Pagina 1 van 60

RP QUAD TUNING FEVER

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 21:57
door RP
Afbeelding


Beste Quad Tuning broeders :applaus: ,


Bij deze plaats ik mijn 70cc Quad Project op deze
site. Kijk en Geniet zou ik zeggen, pak lekker een
zak chips met cola erbij en ga er voor zitten... :bier:

Ik heb (voorlopig :D ) maar een missie,
alle straat scooter in Zeeland met m'n quad eruit trekken...


Lang lang geleden...

Ik heb een 2-takt "50cc" Access quad.
De quad is verzekerd als een brommer en
je mag er mee rijden als je een brommercertificaat hebt.
Bij zo'n quad heb je evenveel tuning mogelijkheden
als bij een scooter.
Ik heb mijn quad bij Quad Paradijs gekocht,
maar er zijn natuurlijk ook nog andere quad dealers
die ook zulke of andere quads verkopen.
Ik heb ook een project aangemaakt,
hieronder de korte versie.

Zo'n Access long chassis quad 50cc is gelden gewoon de regels van de scooters, het is ook een
quad met bijna hetzelfde blok als een Yamaha Aerox. Alle onderdelen die ik bestel die zoek ik met yamaha Aerox op sites, die passen ook allemaal behalve het carterdeksel.
Soms mag je ook op de weg rijden als bijvoorbeeld het fietspad te smal is,
wat ik meestal doe, of beter gezegd heel de tijd.
Ook heb je gewoon een kenteken nodig. In het begin moet je wel even leren rijden met zo'n ding maar over een half jaartje kan je er al goed mee overweg.
Dan kan je beginnen met tricks te leren bijvoorbeeld op 2 wielen rijden of als je genoeg pk's hebt een wheely trekken. :cheer:

Afbeelding

Zo zag hij er uit toen hij origineel was

Afbeelding

nog een foto'tje lang achteren :)

Na 2 jaar rijden op dat ding begon ik met opvoeren.
Ik was het echte helmaal zat op steeds zo sloom te gaan.
Ik begon op internet te zoeken en kwam toen (jammer genoeg)
de volgende site tegen: http://www.multibike.nl :fuckyou: (die nu al weg is!)
Daar was ik dus opgelicht omdat de helft van m'n onderdelen niet
binnen kwamen.
Nu hebben we een deurwaarder ingeschakeld.
Maarja genoeg gezeurd.
Na een half jaartje op de helft van die multibike troep te hebben gereden
ging ik over op het echte werk!

Ik had ook gelijk wegbanden aangeschaft met wat mooie velgjes eronder, omdat met de oude banden rechtdoor glee op een rotonde als het regende. Toen al die troep van Multibike eraf slopen en dan hou je dit over:

Afbeelding

Leeg he ?? :)

Afbeelding



Op internet even wat leuke spulletjes besteld,
kijk maar hieronder:

Afbeelding

t blijft tog mooi al die spulletjes... :WOUT|:

Hier boven zie je dus:

- 70cc top performance cilinder + zuiger
- Polini powerfilter
- Dellorto 21 mm carburateur "black edition"
- Top performance race membraan (carbon klepjes)
- Stage 6 sproeierkit



Dit hieronder nog de verpakking van de Malossi RHQ pen 10 krukas, met m'n
orginele krukas in de doos. Ik was vergeten om de Malossi krukas te
fotografen en om hem nu helemaal uit m'n blok te halen... :L

Afbeelding

hier zat dus de malossi RHQ krukas in :)

Nu heel m'n blok eraf is moet ik hem natuurlijk eerst even helemaal schoonmaken.
Na het schoon maken alles passen en erop zetten.


Afbeelding

hier ligt ie NOG rustig op de werkbank :)


Afbeelding

nog een foto'tje


Afbeelding

kijk dat noem ik nou eens mooi schoonmaken... :D


Toen ik alles had geschoongemaakt ging ik maar eens de krukas,
cilinder, carb... enz erop zetten.

Afbeelding

kijk eens aan de cilinder zit er al op


Dus ik had de rest er ook opgedaan, ik heb ook nog een technigas auspoef gekoch (enigste die past zonder kappen zagen), samen met nog wat
optic spul; chrome waterpompdeksel. :)

Afbeelding

m'n chrome waterpomp deksel tje samen met uitlaat.


