Keuze quad hheeelppppp!
Keuze quad hheeelppppp!
Goedemiddag iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en ik zou graag gebruik willen maken van jullie kennis en ervaringen.
Sinds een maand ben ik op zoek naar een quad om die te gebruiken voor woon werk verkeer.
In april ga ik beginnen bij de beroepsbrandweer. Dat betekent dat ik steeds 24 uurs diensten ga draaien. Mijn vriendin heeft de auto dan die 24 uur niet tot haar beschikking en dat is zonde. Daarom dacht ik om een quad te kopen.
Alleerst is mijn budget maximaal 2300 euro.
Na enig speurwerk heb ik twee types gevonden die passen binnen dit budget.
dat is deze;
Merk Barossa
Type 170
Bouwjaar 2006
Kenteken inclusief / Auto / RBW B
Opmerking Leuke Sportieve quad
nieuwstaat
Nerfbarset, alu bumper, handkappen
en deze
Merk Dinli
Type Helix 150
Bouwjaar 2005
Kenteken Auto rbw B
Opmerking leuke compacte quad
Het zijn beide 4 takt motoren.
Wat verder van belang is dat er af en toe met twee personen of gezeten kan worden.
De afstand naar mijn werk is ongeveer 12 kilometer.
Kunnen jullie mij een goed en eerlijk advies geven?\
Alvast bedankt
Ik ben nieuw op dit forum en ik zou graag gebruik willen maken van jullie kennis en ervaringen.
Sinds een maand ben ik op zoek naar een quad om die te gebruiken voor woon werk verkeer.
In april ga ik beginnen bij de beroepsbrandweer. Dat betekent dat ik steeds 24 uurs diensten ga draaien. Mijn vriendin heeft de auto dan die 24 uur niet tot haar beschikking en dat is zonde. Daarom dacht ik om een quad te kopen.
Alleerst is mijn budget maximaal 2300 euro.
Na enig speurwerk heb ik twee types gevonden die passen binnen dit budget.
dat is deze;
Merk Barossa
Type 170
Bouwjaar 2006
Kenteken inclusief / Auto / RBW B
Opmerking Leuke Sportieve quad
nieuwstaat
Nerfbarset, alu bumper, handkappen
en deze
Merk Dinli
Type Helix 150
Bouwjaar 2005
Kenteken Auto rbw B
Opmerking leuke compacte quad
Het zijn beide 4 takt motoren.
Wat verder van belang is dat er af en toe met twee personen of gezeten kan worden.
De afstand naar mijn werk is ongeveer 12 kilometer.
Kunnen jullie mij een goed en eerlijk advies geven?\
Alvast bedankt
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Ik zou voor de Barossa kiezen, ik rijdt hem zelf namelijk ook en hij bevalt prima en vooral als je hem alleen gaat gebruiken voor woon werk verkeer is het een goede machine.
Hij is ook betrouwbaar ik heb met die van mij nu 5200 km gereden zonder problemen om de 1500 km nieuwe olie er in en rijden maar.
Hij is ook betrouwbaar ik heb met die van mij nu 5200 km gereden zonder problemen om de 1500 km nieuwe olie er in en rijden maar.
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Het zal ook uitmaken hoe zwaar je bent, als je met twee personen van 80 kilo er op zit dan zal hij best wel een stukje doorzakken denk ik, er zijn regelmatig mensen die me bellen met het doorzakprobleem. Probeer het eerst eens, dan kun je later altijd nog beslissen om er een andere veer op te zetten.
- skywalker
- Easy Quadrider
Ik heb een Barossa skywalker en had ook problemen met de achterveer.
Met 1 persoon ging in het begin prima maar na enkele keren met 2 personen was de veer zo slap geworden dat hij ook met 1 persoon op het eind sloeg.
Na enig aandringen van mijn kant is de schokbreker compleet met veer toen door de importeur vervangen door een zwaardere.
Uiteindelijk was dit een perfecte service en rijd hij met 1 of 2 personen perfect.
Dus mijn advies Regel er gelijk een goede veer bij als je hem koopt want de orginele voldoet niet voor 2 personen en nadien kost het een hoop moeite.
Met 1 persoon ging in het begin prima maar na enkele keren met 2 personen was de veer zo slap geworden dat hij ook met 1 persoon op het eind sloeg.
Na enig aandringen van mijn kant is de schokbreker compleet met veer toen door de importeur vervangen door een zwaardere.
Uiteindelijk was dit een perfecte service en rijd hij met 1 of 2 personen perfect.
Dus mijn advies Regel er gelijk een goede veer bij als je hem koopt want de orginele voldoet niet voor 2 personen en nadien kost het een hoop moeite.
Laatst gewijzigd door skywalker op do 01 feb, 2007 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.