Pagina 1 van 2

risico's bij verlagen?

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 11:22
door ::::JoReN::::
zijn er risico's bij het verlagen van een quad? een vriend van mij zegt dat als je neerkomt van een wheelie dat de kans dat je kader plooit groter is. Klopt dat?

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 12:20
door Bad Boy for life
Is misschien wel mogelijk , mijn quad staat nu heel hard en laag en als ik in het begin eens een wheelie deed dan kwam die idd hard neer en ben er dan ook maar meteen mee gestopt .

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 12:36
door Speedmaster
Maakt geen zak uit ik doe het al jaren met mijn Barossa die is ook verlaagd en verbreed

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 12:45
door nicky_18
nouw kan je zeggen ik heb paar weken trug een ongeluk gehad en dat kwam ook daar door ik had er veren onder staatn die lager ware en ik kwam neer van het wheelye en bam fusee kogel breekt af om dat ie zo ver door zen veren ging.! kzouw het niet doen

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 12:56
door decuyper
Ahja, kweet het niet..
Als je je veren hard genoeg zet zal je niet op je kader landen hoor.. Je hebt natuurlijk wel minder veerweg. Je maakt best datje gemakkelijk hem terug hoog kunt zetten (indien het niet goed is), zo heb ik het ook gedaan :wink:
Kdenk wel dat je veel beter kan draaien met een verlaagde quad, daarom deed ik het ook..

grtzzzz

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 13:30
door Fré
verlagen en verlagen is twee. Koop je supermotard veren met kortere veerweg en goede minimale schokdemperlengte dan is dat geen probleem. Zeker dat van die kader plooien, akoord dat het japanees pisbakkenstaal is maar het is nu ook weer niet zo zacht als kaas.

Hoe ga je verlagen? Zonder aangepaste schokdempers kan je al het een en ander compenseren met je vering harder te zetten, maar dat is nu ook niet DE oplossing volgens mij.

Als je fuseekogels breekt dan heb je volgens mij je huiswerk niet goed genoeg gedaan :kniktriest:
Je moet altijd een beetje kijken wat de effecten voor je a-armen zijn als je de boel gaat verlagen.
Goed nadenken = goed resultaat. Brikoleren = brokken.

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 13:35
door Alfredo
Als je gaat verlagen met die kits (Durablue bv.) is het inderdaad af te raden om teveel druk uit te oefenen op je frame. Het gaat dan wel over het rijden op parcours, van een wheelie lijkt het me sterk dat je je kader zomaar gaat plooien. Als er dan al iets breekt/plooit, zal het die kit wel zijn of de bevestigingspunten aan je armen.

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 15:37
door wally
http://www.the-quad.de/QuadBilder.htm

Kijk is naar de verschillende quads, De ene heeft a-armen voor de sm en de andere niet, en wat fre al zei eerder is dat je met de standaard armen gaat verlagen, dat je je balljoints wel het uiterste vraagt. Dat komt door de hoek van het uiteinde van de a-arm

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 20:32
door ::::JoReN::::
ok manne, bedankt voor alle goeie tips! Ik zal er nog ff mee wachten, mss eens kijken om zelf a-armen te maken...

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 23:01
door peet #77
Zelf a-armen maken is niet zo makkelijk volgens mij
beter sparen en goeie kopen van een degelijk merk,
die mensen hebben er al veel jaren ervaring mee

Geplaatst: ma 01 jan, 2007 11:35
door ::::JoReN::::
m'n vader heeft zelf een bedrijf in inox design en metaalbewerking, proberen kan geen kwaad zeker :wink:

Geplaatst: ma 05 feb, 2007 00:30
door ticoquad
hallo jongens even een vraagje over verlagen als we tog bezig zijn :p
Ik wil mijn Z van voren iets verlagen en achter misschien ietsje verhogen maar ik heb mijn standart a armen nog en veren is dat mogelijk of moet ik echt alles kopen om dat waar te maken.

Geplaatst: ma 05 feb, 2007 13:15
door ::::JoReN::::
ik zou vooraan verlagingsblokjes steken, en achteraan zou ik dan niet verhogen, want hij zal dan té schuin staan, dat is mijn mening. kevin-raptor heeft de zijne vooraan verlaagd door middel van zulke blokjes, je moet hem anders maar eens pm'en. ze zullen ook wel beschikbaar zijn voor een z400

kijk anders hier eens:
http://www.crjperformance.com/frloki.html

Geplaatst: ma 05 feb, 2007 21:24
door Sg6
persoonlijk zou ik de z400 vanvoor niet verlagen. Je zal een raar stuurgedrag creeren alsook het remmen op voorwielen zullen je de neiging geven om je over de quad te zwieren.
Als je vanvoor verlaagd verlaag je de achterkant mee.

Geplaatst: ma 05 feb, 2007 22:23
door ticoquad
dus is het niet mogelijk om zonder iets te verlagen? Ik wil mijn voor kant maar een klein beetje verlagen zonder onderdelen. Dus met de standaard voorvering.

Toegevoegd na 51 minuten:

dus is het niet mogelijk om zonder iets te verlagen?? Ik wil mijn voor kant maar een klein beetje verlagen zonder onderdelen. Dus met de standaard voorvering.