Afbeelding
Hier dus de cilinder met m'n chrome waterpompdekseltje :w


Afbeelding

nog een foto'tje van m'n lawaaierge powerfiltertje :mrgreen:



En nu niet gaan denken dat m'n project al klaar is... :wink:

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 22:04
door kane
dit is idd nog ni af ... nog succes

ps ik lees je project op scooterfreaks ook :)

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 22:06
door RP
kane schreef:dit is idd nog ni af ... nog succes

ps ik lees je project op scooterfreaks ook :)
eej m'n eerste reacie! :p haha jah dat
klop maar: ssssst! laat ze hier ook eve
genieten :D

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 22:47
door OpticalNicolas
moooooooooooie revieuw :applaus: :applaus: :applaus:

moooooooooooie quad :applaus: :applaus: :applaus: :crossercool: :crossercool:

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 22:55
door RP
OpticalNicolas schreef:moooooooooooie revieuw :applaus: :applaus: :applaus:

moooooooooooie quad :applaus: :applaus: :applaus: :crossercool: :crossercool:


Eeej bedankt,
zo te zien ook een echte
quad fanaat. :tongduim:

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:02
door Vincenzo
eindelijk een review over dit! good job dit bespaart veel nuttelozen vragen opt forum ;)

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:03
door RP
Vincenzo schreef:eindelijk een review over dit! good job dit bespaart veel nuttelozen vragen opt forum ;)

Heeeujj bedankt,

maar er komt nog veel meer, waar
velen van zullen kunnen leren! :wink:

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:05
door Vincenzo
houden zo! en een filmke is ook altijd welkom he ;)

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:06
door RP
Vincenzo schreef:houden zo! en een filmke is ook altijd welkom he ;)
haha, komt zeker ! :D

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:09
door Vincenzo
en zijt ge er tevreden van? ;)

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:09
door Haagje
hey robert ennuh wat knalt die van jou nu? mijne 70 :mrgreen: ofja 69.6 verder wilt ie nii :muur:
spreek je nog wel op msn :tongduim:

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:11
door RP
Vincenzo schreef:en zijt ge er tevreden van? ;)
Van? m'n filmpje? :)


@ Quad racer:

Heeej, nu blaast ie ckers wel, maar ik
bouw het eerst even rustig op op dit forum.
Dat ze er een beetje aan kunnen wennen en niet
alles tegelijker tijd... :wink:

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:15
door Vincenzo
nee van het geheel en de setup kieke 8) 8) 8)

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 23:17
door RP
Vincenzo schreef:nee van het geheel en de setup kieke

Haha nu nog niet echt nee, maar daar komt snel verandering in... :D
(kijk hieronder maar ofzo :p )


UPDATE !!


k vond hem alleen nog een beetje sloom optrekken voor mijn
gevoel en ik dacht dat dat wel beter kon.
Dus weer even inkopen doen op internet,
genoeg gezeurd hier komen de foto's:

Afbeelding

Die dichte doppler powerfilter was voor 's avonds te rijden. (is bucht en gebruik ik niet meer)


Afbeelding

Een delta clutch


Hierbovenzie je dus:


- Malossi MHR delta clutch
- Trekveertjes die erop moeten
- Doppler powerfilter (is wat stiller voor 's avonds te rijden)
- TNT knipperlichten (die al kapot zijn)
- Malossi recht spruitstuk (waarvoor je je subframe moest omlassen,
wat ik dus niet heb gedaan... :D)





TIPS:

Nu even wat leren: :afgestudeerd:

Ik ga morge m'n delta clutch afstellen voor middel van
trekveertjes. Je hebt er verschillende sterktes in.
Hoe sterker de veertjes hoe later hij aanpakt en hoe meer toeren
hij gaat maken, wat meestal beter is...

Tip voor trekveertje erop te doen:

Koppeling in bankschroef draaien zodat hij vast zit.
1 persoon houdt te koppeling nog eens vast zodat hij
niet naar beneden donderd.
Alvast het veertje in 1 gat erin doen, schroevendraaier onder het
andere haakje van het veertje en dan trekken maar naar het 2e gat.
Zit hij er niet helemaal in ? gewoon rustig met een hamer erop kloppen
totdat hij er in schiet.

Geplaatst: di 23 jan, 2007 12:30
door RP
UPDATE !!

Na de trekveertje afgesteld te hebben,
trekt hij lekker op. ik kan bijna een wheely maken. :)
Maar na dat optrekken stopte hij met trekken, dus weer
inkopen doen natuurlijk!

Afbeelding

kijk eens aan wat hebben we hier... :)


Afbeelding

Een dikke vette MHR multivar


Hierboven zie je dus:
- Malossi MHR multivar race vario
- Malossi Kevlar belt (V- snaar)

Kijk nu trekt ie pas lekker door ! :D

Alleen nu is m'n probleem dat hij te veel toeren maakt
(meer dan 10 000) en dat m'n orginele ontsteking het
toeren tal niet meer aan kan.
De motor slaat to continue over als je vol optrekt.

Daar komt dus snel verandering in. :)