Pagina 1 van 1
brake lever mod
Geplaatst: za 03 feb, 2007 10:49
door epix no-fear
ik zag op atvriders dat er mensen zijn die de rempomp van een crossmotor op een quad bouwen omdat deze korter zijn en fijner remmen dan die super grote hendels.
nu wil ik dat ook gaan doen omdat ik zelf ook gewent ben aan een hendel die met 2 vingers te bedienen is.
aleen vroeg ik me af of de remhendel van een crosser genoeg slag volume heeft om 2 remklauwen te vullen?
Re: brake lever mod
Geplaatst: za 03 feb, 2007 11:10
door fastrogeke
yamaha tri-z schreef:ik zag op atvriders dat er mensen zijn die de rempomp van een crossmotor op een quad bouwen omdat deze korter zijn en fijner remmen dan die super grote hendels.
nu wil ik dat ook gaan doen omdat ik zelf ook gewent ben aan een hendel die met 2 vingers te bedienen is.
aleen vroeg ik me af of de remhendel van een crosser genoeg slag volume heeft om 2 remklauwen te vullen?
hoi volgens mij moet dat gewoon gaan.je moet al1 zorgen dat de slag die de remhendel maakt hetzelfde is.deze is bij veel remhendels af te stellen.maar dat ligt volgens mij ook aan de afstand van het scharnierpunt tov de plunjer heeft die uiteindelijk de rem bedient.ik denk al1 dat je iets meer kracht moet zetten om te remmen.je mist namelijk lengte van je hendel(kracht x arm).en zoals ik het bekijk zit er al remvloeistof in je remklauwen.op het moment dat je de rem bedient wordt er maar weinig remvloeistof in je remklauwen gepompt.ik denk dat je remhendel ook hierdoor een kortere weg zal gaan maken als de rem bedient wordt.heb dit namelijk ook gedaan bij mijn auto.hier is het rempedaal(hefboom) verkort om een kortere weg te verkrijgen.je moet al1 iets meer kracht zetten
mochten er mensen zijn die hier een ander idee over hebben laat maar horen.kan ik ook nog wat bijleren

Geplaatst: za 03 feb, 2007 11:28
door Ralph
Ik heb een Brembo pomp van KTM motoren op m'n TRX450R en dubbele stalen remleidingen, hij trekt het prima. Maar ik vind de stand waarin de hendel staat niet zo gunstig.
Geplaatst: za 03 feb, 2007 11:51
door epix no-fear
het ging me er over dat die rempomp op een motor maar 1 klauw hoeft te vullen en op een quad 2 daarom dacht ik dat hij mischien te weinig slag volume had.
de afstand van de hendel is idd instelbaar dit ivm de grote van je hand.
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 10:58
door mx jake
dat is juist waar het om gaat
omdat de plunjer in de remhendel kleiner is van een crosser
remt je harder met minder kracht
alleen word de slag wel groter
de meeste crossers hebben dubbele zuiger remklauwen
en de meeste quads enkele zuiger remklauwen
die van jou is weer een uit zondering (trx 250 ook dubbel)
dit heeft allemaal te maken met het volume van de rem vloeistof en hoever de zuigers terug naar binnen gaan, na het remmen
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 11:01
door epix no-fear
mx jake schreef:dat is juist waar het om gaat
omdat de plunjer in de remhendel kleiner is van een crosser
remt je harder met minder kracht
alleen word de slag wel groter
de meeste crossers hebben dubbele zuiger remklauwen
en de meeste quads enkele zuiger remklauwen
die van jou is weer een uit zondering (trx 250 ook dubbel)
dit heeft allemaal te maken met het volume van de rem vloeistof en hoever de zuigers terug naar binnen gaan, na het remmen
oow oke dus ik zou het eigelijk gewoon moeten proberen?
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 11:05
door mx jake
ja dat is het beste
laat even weten wat het beste is
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 11:09
door epix no-fear
mx jake schreef:ja dat is het beste
laat even weten wat het beste is
zal ik doen.
eerst nog iemand zien te vinden die een remhendel kan missen

Geplaatst: zo 04 feb, 2007 11:17
door mx jake
even naar een motorzaak die in crossers doet
daar hebbben ze vast wel wat liggen, van een sloper of zo
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 11:20
door epix no-fear
mx jake schreef:even naar een motorzaak die in crossers doet
daar hebbben ze vast wel wat liggen, van een sloper of zo
jaa mja beetje duur om een remhendel van 150euro te halen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 11:51
door Ralph
Je kan inderdaad de stand veranderen, maar op een of andere manier staat de remhendel op een quad anders dan op een motor en komt de hendel een beetje scheef uit. Maar het werkt nog steeds.
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 12:18
door mx jake
het lijkt me sterk dat ze 150 voor een oude rempomp vragen