topsport
Voor te crossen een 450. Voor op de weg zeker en vast een banshee. Ik heb ze beide gehad, maar de banshee is echt zalig voor op de weg en dit vooral door de 6de versnelling. Ik vind juist dat de banshee een veel rustiger karakter heeft voor op de weg te rijden.
Wat ik vooral ambetant vond bij de 450 was het getril aan mijn voeten tegen 110-120km/h(wat niet weerhoud dat de 450 echt een superquad is!).
Ik heb uiteindelijk voor de banshee gekozen en heb er geen minuut spijt van gehad.

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 22:19
door gareth
Maar kan je goed en rustig constant rijden dan?

En aan onderhoud gaat dat harder? Zei dat de koppeling ook weer harder slijt bij een banshee en zuiger natuurlijk.

4 takt alleen kleppen stellen en motorblok olie en filter eigenlijk.

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 22:30
door Topsport
Onderhoud heb ik eigenlijk zeer weinig aan mijn banshee. Gewoon tijdig luchtfilter en carbu zuivermaken en nieuwe bougies erin, dat is het zowat voor de motor. Als je op de weg rijd slijt je koppeling niet snel, tijden het crossen is het een ander verhaal.
Het probleem bij een banshee is dat hij weinig koppel heeft en zeer veel pk's, dus als je wil doortrekken moet de motor al op een vrij hoog toerental zitten(in tegenstelling tot een 450).
Toen ik mijn banshee gekocht heb, heb ik meteen nieuwe zuigers gezet, en nadien heb ik er nooit problemen mee gehad(stukken van een banshee zijn spotgoedkoop en met hopen te vinden).
Ik vind het grote voordeel van een banshee vooral dat wanneer je lange afstanden doet, dat je gewoon kan cruisen tegen 120km/h zonder dat je motor veel toeren maakt(hangt natuurlijk af van uw tandwielverhouding, maar in vergelijking met andere quads...). Topsnelheid van een banshee ligt ook enorm hoog. Hou er wel rekening mee dat ik hier praat over een banshee met race-uitlaten(met een originele heb ik nooit gereden).

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 22:43
door Dutje#82
ik heb beidde gehad.. als ik in de start niet mee ben hè... denk ik aan de banshee tijden... je hoefde maar aan de gas te komen
en dat ding schoot voorruit :) hij is wat minder wendbaar inde putten maar ah..

voor op straat is die quad echt HOT man man daar ga je plezier aanhebben die dingen scheuren als de beesten :duimhoog:

Geplaatst: za 30 dec, 2006 00:27
door superjetfactory
Topsport schreef:Onderhoud heb ik eigenlijk zeer weinig aan mijn banshee. Gewoon tijdig luchtfilter en carbu zuivermaken en nieuwe bougies erin, dat is het zowat voor de motor. Als je op de weg rijd slijt je koppeling niet snel, tijden het crossen is het een ander verhaal.
Het probleem bij een banshee is dat hij weinig koppel heeft en zeer veel pk's, dus als je wil doortrekken moet de motor al op een vrij hoog toerental zitten(in tegenstelling tot een 450).
Toen ik mijn banshee gekocht heb, heb ik meteen nieuwe zuigers gezet, en nadien heb ik er nooit problemen mee gehad(stukken van een banshee zijn spotgoedkoop en met hopen te vinden).
Ik vind het grote voordeel van een banshee vooral dat wanneer je lange afstanden doet, dat je gewoon kan cruisen tegen 120km/h zonder dat je motor veel toeren maakt(hangt natuurlijk af van uw tandwielverhouding, maar in vergelijking met andere quads...). Topsnelheid van een banshee ligt ook enorm hoog. Hou er wel rekening mee dat ik hier praat over een banshee met race-uitlaten(met een originele heb ik nooit gereden).
AGREEEE...!

heb nu een raptor maar munne bashee waar veul rapport ...

het geluid van den bansh is smeltend .. gewoon zo vet (met van hasselt pipes dan he!)
reden waarom ik ben overgestapt is "getting old "en de koppeling lag er telkens uit met crossen
oh ja ben ook wat luier geworden en heb geen zin meer om af te stappen als ik ergens een dood straatje in rijd

mocht iemand interesse hebben in een kenteken van een banshee 2000 € 1200 euro.

Geplaatst: za 30 dec, 2006 10:15
door Vyrena
Ik vind de shee een verschrikking op de weg, veels te zenuwachtig. Voor een kwartiertje wel leuk maar wil je een dagje weg geef ik toch voorkeur aan de viertakt. Voor op de weg ook niet de 450 want daar is de zithouding niet goed voor lange afstanden, dus de 660 of 700. Ik heb op alledrie gereden dus weet het zo`n beetje wel. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik op een viertakt als een vis in het water ben!