Pagina 1 van 2
gepaste quad gezocht
Geplaatst: za 27 jan, 2007 12:47
door xSammanx
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier op het forum
, en ben me al zo'n 2 weekjes aan het inwijden in
de wondere wereld van het quadrijden. Maar ikzelf , heb er nog geen enkele ervaring mee.
kHeb wel al ervaring in het motorrijden ( 3 supermotards + 1 snelheidsmoto)
Dus kunnen jullie mij mss even een handje helpen met het zoeken naar een geschikte quad.
Ik zoek dus een quad om mee naar m'n werk te rijden (winter+zomer), da's +- 9km.
En in het weekend wil ik me kunnen uitleven op de wegeltjes en velden en zo nu en dan eens een
parcours doen... (om te beginnen)
De quads die mij het meest aanspreken qua uiterlijk zijn de honde trx
en de raptor.
Ik moet het budget nog bespreken met m'n vriendin (
) maar het zal tussen de 5 en 6.000
eurootjes liggen.
Dank bij voorbaat
p.s. zijn er hier op het forum mensen van torhout en brugge (en omstreken)
zo ja laat je maar horen é
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:04
door Bartje 400
hoi , de trx 400 met achteruit , kun je al vinden tussen de 5000-6000 euro
en dat zijn goede quads zowel voor op de baan als voor circuit
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:08
door Vincenzo
ik heb een Z400 tekoop staan en het is onderkant aan je budget
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=15924
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:08
door xSammanx
Bartje 400 schreef:hoi , de trx 400 met achteruit , kun je al vinden tussen de 5000-6000 euro
en dat zijn goede quads zowel voor op de baan als voor circuit
400cc is dat niet wat weinig voor dagelijks gebruik op de weg?
Mag een 2e hands zijn, maar niet te oud
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:12
door BULLET-PROOF
hey , het zijn prima quad , en helemaal niet te weinig power voor op de baan , ook geen last van met mijn rappy
ps die z400 van vincenzo is echt een pracht quad hoor ! mss eens over nadenken
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:14
door Dubois
xSammanx schreef:Bartje 400 schreef:hoi , de trx 400 met achteruit , kun je al vinden tussen de 5000-6000 euro
en dat zijn goede quads zowel voor op de baan als voor circuit
400cc is dat niet wat weinig voor dagelijks gebruik op de weg?
Mag een 2e hands zijn, maar niet te oud
Een 400 is best te doen op de baan, maar dan is het wel aangeraden van de tandwielen te vervangen zodat de top wat hoger komt te liggen en minder toeren maakt. Je kan dan een 15tands vooraan steken ipv 14.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:20
door BULLET-PROOF
ja als je hoofdzakelijk op de baan gaat rijden moet je dat doen ja .
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:30
door xSammanx
Is er een trx450 of raptor660 te vinden binnen prijsklasse en 2005 +
is zo'n raptor660 niet beter voor dagelijks gebruik op de weg ?
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:32
door BULLET-PROOF
ze zijn te vinden maar dan weet je niet hoe ze uitzien .
ja een 660 heeft meer power , maar een z400 of zo is zeker zo goed hoor voor op de baan .
ik zeg die van vincenzo = een super quad .
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:37
door Dubois
xSammanx schreef:Is er een trx450 of raptor660 te vinden binnen prijsklasse en 2005 +
is zo'n raptor660 niet beter voor dagelijks gebruik op de weg ?
Een 660 is er zeker te vinden voor die prijsklasse. (wel niet een van 2005 maar ouder)
Een 450 is zeker NIET aan te raden wanneer je veel de baan doet. En dit omdat dit crossquads zijn en dus veel onderhoud eisen. (lees: veel kosten)
Een 660 is natuurlijk beter aangewezen dan een 400 voor op de weg, maar zoals ik al zei, mits een paar aanpassingen is een 400 voldoende hoor.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 13:58
door FOR FUN
Z400van Suzuki of KFX van Kawasaki zijn zelfde quads enkel dat de KFX groen is.Moeten zeker niet onderdoen voor Raptor 660,en ik spreek uit ervaring.Mijn schoonbroer zijn Raptor(en dat is zo'n beetje algemeen geweten)had zo de neiging vanaf de 100km/u op de baan een zweverig gevoel te hebben.Raptor heeft meer power onderin,met de Z400 moet je iets meer met de versnellingen werken.Zithouding is ook verschillend,bij de Raptor zit je zo precies alsof je stuur telaag staat net of je zit klaar om gewipt te worden,bij de Z400 heb je direct het gevoel dat deze quad wendbaarder is eens je op het zadel zit.Van de Honda kan ik je niets vertellen maar dat ie betrouwbaar is dat hebben ze mij al wel verteld.FF vermelden dat ik,niet vooraan een groter tandwiel steken heb maar achteraan een kleiner(35tand)met baanbandjes.Ik ben ZEER tevreden met mijn Z400.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 14:05
door xSammanx
dat punt over de zithoding vind ik wel belangrijk, welke is er et meest geschikt voor grote(re) mensen?
kzal het anders zeggen, bij welke quad heb je meer ruimte?
Geplaatst: za 27 jan, 2007 14:06
door Vincenzo
als je de Z en de rappy naast mekaar zet lijkt de rappt groter maar de Z heeft overal enkele centimetertjes meer ruimte... zelf gemeten
Geplaatst: zo 28 jan, 2007 17:07
door xSammanx
niemand van brugge en omstreken?
torhout roeselare enz...
Geplaatst: ma 29 jan, 2007 09:22
door ICHE
hey,
ik heb ook een Z400, ga iedere dag ermee werken is 6 km tot aan mijn werk dus 12 per dag en ga ook regelmatig off-road, ik rij ook regelmatig tot bij mijn ouders ermee en tot bij mijn maten van vroeger is enkele reis van 85 tot 90 km en dan ga ik ook nog regelmatig daar een tourke mee rijden zo kom ik al vlug aan een 250km op zo'n dag (als ik naar ginder rij hé) . ik heb alles origineel buiten mijn luchtfilter en heb echt geen power tekort, ik zou u dan ook een Z aanraden als eerste quad, en wat hij goedkoper is dan een raptor kan je altijd nog bij tunen
.
en zoals hierboven reeds gezegd, vincenzo zijn quad is een super quad, dat weet iedereen hier op het forum , is ook een quad die steeds de beste zorgen heeft gehad, bij deze weet je wat je koopt, maar het is uw beslissing hé
Greetz en have fun