Pagina 1 van 2
Bombardier loopt warm.
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 20:36
door quadmanerik
vandaag na een korte tour liep de quad na even stationair te hebben gelopen zo heet dat koelvloeistof uit het dopje van het resevoir kwam lopen.
Waar kan ik het eerst naar kijken ? Het is me al wel opgevallen dat de fan niet loopt bij deze hitte. Vloeistofpeil was OK , nu natuurlijk minder omdat er wat uitgelopen is.Ik wil Zaterdag graag de baan op , maar lijkt me nu niet zo verstandig.
Groetsels Erik,
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 20:39
door Ralph
Er zijn manieren om de ventilator te testen, maar hoe dat bij een Bombardier in zijn werk gaat weet ik niet. Misschien is ie stuk. Is de radiator schoon?
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 20:56
door quadmanerik
Radiateur was wel vervuild , maar dat ie nou helemaal dicht zat kan ik ook niet zeggen.
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 21:04
door Frank MB
quadmanerik schreef:Radiateur was wel vervuild , maar dat ie nou helemaal dicht zat kan ik ook niet zeggen.
Ik zou de radiateur even schoonmaken en even kijken of de ventilator nog werkt, alsook meteen de bedrading naar de ventilator te bekijken en/of er vuil in de stekker van de ventilator.
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 21:17
door Léon
ja ik denk ook dat de vin het niet doet ff na kijken
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 21:20
door albrecht
Indien het nen Outi is:
Nazien of het beluchtingsgaatje in je reservoir niet verstop is
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 22:36
door quadmanerik
Maar als de fan het niet doet , loopt ie dan zo snel al zo warm ?
Ik ga het iig als eerste proberen , want temperatuur wil ik laag houden , want als ie nu al zo warm word , wat moet het dan in spanje nog worden.
Zou het in mijn situatie ( Spanje 2000 km ) niet goed zijn om de fan gewoon via een extra schakelaar handbediend te maken ?
Maar aan de andere kant denk ik , ze rijden er dikke rally`s mee , dakar , baya enz, dan moet dat koelsysteem toch wel goed zijn van zo`n quad. DS650
Groetsels , Erik.
Geplaatst: zo 04 feb, 2007 23:09
door DesertRat
Erik,
Je kunt beter een andere sensor in je koelsysteem plaatsen die er bij een lagere temperatuur voor zorgt dat de fan aanslaat, scheelt weer nadenken onderweg!
Geplaatst: zo 11 feb, 2007 18:16
door quadmanerik
Fan zat vast, door vorige eigenaar waarschijnlijk niet goed onderhouden.
Gisteren op de crossbaan gereden, en bij 2e ronde weer rood licht. Gestopt, en met een takje de ventilator een zwengel gegeven en hopla , daar ging die weer.
Misschien wil ik wel een andere ventilator inbouwen, waar vind ik die eventueel ( en dan eentje met een groot koelvermogen )
Geplaatst: zo 11 feb, 2007 19:22
door Frank MB
Ik denk dat de standaard ventilator de enigste is die te koop is of je moet zelf iets in elkaar zetten, maar ik zou voor de standaard ventilator gaan, die zijn goed genoeg denk ik.
Geplaatst: vr 30 mar, 2007 22:42
door mudfox
check gew<oon de werking van je ventilator en trek de 2 draden af op het grootste kontakt die gemonteerd staat op het thermostaathuis en verbind deze door
Normaal zal de ventialtor dan draaien, indien deze draait vervang het kontakt. Indien ie nog geen 2 jaar oud is meld je aan bij je dealer voor garantie
Geplaatst: za 31 mar, 2007 00:36
door quadmanerik
Ha mudfox,
Ik heb dit toegepast , fan draaide bij kontact nog niet , heb de fan even geholpen met een schroevendraaier en hij liep weer.
Ik ga fan nu uitbouwen, en even heel goed schoonmaken. Denk dat er zooi inzit waardoor hij net niet begint te draaien.
Zondag ga ik weer een paar mooie zandpaadjes zoeken en kan dan de fan weer testen.
Thnks ,
Geplaatst: za 31 mar, 2007 08:00
door Ralph
Many owners have had the stock cooling fan fail under various circumstances. Most times this will fail during the warranty period and will be replaced at no charge. After the warranty period however, the cost of the fan from Bombardier is somewhere around $150 each! An exact replacement can be found for around $70 at
www.offroadwarehouse.com. This can save DS650 owners a lot of time & money.
Several owners have also removed the cooling fan completely and not replaced it at all. This appears to work well for them.
Still others have added a second fan, in front of the radiator to ‘push’ the air through the cooling fins.
Additionally, supplementing the cooling system with radiator shrouds, high performance coolants as well as small inline cooling devices that are added to certain locations in the coolant hose have been the method of choice for many people.
Geplaatst: za 31 mar, 2007 09:41
door quadmanerik
Geplaatst: za 31 mar, 2007 11:42
door Ralph
Kwam het toevallig tegen. Maar het is wel vreemd dat het een veel voorkomend probleem is. Het zou toch gek worden als je ventilatoren op voorraad moet gaan nemen