Pagina 1 van 2

originele veren raptor verkorten

Geplaatst: di 02 jan, 2007 19:43
door warrior3000
zal julie mss al gelezen hebben bij een ander onderwerp van mij ga ik dus mijn quadje verlagen. (laten verlagen) heb hem binne gedaan en ze hebben mij daar verteld dat ze mijn originele veren kunnen inkorten, of dichter bij elkaar persen zodat mijn quad een gans stuk lager komt.

Iemand enig idee hoe ze dit doen en hoe het er dan gaat uitzien, heb beetje schrik dat het niet zo mooi meer gaat zijn dan... :?

Geplaatst: di 02 jan, 2007 19:47
door gareth
En wat gaat dat kosten dan. SM veren heb je al voor ongeveer 500 euro dacht ik. En iets betere voor 900 euro en reigers voor 1800 euro.

www.quad-world.de

Weet niet of dat wat is hoor die goedkope veren. Wat gaat dat kosten die veren in laten korten?

Geplaatst: di 02 jan, 2007 19:50
door warrior3000
geen idee ! hij ging ne schone prijs maken ... ... ik ben benieuwd.hopelijk weet ik het donderdag allemaal.

aan je veren steekt er zo een pinneke, en hij zou dat lager plaatsen of zoiets, weet het echt ni

Geplaatst: di 02 jan, 2007 19:52
door glen
de 3 mogelijk manieren die ik ken (buiten het gewoon verdraaien en zo de veer harder opspannen, scheelt misschien max 2-3cm):
- de veren afzagen zodat ze korter zijn
- de veren bijeen drukken en er een klem opzetten dat ze niet meer helemaal kunnen "uitveren".
- de veren bijeen persen en ze heet stoken/afkoelen, en ze op die manier andere (veer)eigenschappen geven waaronder een kortere lengte.

Beste manier van deze 3 is de laatste, op voorwaarde dat ze weten waarmee ze bezig zijn..


Maar het kan waarschijnlijk ook wel op andere manieren, deze 3 worden vooral gebruikt door auto tuners die er zo goedkoop mogelijk vanaf willen komen en niet zo kijken naar de baanvastheid/veiligheid.

Geplaatst: di 02 jan, 2007 19:52
door Lewis
om welke reden zou je dat laten doen? en voor welk gebruikje u quad ? hou er wel rekening mee dat u nuttige veerweg dan ook verkleind ! persoonlijk vind ik dat er veel betere oplossingen zijn om te verlagen.

Geplaatst: di 02 jan, 2007 19:56
door warrior3000
weet ik dat er betere oplossingen zijn en hij zij eerst dat hij veren had voor iets van een 250€ en dan zij hij weet iets anderes en dan nog iets anders. dan weer een verlaginskit van durablue en nu dit. denk dat het dit "- de veren bijeen drukken en er een klem opzetten dat ze niet meer helemaal kunnen "uitveren". " ongeveer is wat hij bedoelde. maar dat lukte niet goed dus weet ik niet wat hij gedaan zou hebben.

zoals ik zij heb ik er beetje schrik voor. volgende keer gewoon zeggen wat ik wil en dat moet hij dan maar doen.

edit: hij heeft me ook verteld dat ik ze terug standaard kan zetten als ik er mee zou wille gaan crosse, rij er nu enkel mee op de baan.

Geplaatst: di 02 jan, 2007 20:14
door Lewis
:? hou ons op de hoogte wat het resultaat geworden is !

Geplaatst: di 02 jan, 2007 20:18
door airwolf
nu ik er aan denk voor een verlangingskit moet je is een pb sturen naar bad boy for life de zijne is ook verlaagd :wink: !

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 12:52
door warrior3000
just aan telefoon gehad, het lukte blijkbaar toch niet goed en heeft er kortere veren onder gestoken vanvoor en vanachter gewoon ingekort. Laat wel wat weten als hij thuis staat. Post ik ook ineens foto's

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 17:23
door jossoh
glen schreef:de 3 mogelijk manieren die ik ken (buiten het gewoon verdraaien en zo de veer harder opspannen, scheelt misschien max 2-3cm):
- [strike]de veren afzagen zodat ze korter zijn[/strike]
- de veren bijeen drukken en er een klem opzetten dat ze niet meer helemaal kunnen "uitveren".
- de veren bijeen persen en ze heet stoken/afkoelen, en ze op die manier andere (veer)eigenschappen geven waaronder een kortere lengte.

Beste manier van deze 3 is de laatste, op voorwaarde dat ze weten waarmee ze bezig zijn..


Maar het kan waarschijnlijk ook wel op andere manieren, deze 3 worden vooral gebruikt door auto tuners die er zo goedkoop mogelijk vanaf willen komen en niet zo kijken naar de baanvastheid/veiligheid.
dat zou ik niet doen hoor! bij een auto kan dit ook niet! onveiliger kan niet!
Dat dit een goedkope oplossing is, ben ik met je eens, of dit ook zo een goede oplossing is betwijfel ik.

Wat bij ongeval: bewijslast ligt bij tegenpartij, tegenpartij zal moeten bewijzen dat het ongeval veroorzaakt is door het gebruik van afgezaagde veren.

Je hebt allicht wel eens een opel gezien met afgezaagde veren. Dit lijkt leuk, maar rijdt als een kruiwagen, dit stuitert over de weg dat het niet leuk meer is om te zien.[/strike]

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 17:34
door Vyrena
Ik zou niet gaan lopen klooien door zulke oplossingen. Koop een deftig setje Supermoto schokkers en je bent klaar, je zult daar veel meer plezier van hebben!

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 17:39
door jossoh
Vyrena schreef:Ik zou niet gaan lopen klooien door zulke oplossingen. Koop een deftig setje Supermoto schokkers en je bent klaar, je zult daar veel meer plezier van hebben!
dan zijn we het daar over eens :applaus:

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 19:32
door gutte
Als hij ze ingekort heeft op eender welke manier dan ook,dan rijd je je schokdempers zo naar de vaantjes,kortere veren betekend ook kortere schokdempers,ben al jaren actief in de HOT-ROD scene dus mij moeten ze niets leren van verlagen.
Het beste ben je met een degelijke gehomologeerde verlagingset,beetje duurder maar je zal er het nut dan wel van inzien.
Hopelijk heb je wat geluk.
Succes. :duimhoog:

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 19:54
door peet #77
koop een set YSS veren supermotard, deze kosten niet veel en zo heb je nog de origenele
moest je dit nadien willen terug verkopen :applaus:

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 20:03
door AlfA
Als iemand die aan mijn quad zou werken, elke dag met 'n ander verhaal afkwam, wist ik 't wel hoor, dat is gewoon iemand die geen verstand heeft van de dingen waar hij mee bezig is.

Als ik jou was zou ik mijn quad niet door zo iemand onder handen laten nemen.
Hij had je gezegd dat je achteraf terug kan verhogen als je er cross mee wil rijden, dan vraag ik me dat toch af hoe je dat gaat doen als de achterveer ingekort is.
Zoals eerder aangehaald betekend een kortere veer ook een andere schokdemper, dus, ofwel ga je die in no time kapot rijden, ofwel gaat ie zo hard staan dat je met een huppelkarretje gaat rondrijden. zo wordt goedkoop toch nog duurkoop, en zal je 'n volledig nieuwe set veren moeten gaan aanschaffen.

Erwin