Pagina 1 van 1

yfz probleemp(jes)

Geplaatst: di 16 jan, 2007 12:40
door doubletracing
ben mijn yfz aan het monteren,heb me een draaigas van een crossmotor gekocht,die met de dubbele bekabeling waarvan ik uiteraard maar 1 kan gebruiken naar de carbu,maar probleem is terug dat de kabel niet lang genoeg is voor hoog stuur + verhogingsblokken...weet er iemand of ik een langere gas en koppelingskabel kan krijgen hiervoor?heb de kabels al langsbinnen tussen tank en plastiek laten lopen maar kom nog een stuk tekort voor echt zonder dat de kabels wringen te kunnen rijden.

Heb mijn dodemansknop gedemonteerd en wil hem nu terug monteren,de stroomkabel had ik bij mijn oude yfz van een witte stroomkabel afgetakt maar bij de nieuwe yfz 06-07 vind ik die kabel niet terug,mischien iemand die weet waar ik moet aftakken met de positieve kabel,is een pro design killswitch.

alvast bedankt

Geplaatst: di 16 jan, 2007 18:14
door yamaha king
als je voor je quad staat aan de rechter kant zit een zwart stekkertje met een rood en een wit draadje
de witte moet je door knippe aan de goede kant dan en daar moet je dan je dodemans knop bij aan doen
zo werkt die van mij en nog van een paar andere die het zo hebben gedaan

Geplaatst: wo 17 jan, 2007 13:35
door # 69 NikkY
ja dat klopt wat rene zegt zo heeft hij het bij mij ook gedaan :wink:

Geplaatst: za 27 jan, 2007 17:48
door doubletracing
Afbeelding

Dus aan de killswitch heb je draad 1 & draad 2 aangeduid op de tekening.
Waar sluit ik welke draad op aan...?

Ik heb draad 1 aangesloten op de witte draad en draad 2 op de rode draad .
Motor valt niet uit wanneer ik de switch uittrek...
Ik heb gelezen op yfzcentral dat er geen massa nodig is op het frame.

Geplaatst: za 27 jan, 2007 20:29
door mx jake
van die rode moet je afblijven
en die andre draad wel aan je frame

Re: yfz probleemp(jes)

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 09:18
door johan quad
doubletracing schreef:ben mijn yfz aan het monteren,heb me een draaigas van een crossmotor gekocht,die met de dubbele bekabeling waarvan ik uiteraard maar 1 kan gebruiken naar de carbu,maar probleem is terug dat de kabel niet lang genoeg is voor hoog stuur + verhogingsblokken...weet er iemand of ik een langere gas en koppelingskabel kan krijgen hiervoor?heb de kabels al langsbinnen tussen tank en plastiek laten lopen maar kom nog een stuk tekort voor echt zonder dat de kabels wringen te kunnen rijden.

Heb mijn dodemansknop gedemonteerd en wil hem nu terug monteren,de stroomkabel had ik bij mijn oude yfz van een witte stroomkabel afgetakt maar bij de nieuwe yfz 06-07 vind ik die kabel niet terug,mischien iemand die weet waar ik moet aftakken met de positieve kabel,is een pro design killswitch.

alvast bedankt
Als u de juiste maat weet of hoeveel cm ze langer moeten zijn kan ik die wel bestellen voor u .
Stuur me anders eens een e-mail.

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 10:29
door number14
de 1ne moet aan de witte van de stekker
en de andere aan je kader

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 15:40
door doubletracing
en welke draad 1 of 2 sluit je aan met de witte?

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 16:56
door Fré
doubletracing schreef:en welke draad 1 of 2 sluit je aan met de witte?
dat is een gewoon contact binnenin, en dat maakt dus helemaal niks uit.
EDIT: alhoewel, als dat metalen stukje van je killswitch verbonden is met het draadje dat erdoor loopt, dan zou ik het draadje aan de trekknop met de witte draad verbinden. Voor de zekerheid. Minuutje ik ga even nameten... BRB...
> Heb het nagemeten, en inderdaad, dat ene draadje aan je killswitch dat door dat metalen stukje loopt is verbonden met dat metalen stuk. Bijgevolg zou ik dat draadje met je massa (frame) verbinden, en het andere aan je witte draadje van je quad. Dit omdat je anders je quad zou kunnen stilleggen wanneer je verbinding maakt met dat metalen stuk en je frame/stuur, bijvoorbeeld door vocht, modder of gelijk wat, you never know.
Zo is de mijne ook aangesloten (bij toeval dus goed, volgens mij).

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 17:03
door doubletracing
ik dacht bij mijn vorige dat de draad uit de trekknop met het frame was verbonden..

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 17:07
door Fré
doubletracing schreef:ik dacht bij mijn vorige dat de draad uit de trekknop met het frame was verbonden..
Dat zal ook werken, maar goed - beter - best... ?

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 17:45
door doubletracing
dus jij zou draad 1 verbinden met de witte draad en draad 2 met het frame,zou ik op het frame de verf moeten afschuren voor ik de massa leg best wel zeker?en de ene draad best vertinnen met de witte draad of zou een suikertje ook volstaan?

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 17:50
door Fré
Inderdaad, zo zou ik het doen. Op mijn quad heb ik alles vertind en in krimpkous gestoken (eerst krimpkous erover schuiven he :)), voor de orde en netheid. Ik heb de verf er niet af moeten doen, ik gebruikte de aansluitingsbout van de originele massa. Je kan altijd eens met je ohm meter kijken, maar daar waar een bout ingedraaid is heb je meestal goed contact.

Nu ik erover nadenk herinner ik me dat ik dat platte fichke (van de ontstekingsdraad) heb losgetrokken, en een nieuw T-stuk heb gemaakt (ook vertind en zo) met een mannetje en een vrouwtjesfichke. Zo heb ik geen enkele draad moeten beschadigen/strippen/doorknippen en is alles origineel gebleven.

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 11:09
door No Limit W-tec
De kabels van YZ 450 zijn voor zover ik weet langer dan een YZF. Heb dat vroeger nog gebruikt meen ik mij te herinneren.