Pagina 1 van 1

unilli cx 50 opvoeren

Geplaatst: vr 02 feb, 2007 17:29
door welborenrick
ik heb een standaard unilli cx 50 maar hij gaat me te langzaam wat moet ik allemaal veranderen zodat ie ongeveer 65/70 loopt ? en waar kan ik dit kopen bestellen ?

Geplaatst: vr 02 feb, 2007 18:35
door Haagje
check even als er nog een prop in de uitlaat zit. anders andere uitlaat kopen en omlassen. en misschien een andere cilinder 50cc snel het valt overal te kopen bij je scooter dealer

Geplaatst: vr 02 feb, 2007 18:56
door PeRReWePS
Wat ook kan staat beschreven bij het tuning project...
maar inderdaad snelle uitlaat (bv Tecnigas Quadder) variateur, cilinder, sproeier/carb etc. dan zul je als snel de 70 km/h halen die je in dit geval wilt :knikduim:

Geplaatst: zo 04 feb, 2007 21:53
door RP
Kijk anders even naar mijn project,
wat je allemaal met een 50cc quad
kan doen. Misschien steek je er nog
wat van op! :wink:

HIER de link: http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=15888 :)


Greetz,

RP

Geplaatst: do 08 feb, 2007 15:11
door Myth
Ik heb er ook eentje, met een snelle uitlaat. Alleen hij gaat nog steeds maar 35. Volgens mij ligt het aan de compressie. Volgens mij is het niet normaal als je de krukas gewoon zonder al teveel moeite rond kan draaien.. of kan dat gewoon bij 50cc'tjes

Geplaatst: do 08 feb, 2007 16:30
door peterrrrr
als je er weinig moeite voor hoeft te doen is dat niet goed, nieuw zuigertje kan dan geen kwaad , en zijn ook niet zo duur.
je moet wel een bougie erin hebben natuurlijk

Geplaatst: di 06 mar, 2007 11:39
door RP
Myth schreef:Ik heb er ook eentje, met een snelle uitlaat. Alleen hij gaat nog steeds maar 35. Volgens mij ligt het aan de compressie. Volgens mij is het niet normaal als je de krukas gewoon zonder al teveel moeite rond kan draaien.. of kan dat gewoon bij 50cc'tjes
:? weinig moeite moet doen voor rond te draaien? :roll:

Geplaatst: di 06 mar, 2007 17:36
door Myth
Als de carterkap er af is.. en de vario ook, dan zit daarachter de krukas. Die kon ik gewoon ronddraaien.. Ik ga hem binnekort eens helemaal openmaken en de nodige dingen vervangen...

edit: Weet iemand btw wat voor motorblok er in een unilli zit? Ik hoor hier en daar minarelli, zelfde als aerox... Maar die zijn vloeistofgekoeld, die van mij luchtgekoeld. Is er veel verschil tussen deze 2? Ik zoek namelijk exploded views, maar ik kan ze alleen maar vinden voor aerox... met vloeistofgekoeld blok...

Geplaatst: di 06 mar, 2007 19:26
door Robby
Myth schreef:Als de carterkap er af is.. en de vario ook, dan zit daarachter de krukas. Die kon ik gewoon ronddraaien.. Ik ga hem binnekort eens helemaal openmaken en de nodige dingen vervangen...

edit: Weet iemand btw wat voor motorblok er in een unilli zit? Ik hoor hier en daar minarelli, zelfde als aerox... Maar die zijn vloeistofgekoeld, die van mij luchtgekoeld. Is er veel verschil tussen deze 2? Ik zoek namelijk exploded views, maar ik kan ze alleen maar vinden voor aerox... met vloeistofgekoeld blok...

zoek is op yamaha neo's of mbk ovetto. zelfde blok als nitro maar luchtgekoeld

Geplaatst: di 06 mar, 2007 21:17
door RP
Robby schreef:
Myth schreef:Als de carterkap er af is.. en de vario ook, dan zit daarachter de krukas. Die kon ik gewoon ronddraaien.. Ik ga hem binnekort eens helemaal openmaken en de nodige dingen vervangen...

edit: Weet iemand btw wat voor motorblok er in een unilli zit? Ik hoor hier en daar minarelli, zelfde als aerox... Maar die zijn vloeistofgekoeld, die van mij luchtgekoeld. Is er veel verschil tussen deze 2? Ik zoek namelijk exploded views, maar ik kan ze alleen maar vinden voor aerox... met vloeistofgekoeld blok...

zoek is op yamaha neo's of mbk ovetto. zelfde blok als nitro maar luchtgekoeld

Minarelli KORT blok, ongeveer hetzelfde als Yamaha Sonic maar
de meest spullen passen van een Aerox, behalve de poulies en
de v-snaar. je koppelingshuis is waarschijnlijk 112mm en bij Aerox
107mm maar die kan je ook veranderen. :wink: