Pagina 1 van 2
Verschil van rijden met voorste velgen met offset 3+2 en 4+1
Geplaatst: do 04 jan, 2007 13:45
door Quadzillaboy
Ik ben van plan mij voorste velgen te kopen van douglas, type Shamrock.
Nu is de offset van deze velgen 4+1 en standaard is dat 3+2. Nu had ik graag eens van iemand willen weten die met deze offset rijd wat het verschil is in rijden en ook hoeveel je quad smaller word vooraan. Ik weet dat is 2" en 2" = 5cm. Maar is het ook effectief zoveel?
Want ik heb al gelezen dat het niet de totale 5cm is.
In belgie rijden er niet zoveel met deze offset maar in Amerika bijna iedereen. En dat moet toch een rede hebben.
Alvast bedankt
Geplaatst: do 04 jan, 2007 14:43
door Suzuki
FF voor de duidelijkheid: de offset is toch bijvoorbeeld dat de binnenkant van je velg 4 inch is en je buitenkant 1 inch?
Geplaatst: do 04 jan, 2007 14:49
door Quadzillaboy
ja, dat is het

Geplaatst: do 04 jan, 2007 19:02
door jossoh
Hier stond wat doms*** (ooit)
Geplaatst: do 04 jan, 2007 19:12
door Fré
maakt wel iets uit: minder 'bump steer' (dus minder schokken op je stuur als je in putten rijdt). Maar ik heb hier geen ervaring mee.
Geplaatst: do 04 jan, 2007 19:24
door epix no-fear
het verschil tussen 4+1 en 3+2 is dat bij een 4+1 velg het punt waarop je spindels draaien meer naar center van de velg zitten waardoor je quad lichter stuurt.
even voor jossoh ik maak uit je reactie op dat dit weer een punt is waarvan je het niet zeker weet of je gelijk hebt.
geef dan aub geen reactie want er zit wel degelijk verschil in
Geplaatst: do 04 jan, 2007 19:30
door airwolf
yamaha tri-z schreef:het verschil tussen 4+1 en 3+2 is dat bij een 4+1 velg het punt waarop je spindels draaien meer naar center van de velg zitten waardoor je quad lichter stuurt.
even voor jossoh ik maak uit je reactie op dat dit weer een punt is waarvan je het niet zeker weet of je gelijk hebt.
geef dan aub geen reactie want er zit wel degelijk verschil in
da vindt ik goe gezegd tri-z!
t'is mij opgevallen dat jossoh vaak reageert zonder er iets van te kenne!
waardoor hij elke keer reactie uitlokt!
Geplaatst: do 04 jan, 2007 20:09
door Quadzillaboy
Maar niemand op het forum die met velgen rijd met een offset van 4+1?
En zouden er echt geen nadelen aan zijn?
Geplaatst: do 04 jan, 2007 20:21
door Twan #33
Geplaatst: do 04 jan, 2007 20:34
door Fré
?
beeld je in dat je vooraan spoorverbreders van een halve meter hebt gemonteerd, en je rijdt in een putje dat bvb je achterwiel naar achteren duwt, dan zal je het wel voelen aan je stuur. Het omgekeerde is dus ook waar: hoe dichter je loopvlak van je wiel bij het scharnierpunt komt, hoe minder je hier last van hebt.
Geplaatst: do 04 jan, 2007 20:42
door Quadzillaboy
Dus hoe meer je wielen naar binnen staan, hoe beter
Geplaatst: do 04 jan, 2007 21:06
door tointjuh
Dus hoe meer je wielen naar binnen staan, hoe lichter het stuurt

Geplaatst: do 04 jan, 2007 21:14
door epix no-fear
het is juist zo dat hoe meer de plaat naar buiten staat hoe beter.
dit zorgt er voor dat het draaipunt van je spindel zo ver mogelijk naar het middel punt van de velg komt.
een wiel draaid toch ook altijd het best op zijn as
Geplaatst: za 06 jan, 2007 11:07
door Quadzillaboy
Er rijden er zelfs bij die velgen hier op het forum maar ik denk niet dat die weten dat het een andere offset is

Geplaatst: za 06 jan, 2007 12:04
door fastrogeke
hoi.als eerste.volgens mij is het zo dat hoe verder de velg naar buiten steekt(lees spoorverbreders.bredere armen,of andere velgen) de quad hierdoor breder wordt.en hierdoor natuurlijk ook stabieler.dat is natuurlijk een groot voordeel.maar er zit ook een nadeel aan vast.hoe verder de velg naar buiten komt te staan(lees spoorverbreders-andere velgen) hoe zwaarder de quad gaat sturen,maar ook de lagers belast worden van je naaf waar het wiel op gemonteerd zit.je verplaatst de lijn die door de velg en het draaipunt van de naaf naar buiten.en qua sturen heb ik het zelf mogen ervaren.had spoorverbreders geplaatst en mijn quad stuurde op de baan zodanig zwaar dat ik ze eraf gegooid heb.een wereld van verschil.DIT alles heb je niet als je bredere armen monteert.de lijn door de velg en wielnaaf blijft dan hetzelfde.hoop dat je wat hebt aan dit antwoordt.en mensen correct me if iam wrong pleasse
