Pagina 1 van 1
inhouden op topsnelheid.
Geplaatst: wo 17 jan, 2007 14:13
door BBO
Hallo, ik rijd op een yamaha warrior uit 2003... Prima machine! Een aantal maanden geleden ging ik een stuk toeren en wilde eens de topsnelheid weten. Ik ging ongeveer 105 kmh... Houdt de quad er in een keer mee op... Ik kreeg m niet meer aan de praat dus heb ik m maar naar Hajo trade (Geesteren) gebracht. Ze belde me een aantal dagen later op om te vertellen dat er een klep krom was.. Nou dat zou dan wel dus een nieuwe klep op laten zetten. Ik heb de quad nu dus een behoorlijke tijd weer terug maar de topsnelheid is nu amper 90 kmh... En als ik tegen de topsnelheid rijd gaat de quad ook een soort van ''sputteren'', alof die dan geen benzine meer krijgt... Mijn vraag of iemand weet waar dit aan kan liggen? En hoe ik de machine weer naar het oude reslultaat kan krijgen...
Groeten Bas
Geplaatst: wo 17 jan, 2007 15:43
door steefke
het inhouden is normaal bij topsnelheid,hier wordt het vlotter bakje sneller leeg getrokken dan het bij kan vullen.enige oplossing is een grotere sproeier plaatsen en dan zo het opgelost moeten zijn
Geplaatst: wo 17 jan, 2007 19:26
door BBO
Dat van de sproeier moet niet veel uitmaken.. Daar is niet aangekomen tijdens de reparatie van de klep..
Geplaatst: wo 17 jan, 2007 19:34
door gareth
Kleppen verkeerd gesteld dan toch? Kan haast niet anders.
Geplaatst: wo 17 jan, 2007 20:11
door Robby
ze gaan hem waarschijnlijk ergens begrenst hebben,zodat je hem niet meer zo hoog in toeren kan jagen.
wat ik me wel kan inbeelden,is dat je klepstoter ook wel stuk zal geweest zijn,oftewel is die iets naar achter gebogen waardoor klep zover niet meer opengaat en hebben ze die laten steken. dit lkan motorisch liggen,maar evengoed aan versleten banden of slechte bandenspanning...
kan ook aan de jetting liggen... veel hogere vochtigheidsgraad en kouder nu dan enkele maanden geleden
en 90 is meer dan genoeg voor je warrior

is geen snelheidsmachine he...
Geplaatst: wo 17 jan, 2007 20:41
door quadmanerik
Ik kom niet verder dan 140km per uur
Tis maar een Bombardier hoor.

Geplaatst: do 18 jan, 2007 12:17
door BBO
OK thnx... dan zal t idd wel liggen aan het stellen van de kleppen... Is dat zelf moeilijk af te stellen trouwens? Of verstandiger om dat toch bij een dealer te laten doen..
Geplaatst: vr 19 jan, 2007 08:40
door Quad racer
je kunt het zelf mits je een beetje handig bent
en je een voelermaat hebt
het lijkt me wel dat je weet wat een voelermaat is
je kijkt welke dikte er nu tussen past
als dat niet goed is dan stel je hem door middel van stelmoertjes bij
dan kijk je nogmaals
je moet gewoon stap voor stap kijken totdat hij op het goede punt staat
dus niet hup draai klaar
zoals ik al zei mits je een beetje handig bent en snapt wat ik bedoel lukt dit goed
Mvg Rick
Geplaatst: vr 19 jan, 2007 19:08
door OpticalNicolas
http://www.bbrmotorsports.com/vid_archive.htm
dan in de linkerkant zoeken naar valve adustment
is wel van een crosser, maar het principe is hetzelfde