Pagina 1 van 4

Polaris ranger RZR (side by side)

Geplaatst: vr 19 jan, 2007 13:00
door Brechty
Polaris heeft een geduchte concurrent van yamaha's rhino op de markt gebracht. Ziet er wel leuk ding als je het mij vraagt!

The RANGER RZR is the first trail capable, side-by-side vehicle that screams down the trails as the fastest accelerating and lightest side-by-side; navigates through tight, twisty terrain with ease; and tackles mud, rocks and anything else nature throws its way for the ultimate off-road experience.

At 50 inches wide, RANGER RZR is the only trail capable side-by-side in its class. At 945 lbs, it is the lightest side-by-side with the lowest cage height, compared to its competitors, which ensures true trail accessibility. RANGER RZR also boasts a true all-wheel drive (AWD) system that automatically engages when the rider needs more forward traction and reverts back to 2WD automatically when AWD is no longer needed.

Built with a patented design that places the engine behind the seat, RANGER RZR has the lowest center of gravity of all the sport side-by-sides for unmatched off-road responsiveness. Riders will find themselves sitting at least seven inches lower than they would in competitive side-by-side vehicles for unparalleled handling and ground hugging performance. For optimal handling on any terrain, RANGER RZR has nine inches of travel in the front, 9.5 inches in the rear and 10 inches of ground clearance due to its double A-arm front suspension with an exclusive, front anti-sway bar and a rolled independent rear suspension (IRS). For comfort, RANGER RZR also sports the best ergonomics in its class, including tilt steering, and adjustable hand rails and seats.

Powered by a liquid-cooled, even-firing Polaris Big Bore 800 Twin EFI engine, RANGER RZR is the fastest accelerating side-by-side with the highest horsepower in its class; accelerating to 35 MPH in four seconds, and topping out at 55 MPH. This power coupled with RANGER RZR’s unique design and smaller stature creates a vehicle that delivers razor sharp side-by-side performance.

RANGER RZR is no slouch when it comes handling the tough tasks. With a cargo bed rated for 300 lbs with 12 tie-down points, 1500 lb. towing capacity, under-hood storage and a myriad of PURE Polaris accessories including Lock & Ride, cabs and cargo systems, you have all the utility you need.

Offered in green and red, RANGER RZR will be available at Polaris dealerships in early summer, with a MSRP of $9,999 (US) and $13,999 (CAN).

Afbeelding

Afbeelding

http://www.kawieriders.com/forums/index ... t&id=12389

http://www.duneguide.com/ProductReview_ ... RZR800.htm

http://www.quadmagazine.com/quad/featur ... 14,00.html

http://www.atvillustrated.com/FeaturedS ... toryid=247

http://www.wellerracing.net/rzr%20photoshoot/

grtz!

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 13:31
door Brechty
Ook ni veel mensen favoriet van polaris zo te zien aan de reactie's :bier:

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 13:39
door Léon
Wel van polaris :tongduim: maar niet zo van dit kippehok :p :p :p

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 13:46
door Brechty
Is inderdaad wel waar..mensen kijken hier ni veel in dit kippehok :idea:

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 14:57
door Ralph
Ze hebben zich zo te zien meer gericht op het UTV racen in Amerika, wat momenteel steeds populairder wordt. Misschien wel een slimme zet. De normale Ranger was niet zo gewilt voor UTV races, misschien dat deze RZR er verandering in gaat brengen.

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 17:35
door yamahakodiak
ik vind het een hele verbetering in vergelijking met de oude ranger

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 18:15
door Brechty
Ik vind em persoonlijk op vele vlakken verbeterd...vooral de korte wielbasis en breedte zijn wel praktisch.
Het enige wat mss een nadeel is dat ie 5 cm minder grondspeling heeft dan de rhino enja polaris hun on demand all wheel drive...waar ik heb gelezen dat de voorwielen slechts ingeschakeld worden als de achterste wielen 25 procent tractie verliezen :?

anyway voor de rest leuk dune buggy'tje :tongduim:

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 18:44
door Yamaha Grizzly 700
zie ik dat goed dat er een 800 blokje in ligt? :)

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 18:56
door Brechty
Inderdaad :p ..polaris zelf beweert dat ze 90 km/u kunnen halen met de RZR!

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 19:08
door Yamaha Grizzly 700
Brechty schreef:Inderdaad :p ..polaris zelf beweert dat ze 90 km/u kunnen halen met de RZR!
dat moet ook wel lukken hoor met die cc's :)

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 19:38
door yamahakodiak
Brechty schreef:Inderdaad :p ..polaris zelf beweert dat ze 90 km/u kunnen halen met de RZR!
dat zou dan wel een voordeel zijn tegenover de rhino

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 20:03
door Brechty
Yupz inderdaad...de rhino loopt standaard maar tegen de 70-75 km/u dacht ik.

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 22:14
door Ralph
De Rhino kun je ook wel ongeveer 90 km/h laten rijden met wat aanpassingen, maar van wat ik gehoord heb is dat eng.

Geplaatst: di 23 jan, 2007 09:34
door Sharky #3
Afbeelding

Geplaatst: di 23 jan, 2007 10:16
door Ralph
Jeempie wat is zo'n Ranger smal en een Prowler breed :)